Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Marco BeltramiHrají:
Chris Evans, Kang-ho Song, Jamie Bell, Tilda Swinton, Octavia Spencer, John Hurt, Ewen Bremner, Alison Pill, Ed Harris, Ah-seong Ko, Kenny Doughty (více)Obsahy(2)
Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (882)
Nevím, jestli jsem se ten den špatně vyspal, nebo mi tenhle film nějak nesedl, ale čekal jsem hodně podle ohlasů od lidí, kterým věřím, co se filmů týče. A nechci psát, že Snowpiercer je špatný film, protože není, je to dost dobře natočený film, který má hodně zajímavou myšlenkou. Jenže se táhne neskutečně dlouho (přišlo mi, že musí mít minimálně tři hodiny) a ty dobré a napínavé scény vám dost rychle vyšumí z hlavy, protože se nudíte. V závěrečných titulcích mě potěšilo, že jsem viděl hodně českých jmen, ale to je asi tak jediný bod navíc. Jak říkám, dám tomuto filmu za pár let šanci znovu, už jen proto, abych si připomenul, co to ten Chris Evans dělal, když nebyl kapitánem Amerikou… :-) 60 %. ()
Výborné sci-fi, adaptující starý francouzský komiks, dnes už s trochu zašlou zápletkou. Spousta výborných dílčích scén, avšak konec trošičku zakolísal v jinak výborně rozjetém závěru. Kang-ho Song výborný, Chris Evans se snažil,, Tilda Swinton se propracovala v žebříčku odpornosti až na úplný vrchol. ()
|| Scenár: Bong Joon-ho, Kelly Masterson / Predloha: Jaques Lob, Benjamin Legrand, Jean-Marc Rochette - Le Transperceneige | Hudba: Marco Beltrami | Distribúcia: RADiUS-TWC (US), CJ Entertainment (Korea) | Štúdio: Moho Films, Opus Pictures | Rozpočet: 39,2 miliónov $ | Tržby: 86,371,367 $ || Transcendentálna zlátanina, ktorá je tak divná, že je dobrá. Zaujímavosťou filmu je mutantsvo kórejsko-americkej koprodukcie jak na strane autorskej, tak i remeselnej. Na začiatku to nemá potrebné tempo, naopak, na konci je dej až neúnostne skratkovitý. Pre mňa síce nedotiahnutý projekt, ale s výkričníkom v zozname minuloročných prekvapení. O Joon-ho Bongovi ešte budeme počuť určite. 74% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
Famózní filmová odpověď na Aldissovu klasiku Non Stop. Jak z klaustrofobického prostoru vykouzlit dobrodružný a nepředvídatelný vesmír? Rozdělit prostor na fragmenty, každý fragment stvořit jako uzavřený ekosystém a propojit je Bongovou poetikou, která osciluje na hraně kabaretní stylizace a (post)industriální dystopie. Přes jistou anachronickou podstatu metafory věčného stroje, který požírá těla proletářů, je Snowpiercer tím nejlepším možným návratem k étosu klasické dystopické sci-fi. Filmem, který obstojí i tam, kde Elysium padalo na přemíře tezí. Výtečný výkon Evanse, Harrise a samozřejmě sfoukaného klauna Songa. Pro mě jednoznačně jízda první třídou, kterou nesrazí ani slabší "extriérové" efekty a fakt, že Bong si v minulosti nastavil laťku v mutování žánrů tak vysoko, že ji nejspíš už jen tak nepřeskočí. [85%] ()
Zpočátku jsem měla pocit, že jsem se vrátila do Vlaku do Busanu (pokud ve filmech rádi jezdíte vlakem, doporučuji zhlédnout), a trochu jsem se v té tmě ztrácela, ale jakmile se připojil režisérův oblíbenec Song Kang-ho, začala mě ta nevyzpytatelná jízda bavit. Ve druhé části filmu se ke slovu dostává režisérovo oblíbené téma, tedy střet dvou naprosto odlišných sociálních vrstev. V tom si Pong Joon-ho vyloženě libuje a umí tomu dát ten správný kontrast. Kdo někdy procházel v letadle z Economy class až do First class, má vlastně tak trochu trailer k tomuto filmu. Jen tady je to trošku ve větších extrémech. 3,5 * ()
Galerie (77)
Zajímavosti (35)
- Podle jedné fanouškovské teorie představuje Ledová archa postkatastrofické pokračování klasického dětského filmu Pan Wonka a jeho čokoládovna (1971). Povážlivě nosné paralely a vazby mezi oběma filmy poprvé předneslo video na YouTube kanálu Rhino Stew. (JFL)
- Premisa filmu vychází z konspirační teorie o takzvaných chemtrails – dlouhotrvajících kondenzačních stopách za letadly, které podle vyznavačů této teorie obsahují částice umožňující kontrolu mysli, snížení světové populace nebo právě odvrácení globálního oteplování. Přestože byla tato teorie nesčetněkrát vyvrácena, těší se stále velké oblibě. (L_O_U_S)
- Režisér Bong Joon Ho sa často stretával s producentom Harveyom Weinsteinom, ktorý často zasahoval do natáčania a požadoval „svoju“ verziu filmu. Spomedzi mnohých žiadostí producent trval na odstránení scény s rybou v prospech ďalších krokov. Bong, ktorý to vo filme považoval za svoj obľúbený záber, bol pevne presvedčený o tom, že ho vo filme ponechá. Producentovi povedal, že si záber chce nechať z osobného dôvodu, ako poctu svojmu zosnulému otcovi, ktorý bol rybárom. Keď to Weinstein počul, povedal, že rodina je pre neho veľmi dôležitá, a tak súhlasil. V rozhovore režisér povedal: „Bola to ku*evská lož. Môj otec nebol rybár.“ (maramashi)
Reklama