Reklama

Reklama

Metro

Trailer 1
Rusko, 2013, 132 min

Co vše se může stát v metru? Napínavý boj o přežití v hlubinách metropole. Milostný trojúhelník v podobě atraktivní ženy, jejího životem uondaného manžela a bohatého bezskrupulózního milence představuje zápletku téměř banální. Milostný příběh se však zvrtne v nečekané drama, když se oba sokové ocitnou ve stejném vagonu metra v moskevské ranní špičce, které se řítí přímo do katastrofální potopy. Na původní rodinnou krizi se tak rychle nabaluje masový boj cestujících o přežití, jenž se svádí v potemnělých tunelech, skýtajících nejedno překvapení... Půdorys ruského filmu obnovuje to nejlepší z populárních katastrofických formátů jako Dobrodružství Poseidonu (1972) či Denní světlo (1996), které přesazuje pro 21. století do mnohem dynamičtější a pro ruskou kinematografii typicky syrovější polohy. Kineticky vyvedený film si s nadhledem pohrává s pravidly žánru, přitom mu nechybí dramatický spád. V prvním plánu sledujeme zkoušku mezilidských vztahů, které dohromady svádí kalamita. Ve druhém plánu Metro vypovídá o rozpadu zaostalé infrastruktury a společenských nešvarech ruské společnosti, kriticky ovšem také upozorňuje na odvrácenou stranu nezkrotné urbanizace. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (226)

Flego 

všechny recenze uživatele

Metro si zaslúži pozornosť, lebo vidieť ruský katastrofický film nie je bežné. Hoci tu boli nejaké pokusy ( aj v sovietskej tvorbe ), tento snímok patrí k tomu lepšiemu navzdory určitej filmárskej naivity, ruskému naturelu, ktorý občas vylúdi úsmev a snahe ísť až za hranice možného. V každom prípade je to napínavý nárez s množstvom akcie a zaujímavej romantickej zápletky, ktorý nikoho neurazí a pobaví. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Kdyby tam necpali tu trapnou romantickou linku (půl filmu dva chlapi řeší kdo komu šuká manželku) a trapnou ruskou dramatičnost a patetičnost (američani hadr... vážně), tak to mohl být fakt po hodně dlouhé době opravdu hodně kvalitní katastrofický snímek. Ale bohužel... na jedno zhlédnutí je to však dobré a příznivci dobré hudby si můžou připsat malé plus za soundtrack. ()

Reklama

Georgex 

všechny recenze uživatele

To, že Rusové poslední dobou netočí úplně špatné filmy je známý fakt, ale že natočí opravdu dobrý katastrofický film, je pro mě velkým překvapením. Ano, nejedná se o nic originálního a nabízí se srovnání zejména s filmem Daylight se Stallonem, nicméně na rozdíl od zmiňovaného amerického protějšku, je toto film, kterému jsem v rámci možností věřil a hltal každý doušek z dvouhodinové stopáže. Hlavní postavy působí všedně, nezatěžují přehnaně svými osobními problémy, nehrají si na hrdiny, lidé se chovají jako zvířata a jsou schopni se mezi sebou pošlapat, zkrátka vše se snaží vypadat reálně, což skvěle pomáhá atmosféře filmu. Překvapuje i fakt, že se ruským tvůrců povedlo ukočírovat kameru alá Hollywood, což nebývá zrovna pravidlem. Každopádně se jedná o jeden z nejlepších katastrofických filmů, který v Evropě vznikl a velmi si cením toho, že se tvůrci, po vzoru amerických kolegů, nesnažili přinést přehnaně srdce beroucí hrdinský patos. Moje hodnocení 80%. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tohle by Amíci nikdy neměli koule natočit. Dostat to do ruky Emerich nebo nějakej jinej Mr pathetic, tak by z toho pravděpodobně udělal efektama nacpanou dojemnou srágoru, kde by k sobě byli všichni solidární. Hrdinové by dělali jenom to co je správné a vůbec všichni by byli k sobě hrozně hodní a hrozně fajn aby se zachránili... HOVNO! Rusáci se z nějakým stylizováním postav a přikrášlováním lidskýho chování nesrali a ukázali, jak by podobná situace vypadala v reálu. Problémem Metra (ale to není chyba filmu) je fakt, že není určeno tradičním konzumním divákům, kteří jsou odkojení právě na tý haldě patetických sraček co se v poslední době nazývají katastrofickými filmy. Metro je pro fajnšmekry kteří ocení tu uvěřitelnost. Lidi se k sobě chovají jak hyeny. V Rusku nic nefunguje všude je bordel atd všechny tyhle detaily z toho dělají netradiční, ale perfektně autenticky fungující dílko. A co se týče pravda někdy opravdu extrémního chování postav, tak na to se dá říct jen jediné Eto Rosija! A kdo aspoň trochu rozumí tý pověstný mentalitě Rusů, tak to pochopí a já jsem vděčnej za každej spektákl v tomhle žánru co dokáže přijít z novým přístupem a jenom nekopíruje tu patetickou šablonu ala Emerich v jejímž duchu se dnes točí většina filmů tohoto kdysi slavného dnes už pomalu umírajícího žánru. Každopádně kromě těchto faktorů co jsem zmínil i po technické stránce šlape všechno jako hodinky hudba je svižná a povedená a věřím tomu, že dojít k podobné situaci v reálu například v ČR, tak by to probíhalo asi zhruba tak jak je tu popsáno. Takže resumé? Zkrátit film tak o 20 minut a udělat o něco lepší konec neváhal bych klidně napálit i plnej počet. Každopádně jestli jsem dosud nerad jezdil metrem, tak teď už mě do něj, ale lautr nikdo nedostane! 90% ()

zolo23 

všechny recenze uživatele

Neviem kto vymyslel tento plagát pretože nemá absolútne nič spoločné s týmto filmom, i dátum je len naivným marketingovým ťahom. Metro je len priemerným "katastrofickým" filmom, ktorý sa snaží byť niečím viac ako doopravdy je. Nakrútené je to pekne, hlavne kamera pri náraze metra je príjemná a netrepe sa ako to býva zvykom pri podobných filmoch. Lenže stopáž je totálne prepálená a keď si to tak zhrniem tých napínavých scén je tu hrozne málo. Viacej sa tu rozoberajú rodinné vzťahy na úkor zaujímavejších scén podzemného metra, ktorých sa tu dalo nahnať oveľa viac. Nerád to hovorím, ale zaujímavejším (totálne odpísaným) filmom bolo Denné svetlo so S.Stallonem, tam keď boli ľudia pod vodou, alebo pod tlakom stiesňujúcich podmienok, prežíval som to s nimi intenzívnejšie. Režisér Megerdičev toto nedokázal. 60% ()

Galerie (154)

Zajímavosti (5)

  • Speciálně pro potřebu filmu byl vytvořen 117metrový tunel, detailně napodobující podzemní dráhu. Natáčelo se také ve skutečných vagonech metra. (Dlee)
  • Ruské vagony metra známé z našeho hlavního města mají původ ve vozech z Argentiny z počátku minulého století. (Hawaj)
  • V knižné předloze se děj odehrával mezi stanicemi Tušinskaja a Ščukinskaja, kde se nachází v té době nedostavěná stanice Spartak (původně Volokolamská), avšak pro potřeby filmu se tento úsek nedal použít mimo jiné i proto, že s filmaři moskevské metro kategoricky odmítlo jakoukoliv spolupráci. (Jehova)

Reklama

Reklama