Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (3 596)

plakát

Hačikó - příběh psa (2009) 

Notorický známý příběh, ale stejně to diváka položí, i když ví, co má čekat. Po formální stránce je to navíc dokonalé - od fotogenicky zvolených lokací, přes herectví, samotnou filmařinu a neuvěřitelně citlivou režii, až po klavírní hudbu, která tu dělá půl zážitku. Jak nás ty chlupaté potvory umí dostat, že?

plakát

Od soumraku do úsvitu (1996) 

Je to spíše taková zábavná hříčka. Dvě žánrově i náladou diametrálně odlišné poloviny, kdy ta první je ještě jakž takž seriózní dialogová tarantinovka a druhá polovina... je něco úplně jiného. Tam zase dominují hravé masky a hektolitry upíří krve. Je vidět, že si natáčení užil především Tarantino, který si svou roli napsal na míru.

plakát

Dragon Age: Rozhřešení (2022) (seriál) 

Je fakt škoda, že v tak bohatém lore světa Dragon Age tvůrci vyprodukovali jen takto průměrný animák odehrávající se v jedné jediné nezajímavé lokaci, s průměrným trochu chaotickým dějem a nepříliš zajímavými postavami. Těch pár odkazů na Dragon Age: Inquisition sice potěší, ale je to hrozně málo a na dobrou adaptaci to nestačí.

plakát

Sbohem, baby (2007) 

Závěrečné dilema je fakt nepříjemné, to bez debat, ale jinak jsem při sledování vcelku poklimbával, neb mě to svým rutinním, zdlouhavým a trochu i zmatečným průběhem docela uspávalo.

plakát

Osm statečných (2006) 

Po slušném survival úvodu z toho nakonec vylezla přeci jen disneyovka, ale fakt hodně příjemná, dobrodružná a staromilská. Chování psů je tu sice dost přepálené, ale je to naprosto skvěle nacvičené a sestříhané tak, aby divák chápal motivaci každého z nich. Fakt poctivá práce. Zfejkovaný tam byl akorát tuleň, který se postaral o solidní jump scare, a sem tam nějaké kulisy. Ale opět, žádný digitál, ale poctivá ruční práce.

plakát

Zone Blanche (2017) (seriál) 

Je to plné podivných náhod a na sílu tlačené temnoty, ale zároveň je to tou brilantní atmosférou tak strašně neodolatelné. Zejména teda první série. V té druhé se to už docela okouká a divák zjišťuje, že po stránce scénáře to zas až tak dobré není a zprvu lahodná kombinace nadpřirozena a ne až tak záživných detektivních epizodických zápletek čím dál tím více skřípe. Hodně rychle se to vyčerpá a druhá série se až moc točí v kruhu a natahuje už tak natahované až jsem začal ztrácet trochu zájem. Je proto škoda, že tvůrci zjevně počítali s další sérií a neuzpůsobili tomu konec, který v této podobě nepůsobil úplně uspokojivým dojmem. Zároveň si ale jeden říká, jestli by v tom zdánlivě malebném městečku o sotva 4k obyvatelích a minimálně jednou mrtvolou na epizodu nakonec vůbec někdo (normální) zbyl. Protože tenhle prdelákov rozlohou rozhodně není žádný Midsomer.

plakát

Mezi živly (2023) 

Hezký animák, který se opírá o poměrně náročné, dospělé, i když už přeci trochu poslední léta až zbytečně nadužívané myšlenky - na téma migrace, multikulturalismu a z toho i plynoucího možného rasismu, xenofobie nebo jen obyčejného vzájemného nepochopení napříč kulturami i generacemi - skryté za klasickou love story. Největší síla Elemental tkví v ústřední dvojici se skvělou vzájemnou chemií, krásné animaci a atypickém a přesto velice líbivém soundtracku, který si určitě rád ještě poslechnu i zvlášť. Rozhodně tomu nelze vytknout, že by to bylo bez duše. Na druhou stranu všechno ostatní hraje vyloženě druhé housle. Nemá to pořádnou zápletku, ostatní elementy tam prostě jen jsou, svět vypadá krásně, ale tvůrci jej příliš nevyužívají. Humoru je poskrovnu a je spíše takový milý. Akční to není téměř vůbec. Divák od Pixaru už tak nějak automaticky čeká něco výrazně nabušenějšího. Elemental plyne spíše jako takové hravé festivalové indiečko než jako animákový blockbuster, což mi na jednu stranu svým způsobem sedí, ale zároveň to už není tak úplně ono.

plakát

13. okrsek (2017) (seriál) 

Prvních pár dílů je studených jak psí čumák a přesně podle mustru generických amerických kriminálek. Byť je tedy už od začátku fajn, že to není úplně ta nejklasičtější CSI-like detektivka, ale odehrává se to přímo v ulicích Chicaga, mezi řadovými policisty pracujícími na úplně běžných případech. Různé technologické hračky jsou spíše takovým oživením, které místy působí cool, místy trochu směšně, ale celkem to funguje. Svým tónem je seriál příjemně odlehčený, ale zná také svou míru a není svými občasnými fórky samoúčelně dětinský. V poslední třetině série se rozjede ucelenější zápletka, která trošičku (a může za to i to Chicago) připomene Watch Dogs, a přesně tady to najde svůj xicht a chytne skutečně dech. Navíc se k mé nejvyšší spokojenosti dostává do popředí i Caitlin Stasey. Bacha ovšem na to, že APB je dalším z mnoha seriálů, jenž končí totálním cliffhangerem, který Fox vyřešil způsobem naprosto typickým pro tuto stanici: seriál po první sérii zrušil.

plakát

Ponor (2023) 

Postavy si tentokrát prohodily role - ta protivná je v ohrožení a ta schopnější je v roli zachránce - což je z diváckého hlediska rozhodně fajn. Příběh je osekán o zbytečný úvod a přibylo pár drobných obměn v ději, ale jinak je to skoro stejné jako Breaking Surface. Změnilo se prostředí, nad vodou, oproti skandinávské krajině v originálu, trochu nuda, pod vodou to vypadá vizuálně líp, neb to není tak tmavé. Díky o pár minut delší stopáži zbylo více času na psychologii. Ale i přes to všechno je to prostě tak trochu zbytečný remake nepříliš dobrého filmu, kterému by prospěla spíše volnejší reimaginace nebo ještě lépe úplně nová zápletka.

plakát

V pasti (2020) 

V zásadě ne špatný podvodní survival, který je ale průměrný takovým tím nedobrým způsobem. Je velmi prostý. I při krátké stopáži se to celkem táhne, hlavní hrdinka je na ránu (což se dá chápat, ale sympatické to moc není) a pod hladinou toho není moc vidět.