Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (333)

kareen 

všechny recenze uživatele

Abych pravdu řekla, zprvu se mi do toho ani jít nechtělo, není to zrovna téma, které bych nějak preferovala, dvouhodinová stopáž na takový typ filmu mi přišla poněkud dlouhá a ačkoliv to není pro mě až tak směrodatné, tak vcelku průměrná hodnocení tomu taky moc nepřidala. Nakonec však rozhodlo herecké obsazení, takže jsem dala snímku šanci a jsem za to ráda, protože se mi po kratším, krapet vlažnějším začátku, dostalo moc příjemné podívané, odehrávající se ve dvou příběhových liniích, emotivnější v minulosti, vtipnější v přítomnosti (tedy v šedesátých letech), aby se to posléze slilo do jednotného celku, kdy jsem pochopila všechna ta hnutí, která vedla k vytvoření jedné z nejznámějších dětských knih, i když vlastně ani nevím, zda jde o skutečnost či fikci, ale to je mi v tomto případě jedno. Důležité je, že jsem se nenudila ani chvilku a jelikož jsem na rozdíl od některých zdejších hodnotitelů neočekávala od filmu co se odehrává kolem Disneyho, artové drama evropského typu, mohla jsem se v pohodě bavit a když už už hrozilo, že to sklouzne do příliš velkého patosu, vždy tu byla nablízku přísná, zahořklá paní P.L. Traversová, aby to nějakou uštěpačnou, sarkastickou poznámkou uvedla do správných kolejí. Tom Hanks je tu, jak jinak než výborný, ale ani on nemá na Emmu Thompson, protože je to právě ona kdo je nejsvětlejším hereckým bodem celého filmu a jak to jen říci...pááni, je vážně parádní a více než její interakce s Tomem mě dostal vztah její spisovatelky s řidičem limuzíny v podání Paulla Giamattiho, to bylo moc hezké. Stejně, jako moje překvapení ze snímku, od kterého jsem nic moc nečekala. Jen škoda, že Emmě utekla ta nominace na Oscara, byla by si ho moc a moc zasloužila. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Kelly Marcel, Sue Smith | Hudba: Thomas Newman | Produkcia: Alison Owen, Ian Collie, Philip Steuer | Distribúcia: Walt Disney Studios Motion Pictures | Štúdio: Walt Disney Pictures, BBC Films, Essntial Media, Ruby Films, Hopscotch Features | Rozpočet: 35 miliónov $ | Tržby: 99,912,381 $ || Na prvý pohľad až absurný námet, ktorý predpovedá úplný prepadák. Nie však, ak má film hercov, ako je Hanks a Thompson. Ten príbeh je miestami fakt slabý a scenár občas padá do sentimentálnosti a emočného vydierania. Dokonca ani tvoriaci proces nie je dosť zaujímavý, pôsobý skôr infantilne a lahkovážne. Ale i všetky tie negatíva prehlušuje dôvtip, nadhľad a herecký koncert zúčastnených. Producenti vtom museli mať nie len peniaze, ale aj srdce, pretože s týmto by ktokoľvek v dnešnej dobe produkčne nevyliezol. Na jedno videnie silný nadpriemer, a pre mňa milé prekvapenie. 77% | Videno v Cinestar Anděl, 18.2.2014, Praha | ()

Reklama

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 7.6/10] | me: 125-minutová reklama na Walt Disney studios, čo však nie je negatívny fakt a to hlavne kvôli dobre fungujúcej dvojici Hanks + Thompson. Celý film sa lepšie pozerá ak človek pozná román Mary Poppins a preto určite odporúčam si niečo o ňom (ak nie celý :)), pred tým ako sa do filmu pustíte, prečítať. Inak ma film nijako výrazne nezasiahlo, no určite patrí medzi to prijemnejšie z aktuálnej filmovej tvorby. Young man, if it is your ambition to handle ladies' garments, may I suggest you take employment in a launderette? ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Mary Poppins jsem nečetla ani neviděla a nemíním to měnit, nikdy mně totiž nebyla sympatická, avšak příběhu o jejím vzniku, zejména inspiraci pro její knižní podobu, nebylo proč se bránit a nelituji. Od prvních záběrů především díky kousavě věcné Emmě Thompson, kouzelné v každičkém hnutí tváře a parádní konfrontaci amerického slunečna s anglickým sychravem, postupně i pro hořko-sladkou rovinu dětství s otcem (skvělý Colin), který vykupuje vinu alkoholika říší fantazie, při mimořádné pozornosti věnované nejstarší ze svých dcer, i když tím, kdo nejvíce ovlivnil její osobnost, nakonec nebyl on... Největší pnutí nastávalo ve společných scénách Walta Disneye a P. L. Traversové, které byly s každou další více vyumělkované, až vygradovaly do jakéhosi mravokárného patosu, což tento dojímavý, ironický, vážný i směšný snímek stálo hvězdu v mém hodnocení... Co se to stalo Tomu Hanksovi s obličejem - botox, problémy s pitím, animace? ;-) ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Najvykalkulovanejšia biografia v dejinách filmu ... ale nie je sa čomu čudovať. Film vyprodukoval štúdio Disney, ktoré námet o patáliách s nakrúcaním Mary Poppins využilo k obyčajnej propagácii svojej „rodinne zameranej“ spoločnosti a vlastných atrakcií (Disneyland). Saving Mr. Banks tak nie je možné chápať ako plnohodnotnú biografiu, na tú aj až nadmieru prikrášlená. Všetky atribúty sú prispôsobované potrebám rodinného filmu. Naivný príbeh vynecháva kontroverzné témy (bisexualitu hlavnej hrdinky - spisovateľky) a postavy si prikrášľuje po vzore všetkých klišé tabuliek (Walt Disney ako typický, oslavovaný, americký biznisman). Charakteristika sa obmedzuje na vykreslenie len tých najzákladnejších, navyše maximálne skreslených povahových vlastností (konzervatívna viktoriánska žena v stredných rokoch – slušná, ale až priveľmi umiernená Emma Thompson VS podnikavý Američan, ktorému ide o „blaho“ všetkých navôkol – v tomto prípade prekvapivo ničím nevynikajúci Tom Hanks), kde v závere následne dochádza aj na predvídateľné „osvietenie“, kde vplyvom radostných gýčovitých Disney piesní obmäkne aj tá najviac zatrpkla osoba (spisovateľka Traversová). Príbeh je tak jeden obrovský gýč, ktorý nemá jeden prekvapivý a v podstate ani úprimne pravdivý moment (vynútené hľadanie paralel medzi reálnymi postavami – rodina Traversovej z flashbackoch a fiktívnymi postavami z knihy Marry Poppis). Nadmerná dávka sentimentality len, aby sa vytvoril „family-friendly feeling“ je už od Disneyho očakávaná. Napriek všetkej kritike je však film až tak prehnane prívetivý a ľudomilsky napísaný, že tento celý gýč ani nemá čím naštvať. Áno, je to neskutočne naivné, vykonštruované, ale celá tá sentimentálnosť nejakým zázrakom neprekáža a je od Disneyho už vopred očakávaná. Zrežírované to je následne s tak prekvapivou sebaistotou, že ani otravne zdržujúce rozdelenie deja do dvoch paralelných príbehov (Traversová a Disney VS flashbackové rozprávanie z jej detstva s pomerne nevýrazným Collinom Farrellom) neruší a vo finálnom výsledku film vlastne ako celok v základnej rovine funguje. Má to však až príliš veľa ale ... CELKOVO: 2,5* ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama