Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Revírní inspektor Čadek sleduje stopu právě propuštěného kasaře Kočky s cílem zjistit, kam zmizely peníze z poslední loupeže. Cesta vede do nechvalně vyhlášené putyky matky Klouzandy. Zde se Kočka setkává s udavačem Kartou, který ho dostal do vězení. Poté Karta náhle zmizí a z Kočky se stává nepolapitelný fantom. V téže době umírá starý Číňan Wang-li, jehož posledním přáním bylo být po smrti odeslán v zaletované rakvi zpět do vlasti… Koncem protektorátu sáhli filmaři již potřetí po díle Eduarda Fikera. Adaptace jeho románu "Zinková cesta" dostala původně název "Znamení kočky", snímek režíroval J. A. Holman a do hlavní ženské role byla obsazena Lída Baarová. Práce však přerušily události kolem konce války. Film dokončil po úpravách scénáře, přetočení všech scén s Lídou Baarovou a změně titulu na 13. revír režisér Martin Frič až v roce 1946. V hlavní roli se tak vedle Jaroslava Marvana objevila mladičká Dana Medřická. (Česká televize)

(více)

Recenze (126)

Dreadd 

všechny recenze uživatele

Při sledování jsem se nemohl zbavit všudypřítomného pocitu, že se Jaroslav Marvan zpola pohybuje v komediálně laděné póze, která příliš neladí s noirovým pojetím. Děj, točící se okolo zinkové rakve čínského obchodníka, nepřipouští žádné matení diváka, neboť ústy hlavního hrdiny jsou všechny události komentovány (někdy zbytečně i ty zjevné), je rovněž příjemné pohybovat se v českých reáliích. V neposlední řadě je třeba ocenit i samotný pokus natočit u nás noirový krimi film, pojatý Fričem po česku, v tom dobrém slova smyslu. ()

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Příběh inspirován žánrem film noir čtyřicátých let minulého století. Snímek je přinejmenším výborným důkazem režisérova talentu a všestranosti. Herec Jaroslav Marvan coby neohrožený a zároneň neoblíbený kriminalista u svého nadřízeného, jde nesmlouvavě ve stylu amerických detektivek, po pachateli. Snímek má opravdu blízko k žánru kde černá a bílá barva ztvárnění dává prostor k rozehrání nespočet odstínů šedé. Právě vizuálnost a dobře zkomponovaná hudba je zde to, co vás drží ve zvědavosti, jak příběh skončí. Marvanův výkon ve filmu je spíše mírně nadprůměrný než ohromující. Osobně si myslím, že hlavní příčinou je strohý a přímočarý scénář, který svymi mantinely nedovoloval herci rozehrát přirozenější projev. Nicméně snímek v našich luzích a hájích nemá moc konkurentů a pro svou žánrovost ho mám rád. Ani v jednom směru nevykazuje žádné silné nebo nadprůměrné okamžiky, ale tento celkový nedostatek vyrovnává svou stylovostí. ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Na konci jsem si uvědomil, že jsem tuto krimi již někdy dávno v minulosti viděl. Musel jsem k tomu ale dospět až díky závěrečnému rozuzlení. Jaroslavu Marvanovi role inspektora Čadka tuze sedla, jen mi připadá, že v druhé půli se snímek možná až nechtěně pohybuje na poli ztřeštěné situační komedie, zvláště, když se řeší, kdo to vlastně leží v té zpropadené zinkové rakvi. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Jedna z velmi dobrých českých detektivek. Je zfilmována podle knižní předlohy Emila Vachka "Zinková rakev". Na to, že film byl filmován hned po válce v r.1946 je úžasně zdařilý. Hraje zde plno českých hvězd a všichni odvedli bravurní výkon. Není zde zamíchána politika, pouze kriminální případ, který řeší vynikající Jaroslav MARVAN. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak neviem, akosi to nevyšlo, čakal som podstatne viac a nie takúto rádoby suchopárnu detektívku, kde hlavnú úlohu hrajú p. Kočka a p. Karta a ich nezáživné stopovanie. Ani atmosféra film-noir sa moc nevydarila. V niektorých scénach síce bola slušná, pravda, no celkovo mala od zlatého Hollywoodu toho obdobia ďaleko, to sa nedá zrovnávať. Skrátka nezáživná, šedivá kriminálka s večne potulujúcim sa a otázky kladúcim Jaroslavom Marvanom. Nič viac. Keby aspoň zápletka stála za to. Podpriemer. 40/100 ()

Galerie (35)

Zajímavosti (9)

  • O působení Lídy Baarové řekl filmový odborník z NFA Wolf, že Baarové byl role odejmutá ve chvíli, kdy přišel z Německa pro Baarovou zákaz filmování. Roli přebrala Dana Medřická, přesto některé záběry, zvláště ty z dálky nebo zády ke kameře, zůstaly ve filmu zachovány. (sator)
  • Podle slov Jaroslava Marvana se s Lídou Baarovou natáčelo pouze na oko, bez materiálu v kameře. Když jednou natáčení přerušily sirény oznamující nálet spojenců, odebral se štáb do krytu pod Barrandovem. Tam rozrušený kameraman Stallich prozradil Baarové pravdu. Zbytek natáčení byl poznamenán trýznivým čekáním na příchod gestapa, které však nikdy nepřišlo. (Xell)

Reklama

Reklama