Reklama

Reklama

Můj vysvlečenej deník

  • angličtina My Naked Diary
Trailer 2
Česko, 2012, 102 min

Předloha:

Johana Rubínová (kniha)

Kamera:

Michael Gahut

Hudba:

Petr Wajsar

Hrají:

Veronika Khek Kubařová, Petra Špalková, Berenika Kohoutová, Sandra Černodrinská, Marika Šoposká, Šárka Krausová, Igor Bareš, Ondřej Mataj, Martin Šesták (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Romantická teenagerská komedie o první dívčí desiluzi a hledání skutečného obrazu blízkých, které změní hrdinčin pohled na život... Komedie s příchutí romantiky i hořkosti vznikla podle knižního bestselleru sedmnáctileté studentky Johany Rubínové. Johana (V. Kubařová) žije s otcem (I. Bareš) a nevlastní matkou (P. Špalková). Její vlastní maminka zemřela, když byla malá. Před dvěma lety zažila první velkou lásku, která ale skončila sebevražedným pokusem. Od té doby se Johana snaží milostným karambolům vyhýbat. Štěstí ale nemá – kluk (O. Mataj), do něhož se zamiluje, ji podvede s její nejlepší kamarádkou (B. Kohoutová). Johana se snaží vzpamatovat ze zklamání a zároveň pátrá v rodinné historii, aby se dozvěděla víc o smrti své matky. To, co zjistí, její život obrátí naruby. A Johana si musí připustit, že lidé, mezi nimiž dosud žila, jsou jiní, než si myslela… (Česká televize)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (253)

campix 

všechny recenze uživatele

Když se zpětně ohlédnu, tak musím Můj vysvlečenej deník hodnotit veskrze kladně, jelikož u nás vzniká tolik tun hovadin každým rokem, že i jisté pokroky musím ocenit. Vysvlečenej deník je docela prima nenáročná komedie plná zvratů osudu. Samozřejmě aby toho nebylo málo, hlavní hrdince se dějí snad všechny pohromy na které si člověk jen dokáže vzpomenout. V čele je ta z Žen v pokušení na kterou si zase dlouho nevzpomenu - Kubářová a nejsem si jistý, zda dokáže utáhnout celý snímek protože v ženách jen tak ''přicmrndává''. Pár zajímavých scének a charakterů, takže celkem spotřební záležitost na kterou se dá koukat. Jen mě zaráží, co si všichni myslí o dnešní mládeži, většina herců hraje náctileté i když už pro daný rozsah role značně přesluhují a takhle se podle mě dnešní 15-18tka prostě nechová. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jsem hluboce nasrán, ni tím, že by to byla tak zhovadilá práce, ale tím, že kdyby se nejednalo o jakousi adaptaci čehosi, tak to mohlo bejt sakra dobrý, režie je totiž výborná a někteří herci taky (Veronika Kubařová), dokonce i pár dost zábavnejch slovních výměn by se našlo (Rozhovor s výčepním v hospovárně, rozhovor s vydavatelem), ale sakra, to byla taková nuda (a pár detailních záběrů na dívčí pozadí v kalhotkách v první půlce [filmu] na tom fakt nic nezmění), vždyť já sem dostal chuť se zhulit a to sem to zkoušel jednou před tak pěti lety! Postavy nesympatické (snad jen Hagrid za něco stál) a prázdné, notně tupé, skoro jako přítomný "děj", který vláčí postavy od nikud nikam (a teď nemyslím v prostoru, místě, ani čase, vrcholem zmaru jsou nejdementnější scény z psychiatrie - ku zmagoření). Proč jenom někdo s tímhle hereckým a technickým materiálem nenatočil něco s pořádným a ne podřadným dějem... Ono si to vlastně zaslouží tři, ale teď je tomu prostě dát nemůžu, možná až se trochu schladím na něčem lepším, tak to změním.... Tak jsem poslech radu která ve filmu zazněla a napsal tenhle hovadskej komentář " Máš pravdu, jen se vyblij " ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Ojedinělý počin na poli českého filmu, který se pustil do převedení knižního bestselleru fiktivní spisovatelky Johany Rubínové (ve skutečnosti knihu napsal bývalý novinář Jan Hlaváč, jež je mužem několika identit, a který si ve filmu zahrál nakladatele), u něhož se nevylučují autobigrafické prvky, ale kterému se však nepodaří obnažit diváka z jeho nitěrných pocitů natolik, aby s ním emočně splynul. Film žádné velké emoce nenavodí, ale to se dá i nedá považovat za chybu. Čestnou výjimku tvoří náctileté slečny stižené grafománií anebo ty, jež se v nějakém ohledu ztotožní s hlavní hrdinkou filmu. Film lze naštěstí uchopit z několika diváckých rovin. Nejlepší je k němu přistupovat jako k relativně zábavnému a morálně vypreparovanému dílku často střídající své nálady, než k složitě vyprofilovanému psychologickému obrazci, na které nemá potřebné režijní osvědčení, ale o nějž se za dobu svého trvání několikrát otře. Sedmnáctiletá Johana své myšlenky soustředuje do svého deníčku, který si píše někdy od patnáctého roku svého života, kdy po sebevraždě z neštastné lásky na čas skončila za zdmi psychiatrického sanatoria. Prostřednictvím svého komentáře divákům nastíní, jak to chodí v její rodině. Svoji mámu v podstatě nepoznala, protože ta za nevyjasněných okolností přišla o život v Iránu, když byla ještě hodně malá a její místo v domácnosti zaujala rázovitá macecha Sabina, se kterou se moc nemusí, ale Johanin táta by se pro obě rozdal, a která má pro ni určitým způsobem pochopení, a která je shodou okolností její profesorkou angličtiny, a kterou Johana neoslovuje jinak než familierním "Sába". Johana má klub svých věrných přátel, který tvoří její školní vrstevníci, ale na rozdíl od nich s ní moc hormony nemlátí, má slabost pro kluky s dredy, protože jak si jinak vysvětlit, že se v jejím životě objevili hned dva, "nesměle" si dá líbačku se svým profesorem češtiny a ještě pomáhá své zbouchnuté kamarádce, která má neurvalého slovenského otecka, kterého hraje zpěvák legendární skupiny "Vidiek". Její určitou citovou rozháranost spojenou s občasnými depkoidními stavy a rozumové přešlapy lze přisoudit jejímu nezralému věku, a i když všechno moc řeší, zdá se, že je jí to někdy spíše na překážku. Nejlépe si rozumí sama se sebou. A se svým (vysvlečeným) deníkem. Film je to dramaturgicky nevyžehlený a nálady vyprávění střídá, jak se mu právě zachce. Ve svém vyprávěný je někdy nadsazený, nedůsledný a nabalil si až příliš mnoho někdy až příliš složitých témat a neuváženou přehršel bočních dějových linií, které ovšem sice zdárně nezakončí, ale je diváckou úlevou, že neusiluje, aby vše dopadlo tak, jak se očekává, tedy vesměs pozitivně. Občas film velmi vzdáleně připomene slavné "Sněženky a Machry" a s přispěním dějové linie o hledání biologického otce v exotické zemi je jen krok od neslavného drama "Na vlastní nebezpečí".Zazpívají Koblížci a uvidíme i Antonína "Cabadaje" Duchoslava. Asi netřeba vysvětlovat, že sedmnáctileté studenty hrají věkově podstatně starší herci, a na některých je to i fyzicky znát. Z toho vyplýval problém pro vlasové stylisty, z jejichž nevzhledných parukových kreací, divákovo oko nemělo právě lahodný zážitek. Nejvíce se to dotklo hlavní představitelky Veroniky Kubařové, pro kterou se v retrospektivních scénách z léčebny nenašlo nic lepšího, než podivně nepřirozený "ani dlouhý ani krátký účes" v tvrdém sestřihu i neslušivém barevném provedení. O mnoho lépe na tom nebyl ani Igor Bareš, když v retrospektivě představoval jejího tátu v omlazené verzi. Pokárat by zasloužili i kostyméři, kteří snad ani nesledují modu náctiletých a jejich modely opravdu byly spíše ve stylu "každý pes, jiná ves". Když si na to zvyknete, tak oceníte poměrně dobré herecké výkony většiny zúčastněných, vtipné i méně vtipné životní situace a netradiční formu, s jakou jsou podávané i řešené. Jo, sedmnáctky mají komplikovaný život. Johana si kvůli tomu psala i deník, který pak vydala u knižního vydavatelství. Která jiná slečna jejího věku by se s tím mohla pochlubit?! Pro holky v Johanině věku, je tenhle film ze života jedné náctky, celkem dobrá volba. Ovšem jen v tom případě, že nečeká příliš věrohodné zachycení života dnešní mládeže. Mé hodnocení: 60% () (méně) (více)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Navzdory nepříznivému ohlasu lze označit Můj vysvlečenej deník za příjemnou předmaturitní komedii, jakou je vhodno aktualizovat každou dekádu, neb například story Děvčátka z roku 2002 už dnešní děcka považovala za příliš pasé. Ty historky kolem sympaticky rozjívené Johany sedí jak pověstný prdel na hrnec. Problémy této generace jsou trochu o něčem jiném, než ty předchozí, kulisy jsou rok od roku multimediálnější a celkově získává nový rozměr i ta historka z Dubaje. Překvapivě citlivě jsou realizované flashbacky z psychiatrické léčebny dospívajících a zejména je radost pohledět na příjemně holčičí výkon Veroniky Kubařové. Kubařová je zralá herečka znalá českého i světového repertoáru z divadla (zejména z Městských divadel pražských), zvyklá uhrát celé jeviště sama a je škoda, že podobně velké role nehraje ve filmu častěji. ()

P1tr 

všechny recenze uživatele

Film nabízí na první pohled zajímavou premisu, která dokáže na počátku zaujmout, ale postupem času zjišťujete, že se příběh příliš zajímavým směrem nevydá a jakékoliv další naděje na kvalitní podívanou zazdívá velmi lacině, skoro až amatérsky vyhlížející vizuál, který mnohdy působí pro profesionální produkci až neuctivě. Ačkoliv je tedy Můj vysvlečenej deník nepříliš povedeným kouskem, má několik světlejších momentů, ve kterých solidně funguje a dokáže zaujmout, ale pak bohužel hned něčím potenciál zazdí. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (13)

  • „Hodně mě bavila scéna, ve které vycházím otevřít Johaně jen v županu, ale zato ve střevíčkách na podpatku. Cestou jsem tam zakomponovala takové škobrtnutí (ani nevím, jestli to tedy původně byl záměr), ale Verunku Kubařovou a pár ostatních to tak pobavilo, že jsem potom musela škobrtat ve všech jetích. A co si tak vzpomínám, měla jsem tam celkem samé vtipné situace,“ uvedla Berenika Kohoutová vzpomínky z natáčení. (SONY_)
  • David Skopal dostal rolu Havrlanta na základe kopy sprostých slov, ktoré vychrlil na konkurze. (Sufferer)
  • „Teenagery často vnímáme jen jako hlasitou drzou bandu s tím, že z toho jednou vyrostou, ale to je mýlka. Johana myslí, cítí, uvažuje a všechny karamboly a průšvihy, které ji potkají, nebo které sama způsobuje, jsou stejné v 17 jako v 27. Navíc skvěle pozoruje a glosuje život kolem sebe,“ řekl režisér Martin Dolenský. (SONY_)

Reklama

Reklama