Režie:
Petr NikolaevKamera:
David PloyharHudba:
Kristian KollHrají:
Ondřej Vetchý, Lukáš Vaculík, Jan Vondráček, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Kryštof Hádek, Pavel Nečas, Filip Kaňkovský, Andrej Hryc, Zuzana Čapková (více)Obsahy(1)
František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (712)
Tvorcom nemožno uprieť snahu natočiť niečo svetovejšieho feelingu. Nápad bol dobrý, akurát jednotlivé postavy akosi nekorešpondovali s dejom a jeho veľmi pomalou skladbou príbehu. Bolo to mdlé, hodil by sa tomu viac dynamickejší ráz, rezkejšie dialógy a zameranie sa na širšie publikum. 65%. ()
Konečně film reflektující nejzásadnější fenomén polistopadové historie, totiž netransparentní ekonomickou transformaci státního majetku, na který se dá po všech těch bulvárních Hranařích a tématicky spřízněné Vorlově slátanině Ulovit miliardáře alespoň trochu dívat... Tam kde ve výše zmiňovaných případech scházela tvůrčí poctivost a vadila tendenční bulvární motivace, Petr Nikolaev prostě vypráví příběh. Je tedy pravda, že Nikolaev nijak zvlášť neexceluje a formálně je film zhruba na úrovni běžné novácké kriminálky, všechny ty laciné zrychlovačky a pseudoefektní hry s kamerou vychází z estetiky Kriminálky Anděl a i tam je každý z dílů zpracován invenčněji, Petr Nikolaev měl ale k dispozici opravdu silný příběh. To je ovšem zároveň i problém - unikátní látka životopisu Kmotr Mrázek se panu režisérovi trochu vydrolila mezi prsty a je vlastně div, že z tak silného námětu vznikl jen celkem průměrný film. To není právě lichotka směrem k Nikolaevovým režisérským a tvůrčím kvalitám. Každopádně vznikl film, kontroverzní film, film, proti němuž se ohradili Mrázkovi příbuzní a kde musela být dokonce kvůli tomu kamuflována Mrázkova identita. Jsem zvědav, kdo další sebere odvahu a natočí príběhy dalších gaunerů, všech těch Kellnerů, Bakalů, Babišů, Chrenků, Řebíčků, Dlouhých, Starků a dalších a dalších. Je to sice surfing na vlně blbé nálady, ale je potřeba na tyhle novodobé mafiány ukazovat... ()
Exploatace jak noha od režiséra, do kterého se po cyrilometodějské mystice a vyhlazovacím patosu převtělila asi jedna šestnáctina Tonyho Scotta. Škoda, že to má doslovnou „nováckou“ dramaturgii, při které se na věci upozorňuje tak okatě až to bolí, není to ani trochu temné, už vůbec ne dobové (ve smyslu propracovaného fikčního světa) a Vaculík tu nedává tláču (vysněná aluze tohoto uživatele). Zase jsem se jednou zvrhle bavil a nestydím se za to. ()
,,NEJHORŠÍ JE SMRT Z VYDĚŠENÍ...“ /// Příběh frajera, kterej věděl, že všichni jsou ke koupi nebo na prodej, a že vítězí právo silnějšího… Umělecky podaná zpráva o jedný osobě, která nikoho nejmenuje, ale stejně mluví dost osobně. Mám fajn pocit, že (konečně) sleduju kus naší historie. Možná to je jednodušeji podaný, ale co když třeba někdo neví… Nikolaevovi bych nezazlíval, že nechal zvítězit obsah nad formou. Na fotbal a na politiku se totiž vždycky nejvíc nadává tam u nás ,,dole“. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se vybudovat archiv. 2.) Přemejšlím, kde jsem udělal při kupónový privatizaci chybu. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ne ()
Režisérskej průser, o velikosti rošlápnutýho pomeranče. Hudba v hazjlu, rádoby střihová "moderna" typu Kriminálka Miami nasraná do dobových scén na mě působila jako Betlémská kaple vytetovaná na ohambí exotické tanečnice. Prostě českej přístup, kterej nesleduje zahraniční kolegy (třeba Veřejný nepřítel č. 1 - myslím styl). Naštěstí Ondra Vetchý je je dostatečným důvodem, proč film neudat protikorupční jednotce. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (32)
- Dobré vztahy udržoval Mrázek s někdejším ministrem financí Ivo Svobodou či s vlivným poslancem ČSSD Josefem Hojdarem. (Pjootr)
- Režisér filmu Petr Nikolaev je jen o šest měsíců mladší, než byl skutečný František Mrázek. I proto si Nikolaev myslel, že může Mrázkovu dobu, motivaci a postupy chápat lépe, než kdyby točil film o někom, kdo žil před sto lety. (navabaca)
- Když Bohoušek (Kryštof Hádek) řekne: „Vemem tady autobus a pojedem do Saint-Tropez za četníkama,“ tak tím naráží na slavnou italsko-francouzskou filmovou sérii Četník ze Saint-Tropez (1964–1982). (SONY_)
Reklama