Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Své nejlepší filmy natočil Hugo Haas pod vedením režiséra Martina Friče. Patří mezi ně i tato crazy komedie z roku 1935 o veselých osudech nenapravitelného flamendra Petra Suka. Když mu lékaři po záměně rentgenových snímků předpovědí pouhý jeden den života, věren své tradici se vydá na poslední velkolepý flám. Projde několika bary, povzbudí se nemalým množstvím alkoholu, a protože už nemá co ztratit, na nemocničním lůžku se ze soucitu ožení s neznámou dívkou. Přesně s tou, do které se později beznadějně zamiluje, aniž tuší, že je s ní už ženat... Všestranně zdařilý snímek provází skvělá filmová hudba a diváka potěší i písničky, k nimž si Hugo Haas sám napsal texty. V bláznivé honičce si neodpustil několik originálních převleků a nezapomněl ani na svou oblíbenou specialitu – hlasovou imitaci Jaroslava Vojty. Po jeho boku uvidíme Adinu Mandlovou, Karla Hašlera, Václava Trégla a malého psíka Lumpíka. (Česká televize)

(více)

Recenze (139)

Dale 

všechny recenze uživatele

V dnešnej dobe už takýto film o zámenách (najskôr pacientov, potom manželka/láska) nie je ani originálny, ani zábavný, aj keď v dobe svojho vzniku asi bol. Takže všetka zábava stojí na jednotlivých scénkach, no aj tak by som tie vtipné zrátal na prstoch jednej ruky. Ani hlavný predstaviteľ mi príliš nesedel, možno preto, že je to prvý film, ktorý som s Haasom videl, lepšie by som si v jeho úlohe vedel predstaviť Oldřicha Nového. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Hugo Haas, to je klasik české veselohry a jeho osobitost je ve své výborně hrané ztřeštěnosti nenapodobitelná. Film jsem viděl mnohokrát, zápletka - toť skvělý Fričův nápad; ty čtyři hvězdičky jsou možná málo, ale přec jen jsem se rozhodl pro ně, neboť jsem při bedlivějším sledování zachytil několik drobných nelogičností: dejme tomu, že Sukův pes je natolik inteligentní, že doběhne k divadlu, ale co tu řadu dní u toho divadla jedl? Proč se najednou jmenuje Kornel Suk - není to jen kvůli tomu, aby strýček nezjistil, že Mandlové manžel je jeho synovec? A samotná zápletka s rentgenovými snímky: nezaměnily se už lístky v čekárně? Alois Dvorský položil svůj štítek, Haas pak vedle taky, nevím, zda si pak vzal zpátky zase ten svůj... Kdyby došlo k záměně díky lístkům na pořadník, pak by se šestnáctka přece nejmenovala Petr Suk... No, asi jsem rýpal, v každém případě veselohra to je výborná. Skvělá tentokrát i MiládkaGampeová, která většinou hrávala paničky z vyšší společnosti. ()

Reklama

domirovec 

všechny recenze uživatele

''Lumpíku, to jsi ty? Nezlob se na mě, ale já se opil a teď nevím kde.. kde to jsem. Víš ty co, počkej na mě, já ti přinesu živýho kanárka. Ale.. kde.. kde to jenom jsem? Je tohle nádraží nebo muzeum? Tak víš co, Lumpíku, přijď k divadlu.'' Chudák malý oříšek, úžasný a skvělý mistr ve svém oboru, Hugo Haas, ho nechal čekat před divadlem doslova celý film, že mu z toho až k zemi dlouhé vousy narostly :)) Ach jo, kde jsou prostě ty krásné zlaté časy, kdy se natáčely takovéto filmy. Šílené, báječně promyšlené a na rozdíl od (ne všech, ale drtivé většiny) všech dnešních, v tomto případě českých, novodobých komedií nepostrádající chytrý inteligentní humor. 5/5 ()

McGuffin 

všechny recenze uživatele

Publikum od začátku dobře ví, že titulní vtipné přání Ať žije nebožtík titulní postavě vyjde, ale nedočká se, jestli zemře vedlejší postava, která měla být podle zaměněné lékařské zprávy zcela zdravá, jenže ne. Proč taky, když jde o to, jestli titulní zdravá, jen omylem předem pohřbená postava získá srdce neznámé ženy, se kterou se v předtuše smrti snad v bezvědomí bezhlavě vzaly a po očekávaném nezemření bezhlavě zamilovaly, aby se znovu vzaly. Dojde ještě na ledacos, převleky, milého natvrdlého strýce, scénku v baru, scénku v bytu, scénku na zámku, scénku u advokáta, snad i na vtipy. Scenáristé Martin Frič a Hugo Haas, první též režírující, druhý též hrající, zpeněžitelné plýtvání časem určitě neobjevili, ale zvládli. P.S. To je zpráva o haha příběhu, i když ta o filmu z něj by se moc nelišila. www.macguffin.cz ()

MovieFive 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch mála filmů, které začnou nadprůměrně a já si v duchu říkám ať to tak prosím pokračuje a ono vážně. Zásluhy připisuji vlastně všem. Především scénář byl vynikající a výborně zahraný Hugo Haasem. Lehkost s jakou přijal svou smrt byla neuvěřitelná a upřímně mě pobavila. I ostatní herci podali skvělý výkon, Hašler a Trégl hlavně; Mandlová neměla prostor na to předvést víc než solidní průměrný výkon. Je možné, že z námětu se dalo vytřískat ještě více vtipných a absurdních situací, ale v tom má zřejmě prsty Frič, který jak známo, je mistr v komediích tak akorát vtipných a myslím, že Ať žije nebožtík je další ukázkový příklad jeho filmového a komediálního umění. I přes mé nadšení, musím přiznat, že konec už mi nepřišel tak chytlavý jako začátek, ačkoliv nabídl perfektní scény. A co je hlavní, celkový dojem mi to nezkazilo. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (7)

  • Ve filmu zpívá Hugo Haas píseň „Mě to tady nebaví“, kterou později pro její oblíbenost vydala firma Ultraphon, hudbu zkomponoval Jan Šíma, text složil Jaroslav Mottl. (sator)
  • Ve scéně, ve které se Petr Suk (Hugo Haas) schovává před svým strýcem (Karel Hašler) za závěsem v pokoji Alice Machové (Adina Mandlová), nasadí Haas v roli Suka po svém odhalení hlas herce Jaroslava Vojty, o kterém Haas v soukromí v dobrém šířil vtipné historky, což mu sám Vojta vyčetl (spíše přátelsky) o mnoho let později při jejich setkání ve Vídni, kde Haas žil po návratu z Hollywoodu a kam herec Vojta zavítal s dalšími českými umělci pracovně. (Luxocculta)

Reklama

Reklama