Reklama

Reklama

Hra na zajíčka

(festivalový název)
  • USA The Bunny Game
Horor / Thriller / Psychologický / Pornografický
USA, 2010, 76 min

Obsahy(1)

Po loňském extrémním nářezu Srbský film se i letos ti nejotrlejší diváci mohou tetelit na další dávku kontroverzní a šokantní podívané. Hra na zajíčka bývá titulována jako dlouho očekávané proplesknutí pro americké horory, s čím lze pouze souhlasit. Až na zářné výjimky se produkce hollywoodských studií i indie sféry poslední roky plahočí v močálu schematických selanek oplývajících trapnými lekačkami, žurnálovými postavami a jalovými klišé. Filmová hrůza se omezuje jen na popcornové čajíčky a filmy, které dokáží diváky opravdu zadupat do sedaček, jsou jako zrnka zlata v řečišti plném marasmu. Jedním takovým zrnkem je právě režijní debut kameramana Adama Rehmeiera o prostitutce, jež padne do rukou řidiče náklaďáku, který ji soustavným terorem promění ve svého mazlíčka. Tvůrci natáčení pojali coby iniciační masochistický zážitek, takže vysoce estetizované dílo vzniklo jako záznam reálného týrání, jemuž se dobrovolně podrobila hlavní aktérka. Nikdo ze zúčastněných o společném výplodu nemluví jako o filmu. Podle nich je to monstrum negativní energie, jež během improvizovaného natáčení žilo vlastním životem a jemuž se oni podřizovali. Hlavní silou snímku ovšem není ani tak povaha zobrazovaných věcí, nýbrž sugestivní formální koncept. Hra na zajíčka představuje maximálně účinné prolnutí postupů hororu, torture porn snímků, experimentální kinematografie i videoartu. Je to audiovizuální sinusoida psychického teroru a agónie. Diváci jako by se sami ocitali uvnitř hermetického prostoru přívěsu, kde je atakují sytě černobílé expresivní obrazy a drásavá noisová kakofonie skřeků, zesílených ruchů a agresivní hudby (Festival otrlého diváka)

(více)

Recenze (63)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Roztěkané, bez myšlenky, bez vývoje, zato s otravně zacyklovaným opakováním scén. Nefunkčí a zbytečně dlouhé záběry o ničem střídá BDSM, ovšem nenápadité, navíc zprasené naspeedovaným střihem. Je zde spousta scén s informativní hodnotou téměř nula - jako by se člověk letící na sedačce roztočeného kolotoče pokoušel přečíst si noviny pohozené dole na zemi. Nářezová muzika a kakofonie psycho-zvuků a ruchů jsou fajn, všemi barvami hýřící, což ale moc neladí s černobílým snímkem (dtto drogy, ty přece taky nezpůsobují černobílé vidění světa, naopak ještě barevnější). A opakované záběry téhož děje? Čeho je moc... Když vyleze úchylný dědek s nabroušenou kudlou z kabiny náklaďáku a jde dozadu do své truck-torture-chamber a to ..., a to ..., a to ..., a to ..., a to celé se opakuje snad patnáctkrát, než tam konečně dojde a vleze dovnitř, tak to mě nijak nevystraší, jen neskutečně nasere. Navíc „zajíček“ Rodleen Getsic (hlavní role, námět, produkce, kostýmy), ta mě moc nepřesvědčila. Nevěřil jsem jí ani jediné Jauvajs!, natož Let me out! nebo Help! Viz oficiální text distributora: „Tvůrci natáčení pojali coby iniciační masochistický zážitek, takže vysoce estetizované dílo vzniklo jako záznam reálného týrání, jemuž se dobrovolně podrobila hlavní aktérka.“ Aha... Čili iniciace masochistky? A to mě má jako šokovat? Ani náhodou. Ty dvě hvězdy jsou jen a jen pro Norwooda Fishera. Za to, s jakým gustem toho saďoura zahrál. To bylo přímo na Agony Oscara! :-) Ovšem pokud to nehrál, tak na hospitalizaci (a hodně silné prášky). ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ono to šílené je, o tom žádná. Pokud vás baví se hodinu dívat na to, jak lidské tělo trpí, prosím, klidně se na to dívejte. Já jsem z toho ale nic moc neměl a nejsem si ani jistý, jestli tvůrcům šlo skutečně jen o to, aby šokovali, anebo se o nějakou psychologickou hloubku snažili. Ta zde není, jen na diváka se přenáší ona psychadeličnost, která je skutečně tíživá, ale mám pocit, že toho by šlo docílit i méně efektní cestou a alespoň nějakým příběhem. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Skôr mi to pripomínalo do dôsledkov nedotiahnutý prvý či druhý diel japonskej série Pokusná osoba (Za ginipiggu) ako v komentároch viackrát spomenutý Srbský film (Srpski film). Jednak dejom, ktorého ústrednou a jedinou témou je utrpenie pri mučení a tiež snahou o experimentálne spracovanie - neobvyklé uhly kamerových pohľadov, rozostrené zábery, halucinačné spomienky na obdobnú tortúru v minulosti, použitie masiek, hardcorový a noisový hudobný podmaz, absencia deja s výnimkou úvodných minút. No tie boli tiež len o tom, že hlavná hrdinka postupovala istý druh mučení a útrpného života aj ako drogovo závislá narkomanka. Nič to nemení na fakte, že film môže skvelo poslúžiť predovšetkým ako náhradná terapia pre reálnych sadistov a sadistických narkomanov (obzvlášť čmuchačov lepidla). Ak aspoň jeden z nich vďaka Hre na zajačika vynechal reálne násilie, potom mal film zmysel. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Po Srbském filmu přichází další nechutnost. Tentokrát se to odehrává v Americe a je to o mladé šlapce. Holka zažije v kamionu docela drsné mučení. Občas se to střídá i se záběry z předchozího mučení jiné holky. Opravdu se tam moc nemluví. A taky je to dost krátké. No co už, holka měla smůlu... Kamioňák byl docela hovado. "Pusťte mě ven!" ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

(Rádoby) umělecký nezávislý exploitation (nápověda: film je černobílý a hlavní postavou je prostitutka :-O) pro velmi okrajové publikum. Technicky dobře zvládnutý, znepokojivý, úchylný, nepříjemný na koukání, psychicky tíživý. Takže pokud patříte mezi diváky, kteří si myslí, že se jim bude líbit film, jehož děj se dá shrnout do věty "Ošklivý vousatý dědula unese sociální pracovnici, zavře ji do kamionu a zbytek stopáže ji týrá a mučí", pak se vám film nejspíš líbit bude... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Tvůrci filmu se částečně inspirovali skutečným únosem, který zažila představitelka hlavní role. (4ward)
  • Na filmovém festivalu PollyGrind byl Adam Rehmeier za snímek oceněn hlavní cenou. Snímek dále sklidil úspěch i v kategoriích nejlepší kamera, nejlepší střih, nejlepší zvuk a nejlepší individuální herecký výkon, o který se zasloužila Rodleen Getsic. (4ward)
  • Film získal na festivalu Arizona Underground ocenění v kategorii nejlepší horor. (4ward)

Reklama

Reklama