Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Profesor Antonín Karas je příkladem mravného života pro celé městečko. Je proto zvolen čestným předsedou Spolku pro povznesení mravnosti. A to vše až do okamžiku, kdy se nezván a nečekán zjeví v plné kráse jeho prohřešek z mládí v podobě téměř dospělé nemanželské dcery Věry, zvané Káčátko… Bláznivá komedie Mravnost nade vše byla natočena za zvláštních okolností. Na konci roku 1936 společnost AB neměla už žádný vhodný scénář k realizaci, a hrozilo nebezpečí přerušení práce. Režisér Martin Frič a všestranně nadaný Hugo Haas spolu s Otakarem Vávrou během týdne vymysleli scénář na námět J. Erbenové, který se vysmíval měšťácké prudérnosti. Martin Frič v Lidových novinách humorně vzpomínal, jak se dělal „film na rybu“: barrandovští zaměstnanci si tak mohli o vánočních svátcích přilepšit. Za další týden se film natočil s řadou známých herců. Hugo Haas si s chutí zahrál hlavní roli, profesorovu ženu Světla Svozilová, jejich dceru Adina Mandlová a Káčátko Věra Ferbasová. (Česká televize)

(více)

Recenze (171)

fugyx 

všechny recenze uživatele

Len tak som zbadal tento film medzi odporúčanými, a tak som sa odhodlal pozrieť si ho. A neľutujem. Bavil som sa od prvej scény po celý čas filmu. Členky spolku, voňavka a podobné detaily ma celkom pohltili. Najmä hlavný hrdina, ktorý sa snaží ututlať svoju dcéru. A smiech pána Rašilova st. na tých správnych miestach je nákazlivý. Film mi spríjemnil večer :) ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Promiňte prosím udělalo se mi poněkud little šoufl..:-) Haas byl pan "Herec" a v podstatě až na Ferbasku hrál v tomto filmu v své velké sólo. Velice dobrý satirický snímek, řekl bych že v mnoha ohledech dokonce silně nadčasový film, s velice ukázněnými a soustředěnými hereckými výkony, perfektním humorem, dialogy a ukázkovými komickými scénami (viz voňavka atd). ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

MRAVNOST je dalším projevem rodící se nesporné kvality českého filmu československé éry třicátých let. Už scénáristická trojice - Frič, Haas, Vávra - byla velkým příslibem, který Fričova režie dokázala ještě dále zhodnotit a posunout. Úsměvný ortel nad zbytky rychle se bortící secesní prudérie spolu s tím, že role vznikaly opravdu na tělo - je to evidentní z pracovní svěžesti jak realizačního štábu, tak hereckých protagonistů - nenápadně naznačuje nástup nové kultury druhé poloviny minulého století. Film umožňuje také pochopit, jak je možné, že řada herců, které z té doby známe z jejich dobových šarží diblíků, mladomilovníků, tragédů, zvládaných až na ochotnické úrovni, se o dvacet-třicet let později mění v nezapomenutelné koryfeje nové vlny klasického moderního filmu let padesátých až sedmdesátých. Uvážíme-li navíc, že film byl realizován v obvyklých drakonických technických i časových limitech doby, obdiv a radost, kterou pociťujeme po jeho zhlédnutí, se mění v zasloužený obdiv. Vynikající, v mnohém oproti jejich dobovému kontextu atypické herecké výkony Haasův, Mandlové i Ferbasové doplňuje nenápadný debut Jiřího Hlinomaze (podle fyziognomie obličeje soudě možného příbuzného herce a naivistického malíře Josefa Hlinomaze) a pozoruhodně vyrovnaná, vzorně provedená kreace Saši Rašilova. Svěží, rychlým spádem probíhající nápaditý děj dotváří skvělý dojem z komedie, která si v době svého uvedení kladla nanejvýš skromný cíl: pobavit co nejdéle co nejvíc diváků. Cíl, který nejenže byl dosažen, ale i - jak se dnes ukazuje - také nadčasově překonán. ()

Véronique 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších (nejen) prvorepublikových komedií. Jednoduchá zápletka s vynikajícími herci na malém prostoru s neutuchající hudbou, která dotváří neopakovatelnou atmosféru celého filmu. Skvělá parodie/ironie na "vše, co je mravné" v podání Huga Haase působí (téměř) uvěřitelně. Skvostná rodinka - žena, dcera a syn, jejíž poklidnou atmosféru zčeří příjezd nemanželského dítěte jinak zcela mravného profesora Huga Haase, tvoří základní osu celého filmu. Věra Ferbasová jako zlobivá dceruška a slušná vychovatelka s anglickými způsoby v jednom je osvěžením celého filmu. S Haasem s na plátně rozuměla, což o pár let později dokázala jako jeho filmová partnerka v další úspěšné komedii (Andula vyhrála). Zde tvoří pár s uhrančivým doktorem Ladislavem Boháčem, který zde ovšem působí trochu prkenně. Stejně jako některé úseky filmu. Je však třeba brát vše jako lehkou ironii na zaběhlé způsoby tehdejší společnosti, což divákovi umožní vychutnat si tuto komedii od prvních minut až do úplného konce. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Zase jedna klasika. Musím říct, že z toho všeho, co jsem zatím viděla, se mi líbila skoro nejvíce. Možná nejvíce. Příjemní herci, kvalitní práce mistra Martina Friče, komedie to příjemná, vyprávěná s lehkostí i humorem, ne trapná, ale naopak velice vkusná. Jako ostatně spousta komedií té doby. Film, který se snad neokouká, je to velice milá podívaná! ()

Galerie (17)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Martin Frič se rozhodl film natočit v předvánočním období, aby poskytnul práci filmovým pracovníkům, kteří v té době neměli co dělat. Film byl natočen za neuvěřitelný týden ve filmových ateliérech Foja Radlice. (Elisebah)
  • Karolína Karasová (Světla Svozilová) se zmíní, že ji její manžel naposledy políbil na její svátek a to 15. března. Karolína má však svátek 14. července. (KM Phoenix)

Reklama

Reklama