Reklama

Reklama

Dívka

(TV film)
všechny plakáty
Trailer 1

Obsahy(1)

Toby Jones se v tomto provokativním filmu proměnil v Alfreda Hitchcocka a Sienna Miller si zahrála Tippi Hedren. Snímek díky rozsáhlým rozhovorům s Hedren a některými z přeživších členů Hitchcockova týmu vůbec poprvé odhaluje až obsedantní vztah legendárního režiséra k nechvalně známé herečce. V roce 1962 byl Hitchcock na vrcholu své slávy a kreativity. Právě tehdy se rozhodl obsadit do hlavní role svého nejvíce ambiciózního filmu, Ptáci, neznámou modelku. Jenže když z ní vytesal perfektní Hitchcockovu blondýnku podle svých představ, stal se posedlý představou, že by ho mohla milovat. Její srdce však nevyhrál a pravděpodobně tak zničil kariéry jich obou. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (53)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Měla bych pátrat, jak to bylo doopravdy ? Přes určitou plytkost provedení na mě "Dívka" víc než co jiného působí jako tvrdý a nesmlouvavý psychologický souboj dvou silných osobností ... souboj, v němž je převaha jedné se stran jen zdánlivá, neboť slabá místa i způsoby boje mužů a žen jsou diametrálně odlišné. Nicméně ... nejspíš se jen dostavila v nevhodnou dobu - dívka, která snad učarovala mistrovi hororu. Neboť její příběh nechtěně vyhlíží jako předehra ke kampani "Mee Too", která se navzdory bohulibým úmyslům časem zvrhla v jakýsi pomstychtivý hon na čarodějnice - potažmo na sexuchtivé čarodějníky ... včetně všech prošedivělých hříšníků, kteří se kdysi dávno opovážili chtivě pohlédnout na objekt svého zájmu či (nedejbože !) se dokonce odhodlali činit mu jakési nemravné návrhy. Čímž nechci jakkoli zlehčovat zážitky těch žen - i mužů, jejichž život poznamenalo sexuální obtěžování či přímo napadení. Takže nakonec umírněné 3* ... i s ohledem na to, že vlastní filmařská práce Alfreda Hitchcocka byla "Dívkou" snad až příliš upozaděna. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Další film do páru. Zatímco v kinech Hitchcock inscenoval Psycho, v televizi se řešili Ptáci a Marnie. Když pominu ten nesmysl, že každý jeden Hitchův film by měl mít nárok na vlastní film o filmu, tak je to vcelku solidní televizák. HBO už má několik podobných projektů na kontě, třeba RKO 281. S Hitchem byl vždycky problém, protože se stal legendou už během aktivní kariéry a tak se nikdo neodvážil říct cokoli proti. A i kdyby někomu třebas jen vadil ten jeho obhroublý cockney humor, bylo by to zameteno pod koberec. Je dobře, že trauma Tippi Hedren bylo tematizováno. K četbě tu máme, například, Donald Spoto: The Art of Alfred Hitchcock: Fifty Years of His Motion Pictures a autobiografii Tippi. ()

Reklama

Samuel7 

všechny recenze uživatele

Nevím, všichni tu sráží hodnocení kvůli tomu, že jde o "kydání hnoje" na Hitchcocka, ne proto, že by film nebyl kvalitní. Netuším, jak to doopravdy bylo, ale filmařské a hlavně herecké kvality film bezesporu má. Každý životopisný film je do jisté míry fikce, ale nevidím důvod, proč tu hodnotit, jak zobrazuje Hitchcocka. Není žádná novinka, že geniální umělci často jako lidé za moc nestáli, třeba takový Shaw, který veřejně sympatizoval s nacismem. Znamená to ale, že kvůli tomu nemáme číst Pygmalion? A to, že se sexuální obtěžování při natáčení objevuje běžně, je známá věc, takže si myslím, že je jen dobře, že se taková tematika zpracovává. Ostatně se to může vyskytnout na jakémkoliv pracovišti. Vidím tu v kritice spíš neschopnost si přiznat, že by tak legendární režisér nemusel mít úplně dobrou morálku. Jako obvykle, obětem se nevěří, pokud predátor je někdo mocný či oblíbený. ()

kersten 

všechny recenze uživatele

Fúúú, tento film mi zmaril moje ideály o Hitchcockovi. Vykreslili ho ako nechutné, bezcitné a nadržané prasa, ktoré pre dobrý záber vo filme dokáže zamordovať človeka. Bola som naozaj znechutená. Neviem ani aké mám dať hodnotenie. Ako film to nebolo zlé, ale ako životopisný..... tak na tom sa asi podpisuje hodnotenie u každého. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Filmy o skutečných hercích, či o průběhu natáčení reálných filmů, patří mezi mé nejlákavější podívané, neboť mě až téměř fascinuje poznávání pozadí vzniku konkrétních filmových projektů, jejich přímých aktérů, případně co vše za tím vším stálo, co se tam tehdy dělo, ale především, tyto snímky pak i vrhají zcela odlišný pohled na původní filmy, které následně vnímám úplně jinak. Každopádně, v tomto případě se jedná o samotného filmového velikána Alfréda Hitchcocka, nicméně v jeho případě jde již o druhý film o jeho nejednoduché osobě, ovšem zatímco snímek Hitchcock (2012) se zabýval natáčením filmu Psycho a jeho vztahem se svou ženou, Dívka pojednává o Ptácích a jeho rádoby vztahem s představitelkou hlavní role v tomto jeho dalším slavném snímku. Nemohu se tedy vyhnout jistému porovnání mezi těmito dvěma snímky a zde je Dívka bohužel tím prohrávajícím. Kdo na tom každopádně rozhodně nenese vinu, jsou představitelé ústředních rolí, neboť jak Toby Jones, tak Sienna Miller odvedli minimálně stejně výtečné a přesvědčivé výkony, jako Hopkins, Mirren a Johansson v jejich filmu, nicméně zatímco tvůrci Hitchcocka šli ve svém filmu do všeho daleko výrazněji, hlouběji a emočně vypjatěji, tak zde to vše působí bohužel jen tak povrchově, odtažitě, bez skutečně dramatických okamžiků. Navíc je zde vážně až příliš znát, že jde o vyloženě TV produkci, a to jak díky slabě zpracované atmosféře, tak slabší vizuální podobě, a v neposlední řadě Dívku znehodnocují i časté vážně nevýrazné pasáže, které narušují celkovou kontinuitu filmu. Tím vším ovšem v žádném případě ale nechci tvrdit, že se jedná o nekvalitní podívanou, naopak, a minimálně jsem si z ní odnesl další zajímavosti a fakta ze světa filmu, jen zkrátka její zpracování není až tolik poutavé a záživné, jako to bývá u podobných snímků zvykem. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (2)

  • Celosvětová premiéra proběhla 6. října 2012 na Hamptons IFF v New Yorku. (Varan)

Reklama

Reklama