Reklama

Reklama

13. komnata - Série 16 (2019) (série)


13. komnata Kateřiny Kněžíkové (S16E05)

(epizoda)

Obsahy(1)

Úspěšná operní zpěvačka překonala vzácné autoimunitní onemocnění... Úspěšná operní pěvkyně, sopranistka, sólistka opery Národního divadla, absolvovala v roce 2007 Pražskou konzervatoř a poté magisterské studium klasického zpěvu na HAMU. Skvěle nastartovala svou pěveckou kariéru i rodinný život. Provdala se za světoznámého operního pěvce, basbarytonistu Adama Plachetku, s nímž má dvě dcery. V těhotenství ji potkala nemoc, která jí doslova převrátila hodnoty. Zkolaboval jí imunitní systém. Začalo to brněním v ústech, které ani po zvýšených dávkách magnezia neustávalo. Za dva týdny už nemohla mluvit, polykat, sedět ani chodit, ztrácela mimiku v obličeji i cit v hrdle, omdlévala. Vzhledem k vysokému stupni těhotenství se lékaři obávali provádět náročná vyšetření. Místo, aby se Kateřina těšila z nominace na Cenu Thálie za roli Adiny v Donizettiho Nápoji lásky Národního divadla Brno, bála se, že jako operní zpěvačka skončila. Až na oddělení JIP v Nemocnici Na Homolce jí po lumbální punkci lékaři stanovili diagnózu: Miller Fischerův syndrom. Toto vzácné autoimunitní onemocnění, klinická varianta Guillainova-Barrého syndromu, postihuje periferní nervy, dýchací ústrojí a motoriku člověka. Onemocnění člověka může potkat, když toho na sebe nabalí moc. Kateřina byla těhotná, přechodila nemoci, měla úraz a spoustu práce, koncertovala, natáčela s manželem CD. Zřejmě proto se její imunitní systém zhroutil. Následovala léčba imunoglobuliny a Kateřině se narodila zdravá holčička. „Pokaždé, když jdu na jeviště, užívám si to, protože vím, že to tak nemusí být,“ říká Kateřina a po své zkušenosti s nemocí podporuje s Adamem benefičními akcemi Nadační fond pro předčasně narozené děti a jejich rodiny. Ví, co tito rodiče zažívají a jak to mají těžké. (Česká televize)

(více)

Recenze (4)

Benigni 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Největší problém vidím v režii, v kameře, ve střihu. Ani ty hudební ukázky nebyly poutavé, s ohledem, jak je poutavá Kněžíková. Měla smůlu, že vyfasovala tak mizerného tvůrce, který to odflákl. Z kamery se mi zvedal žaludek, vypadalo to, jako by kameraman chodil po mole na řece. Viděla jsem Knežíkové koncert naživo a určitě jednou zajdu i na operu. Svou krásou boří operní standard, svým talentem se blíží ke Kožené, Urbanové, Peckové! Důležitější, že už je zdravá a né jakou má komnatu. Václav Žmolík měl příliš připravené otázky a Kněžíková nevyprávěla spontánně. ()

5tipes 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kateřina K. patří bezesporu mezi největší osobnosti české hudby 21. století. Je krásná, talentovaná, inteligentní. O to horší je, když ji vidíme v portrétu, který už ze zásadního dokumentaristického hlediska nenaplňuje ani penzum studentského filmu. Začíná to už od nastavení kamery, přes kompozice, volbu prostředí vůči kostýmům apod. Šimůnkovy komnaty bývaly průměrné, i nadprůměrné. Tato poslední už je na hranici vysílatelnosti. Podexponované záběry, historický XD cam, nevhodné nastavení kamery, podhledy při rozhovoru před Stavovským divadlem, kamera z ruky jako od opilce bez špetky kompozice, neatraktivní snímání operního představení, přiliš mnoho lékařů, kteří z podhledu opravdu nevypadají dobře. Tento dokument nevystihuje kvality K. Kněžíkové ani ve scénáři. Pokud má osobnost květované šaty, nemůžeme ji snímat v květovaném křesle, s květy na stole a před členitou a všebarevnou knihovnou - zvlášťě, když se jedná o stěžejní rozhovor. Dialog v chůzi by dnes bez steadicamu apod. už mladý profesionální tvůrce netočil. V operním domě bych využil raději dvě kamery a nejen před vranovským zámkem bychom měli protipohledy a úhly volit alespoň se špetkou vkusu. ČT by si měla začít kvality portrétů hlídat - především po řemeslné stránce, protože obsahově tam vždycky nějaké kecy natlučete. Takhle odfláknutou komnatu jsem viděl naposledy s Maděričem. Je mi líto především Kateřiny a Adama. ()

Hanka_M 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kněžíkovou miluji, ale tenhle pořad se nějak nepovedl. Neumím možná úplně ohodnotit proč, ale podhledy na paní stojící vedle nějakého kamionu a vrávoravá chůze podél nábřeží mi taky přišlo divný. Problém byl hlavně, že to neodsýpalo a vypadalo to, jako točené na mobil - což by mohla být v dnešní době i pochvala, protože iphone už točí rozhodně lépe, než tyto staré kamery z devadesátých let. I některé dokumenty z TV Barrandov vypadaly lépe. Ty doktorky bych vyhodila, stačilo, aby řekly jednu větu. Nemělo to atmosféru, kterou ani Žmolík nepřinesl. Gawlik, Stehlíková, nebo Ulrich by to udělali lépe. ()

Reklama

Reklama