Reklama

Reklama

Newsroom

(seriál)
  • USA The Newsroom (více)
Trailer 7
USA, (2012–2014), 23 h 47 min (Minutáž: 47–72 min)

Tvůrci:

Aaron Sorkin

Hrají:

Jeff Daniels, Emily Mortimer, John Gallagher Jr., Alison Pill, Thomas Sadoski, Dev Patel, Thomas Matthews, Olivia Munn, Sam Waterston, Chris Chalk (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(3) / Epizody(25)

Obsahy(1)

HBO uvádí nový dramatický seriál, jehož autorem je Aaron Sorkin (Sociální síť). Inteligentní, aktuální, vtipný a zábavný Newsroom nahlíží do zákulisí fiktivní zpravodajské televizní stanice ACN Network. Soustřeďuje pozornost na život před i za kamerou jejího sarkastického moderátora (Jeff Daniels), nové vedoucí produkce (Emily Mortimerová), ostatních zaměstnanců (John Gallagher Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel,...) a jejich šéfa (Sam Waterston). Zvládnutím hektického prvního společného dne, který vyvrcholí horkou zprávou o výbuchu vrtné plošiny BP v Mexickém zálivu, se tento tým vydává na upřímně míněnou donkichotskou misi - chtějí dělat dobré zpravodajství navzdory všem firemním, obchodním i svým vlastním potížím.

HBO uvádí devět zbrusu nových dílů nadšeně přijatého seriálu Aarona Sorkina. Inteligentní, aktuální, chytře provokativní a zábavné drama Newsroom nahlíží do zákulisí úspěšného zpravodajského pořadu fiktivní kabelové televize Atlantis Cable News (ACN). Zaměřuje se na život před i za kamerou, hlavními postavami jsou jízlivý moderátor (Jeff Daniels), výkonná produkční (Emily Mortimerová), zaměstnanci redakce (John Gallagher, Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel a další), šéf zpravodajství (Sam Waterston) a generální ředitelka mateřské společnosti (Jane Fondová). Druhá řada seriálu se odehrává pět dní před volbami 2012 a připomene četné události z let 2011 a 2012. Jedna z hlavních dějových linií se zaobírá žalobou na protiprávní propuštění podanou zaměstnancem, který údajně zfalšoval zprávu o podezřelém útoku amerického bezpilotního letadla. Zatímco vycházejí najevo důvody a důsledky procesu, tým Newsroomu pokračuje ve své donkichotské misi - ve snaze dělat poctivé zprávy navzdory korporátním a ekonomickým problémům i jejich propleteným osobním vztahům. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (73)

Trailer 7

Recenze (289)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Aaron Sorkin je borec na konec, byť jeho představa zpravodajství nemá s tím naším vezdejším pranic společného, protože u Sorkina chtějí zpravodajci skutečně o něčem informovat (neplést s nezaujatě informovat, protože tady jde o tendenční a předpojaté spíše republikánské zpravodajství "bílého muže" plné vznostných ideálů starého střihu). Prostě klasická sorkinovka se vším všudy; akorát z prostředí zpravodajství. Pokud čekáte nemálo (ne)sympatických postav, které v překotném tempu ani na vteřinu nezmlknou, ale přitom netlachají a mají povětšinou skutečně co říci tak... Čekáte naprosto správně. Ovšem s tím háčkem, že herecky utáhnout sorkinovy "moralizující" kulometné dialogy není lehké a ne každému se je daří prodat tak, aby nevyzněly jako parodie sebe sama. A pak je třeba přijmout prostý fakt, že Sorkin je sice kromobyčejně nadaný a schopný "dialogař/monologař", ale jen průměrný vypravěč a jako již tradičně je tedy od něj dobré očekávat krom vypilovaných dialogů i horší dějovost. A krom toho i absenci moderního kabátu (nemyšleno vizuálně) čili jde spíše o seriál ze staré školy; především pak v nadbytečné, ale vesměs snesitelné, vztahové části. Ve druhé sezóně je vše při starém. Drobné úpravy se samozřejmě najdou. Má to hlavní dějovou linku napříč celou sezónou, která je příjemným oživením a přivádí na scénu výtečné charaktery (aneb spin-off pro Rebeccu Halliday). Ano, v důsledku toho je méně prostoru pro vztahy řešící eskapády a když už na ně přeci jen dojde, tak s mnohem větším vkusem i grácií. Finální třetí sezóna pak nepochopitelně posílá dějově nejlepší (druhá epizoda!) i nejnosnější téma do kopru v (ne)prospěch fanouškovského melodramatického poklonkování se vztahům "ten s tou a ta s tím" (aneb kdo nepřál tu nejpomalejší a nejútrpnější možnou smrt duu Jim/Maggie, tak musí být světec, proti kterému je i Ježíš vzor vší škodolibosti). Navíc i zajímavě nakousnuté téma "stará zapšklá média s ideály versus nová dravá média bez skrupulí, kde obě strany mají stejnou měrou pravdu jako se mýlí" to zazdí skrze osobní výlevy; navíc nedohrané (Reese, Elliot a vlastně i ten Neal). A to tak nějak platí vlastně o celé sérii; potažmo seriálu jako takovém. S1: 4/5 S2: 5/5 S3: 3/5 ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Zejména na první sérii mi vadila názorová nestrannost tohoto seriálu v poměrně citlivých otázkách, respektive její absence. Asi to jinak nešlo, ale pokud mám brát nějakou postavu jako klaďáka a hrozně s ním nesouhlasím, a tyto postavy utírají jiné postavy, jakože záporaky, se kterými souhlasím, obtížně se mi to sleduje. Ve druhé a třetí sérii už to bylo v tomto směru lepší a celý děj se obracel do zajímavějších rovin. Málokterý seriál se ustavičně zlepšuje. Ačkoliv jde řemeslně o dobře zvládnutou práci, otravovaly mě i další věci, typu nemístná vyhrocenost některých témat (již jinými zmíněný fakt, že pokud jedna stanice odvysílá tu samou reportáž o třicet sekund dřív, změní to snad svět, či co) a otravné vnucování toho, co je důležité a co ne. Či jen jednoduché zneužívání silných témat a událostí vytažených z reálného světa, kterým tvůrci nepřidali nic moc navíc krom primitivních romantických linií zúčastněných postav. ()

Reklama

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Pilot: HBO zase válí a Aaron Sorkin opět píchá do amerického vosího hnízda. Na něco takového jsem čekala, na něco, kde otevřeně řeknou, že většina diváků je hloupých a současné komerční televizní zpravodajství jejich hloupost ještě podporuje tím, že jim podává povrchní informace. A ano, skutečně seriózní zpravodajství jdoucí hluboko pod povrch nemůže mít prostě v tomhle povrchním světě slušnou sledovanost, ale přesto by bylo krásné, kdyby se našlo více lidí odhodlaných dělat kvalitní práci. Úvodní monolog v podání skvělého Jeffa Danielse o tom, proč už není Amerika nejlepší zemí, je tak dokonalý, že jsem při něm skoro zapomněla dýchat. První díl sice má sem tam slabší místo, hlavně když se točí okolo vztahů mezi členy nově se rodícího zpravodajského týmu, ale i tak říkám WOW. Pilot - 90% Po 3. dílu dávám seriálu 5*, protože tohle je zkrátka nářez. / Po 5. dílu seriál zařazuji do své seriálové topky. To myslím nepotřebuje většího komentáře. ;-) / První série skončila a já našla novou seriálovou lásku. Geniální, brilantní, vtipné, trefné, dojemné... v případě The Newsroom by byla škoda šetřit superlativy. A mimochodem... dlouhá léta jsem čekala, až se ve filmu či seriálu objeví postava, s níž se naprosto ztotožňuji, takové moje televizní alter ego... nakonec jsem se dočkala. Wille, budeš mi chybět, ale uvidíme se zase za rok. Mezitím se budu bít za dobrou věc, pokoušet se lidi civilizovat a hýřit sarkastickými hláškami místo tebe. ;-) Aarone Sorkine, děkuji ti za to, že možná některým lidem tímhle úžasným dílem otevřeš oči. Bude jich jen hrstka, ale svět těch pár "větších bláznů" potřebuje. 1. série - 100% --- 2. série: Po trochu pomalejším rozjezdu nabral Newsroom neuvěřitelné grády a v druhé půlce sezóny jsem už většinou jen civěla na dění s otevřenou pusou, či se nekontrolovaně smála při sofistikovaných vtípcích a opět brilantních sorkinovských slovních výměnách. Druhá řada už předpokládá, že se divák slušně orientuje v americké politice a prezidentskou kampaň i volby si tak bude užívat se vším všudy. A příběh operace Genoa, který v průběhu vysílání získal kvůli útokům chemickými zbraněmi v Sýrii další rozměr, skvěle orámoval celou řadu a vnesl do života zpravodajské redakce spoustu napětí. A to finále! 2. série - 100% Poslední dva díly třetí série jsem probrečela. Nejen kvůli dění v nich, ale i kvůli tomu, že jeden z nejlepších seriálů končí. Sorkine, ať ty tvoje následující filmy stojí za to, když už jsi kvůli nim seknul s takovouhle brilantní záležitostí. 3. série - 100% Nejoblíbenější postava: Will McAvoy (Jeff Daniels) -- "There was a time when journalism wasn't a career, it was a calling." ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Zcela neúplné a neobjektivní hodnocení po prvním díle dokoukaném o půl jedné v noci: Dobro dobro. Ale. S Američany mám pořád jeden stěžejní problém. Ano, jsou už schopni jisté sebereflexe podle statistických kritérií, takže v úvodním monologu přiznáme, že Amerika neni nejlepší země. Ale. Z dalšího plyne, že je naší zásadní povinností před celým lidstvem jí na první místo vrátit. Ne udělat dobrou zemi pro lidi, ale mít pocit, že jsme nejlepší. Jak a čím to chtějí měřit a koho se na to zeptají, to je mi záhadou. Pokud bychom se bavili o nejlepším jako o tom, kdo je za nejlepšího odhlasovanej, pak jsem stoprocentně přesvědčenej, že nikdy v lidskejch dějinách, přesněji nikdy v dějinách US, nebyla situace, kdy by většina světový populace odhlasovala, že USA je nejlepší země na světě. Dalo by se samozřejmě mluvit o statistickejch ukazatelích, který můžou zemi činit nejlepší, ale co vlastně má zemi nejlepší dělat? Jakej ukazatel, nebo nějakej jejich soubor? Třeba pro mě bude vždycky nejlepší žít doma, kde jsou lidi mluvící stejným jazykem, myslí podobně, mají podobnej smysl pro humor. A to naprosto bez ohledu na politickej systém, protože ty statistický ukazatele nejlepší zemi pro člověka nedělají. Zajímavý je, že podobná otázka padne ve filmu Thank You for Smoking, kde si s ní Eckhart poradí mnohem elegantněji. Edit: Tak, měl bych sympatie pro rytí do ultrakonzervativců, "amerického talibanu", pro snahu ukázat, jak by měly zprávy vypadat. Vážně bych pro to měl sympatie. A teď přijde to kdyby. Kdyby mě seriál nepřivedl na myšlenku, že chovat se ženský v reálu tak jako v sereálu, asi bych porušil své životní předsevzetí žádnou ženu neuhodit. A co se chlapů týče, ti by potřebovali nakopat za to, jak sebou nechaj vorat, jak si nechaj rejt do vlastního života. Ano, i přes své ušlechtilé cíle seriál sklouzává do nechutných rovin klasické vztahovky ten-s-tou, ten-milující-jinou atd. K čemu ušlechtilé cíle, když bych to všechno vyházel, nakopal a seřval. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Sebranka nesympatických napřesdržku kokotů z Televizních novin je hotová z toho, že odvysílá důležitou zprávu dvě minuty před konkurencí, pak se všichni poplácají po zádech, zapomenou staré křivdy, pustí se k tomu dojemná muzika a jde se vyhlížet další den. Tak je to každý díl, dokud vám pohled na důležitě vykulenou Alison Pill a do monitoru zabraného indo-ajťáka Deva Patela nepřijde vyloženě k smíchu....Tak solidní jména tvůrců a přitom takovej shit. ()

Galerie (255)

Zajímavosti (9)

  • Televizní stanice ACN, kde se odehrává děj seriálu, je fiktivní, ale události pokryté ve zpravodajství, jak je výbuch ropné plošiny BP, zabití Usámy bin Ládina, postřelení americké kongresmanky Gabrielle Giffords apod., jsou skutečné. (Hroozley)
  • Po natočení druhé epizody druhé série si Aaron Sorkin uvědomil, že způsob, jakým se děj v těchto epizodách vyvíjel, by později působil problémy, a tak se tyto epizody se natáčely znovu. To je důvod, proč má druhá série o epizodu méně než série první. (Coleator)
  • Okrem postavy Chrisa Chalkiho, ktorá sa volá Gary Cooper, nesú mená amerických hercov 20. storočia aj postavy Thomasa Sadoskiho (Don Keefer) a Johna Gallaghera Jr. (Jim Harper). (-Knight-)

Související novinky

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (více)

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

24.09.2013

65. ročník udělování cen Emmy, o nichž rozhodují členové The Academy of Television Arts and Sciences, nepřineslo žádné velké překvapení. Cenu za nejlepší dramatický seriál si konečně (a zaslouženě)… (více)

Reklama

Reklama