Reklama

Reklama

Newsroom

(seriál)
  • USA The Newsroom (více)
Trailer 2
USA, (2012–2014), 23 h 47 min (Minutáž: 47–72 min)

Tvůrci:

Aaron Sorkin

Hrají:

Jeff Daniels, Emily Mortimer, John Gallagher Jr., Alison Pill, Thomas Sadoski, Dev Patel, Thomas Matthews, Olivia Munn, Sam Waterston, Chris Chalk (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(3) / Epizody(25)

Obsahy(1)

HBO uvádí nový dramatický seriál, jehož autorem je Aaron Sorkin (Sociální síť). Inteligentní, aktuální, vtipný a zábavný Newsroom nahlíží do zákulisí fiktivní zpravodajské televizní stanice ACN Network. Soustřeďuje pozornost na život před i za kamerou jejího sarkastického moderátora (Jeff Daniels), nové vedoucí produkce (Emily Mortimerová), ostatních zaměstnanců (John Gallagher Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel,...) a jejich šéfa (Sam Waterston). Zvládnutím hektického prvního společného dne, který vyvrcholí horkou zprávou o výbuchu vrtné plošiny BP v Mexickém zálivu, se tento tým vydává na upřímně míněnou donkichotskou misi - chtějí dělat dobré zpravodajství navzdory všem firemním, obchodním i svým vlastním potížím.

HBO uvádí devět zbrusu nových dílů nadšeně přijatého seriálu Aarona Sorkina. Inteligentní, aktuální, chytře provokativní a zábavné drama Newsroom nahlíží do zákulisí úspěšného zpravodajského pořadu fiktivní kabelové televize Atlantis Cable News (ACN). Zaměřuje se na život před i za kamerou, hlavními postavami jsou jízlivý moderátor (Jeff Daniels), výkonná produkční (Emily Mortimerová), zaměstnanci redakce (John Gallagher, Jr., Alison Pillová, Thomas Sadoski, Olivia Munnová, Dev Patel a další), šéf zpravodajství (Sam Waterston) a generální ředitelka mateřské společnosti (Jane Fondová). Druhá řada seriálu se odehrává pět dní před volbami 2012 a připomene četné události z let 2011 a 2012. Jedna z hlavních dějových linií se zaobírá žalobou na protiprávní propuštění podanou zaměstnancem, který údajně zfalšoval zprávu o podezřelém útoku amerického bezpilotního letadla. Zatímco vycházejí najevo důvody a důsledky procesu, tým Newsroomu pokračuje ve své donkichotské misi - ve snaze dělat poctivé zprávy navzdory korporátním a ekonomickým problémům i jejich propleteným osobním vztahům. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (73)

Trailer 2

Recenze (290)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// In 5.. 4.. 3.. pokud jste zvědaví, kolik lidské práce a úsilí stojí za tímto odpočtem, pokud chcete vědět, proč Amerika rozhodně není nejlepší zemí na světě, proč váš přítel doma usíná při fotce Sloan Sabbith na jeho mobilu a konečně, co sakra dělal Aaron Sorkin posledních pár let, pak je Newsroom seriálem přesně pro vás.1. - 3. řada - 100% ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Novinářský idealismus a boj za jeho čistší morálku, je ve své ‚dušínovské‘ poloze na hranici úsměvnosti, což bohudík vrací do vod reality osobní polohy zúčastněných, kteří prostě jednají a mluví jako obyčejní lidé. Kdybych chtěl psát příběhy, chtěl bych to umět jako Aaron Sorkin. Vzdělávací lekce v oblasti americké politiky jako bonus. Seriálová událost roku (která mě málem díky své relativně tiché kampani minula). ()

Reklama

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Naprostý souhlas s uživatelem Boogeyman... Sorkin asi začíná trpět demencí, bo tak nesympatické čuráky s afektovanym chováním nemůžu nikdo nacpat do seriálu, který se tváří, že něco opravdu důležítého řeší. Z většiny postav se mi automaticky dělalo nevolno, jen když se objevili na obrazovce, a to ani nemuseli nic říkat (casting napyču). Navíc, zápletky týkající se moderní techniky (viz demence... ten člověk je už prostě senilní... škoda) taky katastrofa, připomínalo mi to naivitu filmu Síť. Spousta lidí to tady žere jen kvůli člověku stojícímu za scénářem a kvůli tomu, že se v seriálu vyskytují slova jako "primárky, republikáni, atd." ... mě tohle opravdu nedojme. Ale čemu se divim, na jednom filmovém webu se zrodila nová fanatická vlna, která se posere smíchy u scény s kalhotama, která mi přišla jako to nejtrapnější, co jsem kdy viděl. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Zcela neúplné a neobjektivní hodnocení po prvním díle dokoukaném o půl jedné v noci: Dobro dobro. Ale. S Američany mám pořád jeden stěžejní problém. Ano, jsou už schopni jisté sebereflexe podle statistických kritérií, takže v úvodním monologu přiznáme, že Amerika neni nejlepší země. Ale. Z dalšího plyne, že je naší zásadní povinností před celým lidstvem jí na první místo vrátit. Ne udělat dobrou zemi pro lidi, ale mít pocit, že jsme nejlepší. Jak a čím to chtějí měřit a koho se na to zeptají, to je mi záhadou. Pokud bychom se bavili o nejlepším jako o tom, kdo je za nejlepšího odhlasovanej, pak jsem stoprocentně přesvědčenej, že nikdy v lidskejch dějinách, přesněji nikdy v dějinách US, nebyla situace, kdy by většina světový populace odhlasovala, že USA je nejlepší země na světě. Dalo by se samozřejmě mluvit o statistickejch ukazatelích, který můžou zemi činit nejlepší, ale co vlastně má zemi nejlepší dělat? Jakej ukazatel, nebo nějakej jejich soubor? Třeba pro mě bude vždycky nejlepší žít doma, kde jsou lidi mluvící stejným jazykem, myslí podobně, mají podobnej smysl pro humor. A to naprosto bez ohledu na politickej systém, protože ty statistický ukazatele nejlepší zemi pro člověka nedělají. Zajímavý je, že podobná otázka padne ve filmu Thank You for Smoking, kde si s ní Eckhart poradí mnohem elegantněji. Edit: Tak, měl bych sympatie pro rytí do ultrakonzervativců, "amerického talibanu", pro snahu ukázat, jak by měly zprávy vypadat. Vážně bych pro to měl sympatie. A teď přijde to kdyby. Kdyby mě seriál nepřivedl na myšlenku, že chovat se ženský v reálu tak jako v sereálu, asi bych porušil své životní předsevzetí žádnou ženu neuhodit. A co se chlapů týče, ti by potřebovali nakopat za to, jak sebou nechaj vorat, jak si nechaj rejt do vlastního života. Ano, i přes své ušlechtilé cíle seriál sklouzává do nechutných rovin klasické vztahovky ten-s-tou, ten-milující-jinou atd. K čemu ušlechtilé cíle, když bych to všechno vyházel, nakopal a seřval. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Pilot délky (a řemeslných kvalit) kratšího celovečeráku byl dobře napsaný, perfektně roztempovaný a skvěle představil podstatnou část osazenstva nového týmu démonicky cílevědomého novináře Willa McAvoye. Hluboké a inspirativní myšelnky a dialogové výměny jsou však často povážlivě silně nasáklé melodramatem, místy až patosem, který se bije s greengrasovskou ruční kamerou, o to, jestli má jít o skvěle napsanou soap operu z prostředí televizního zpravodajství, nebo realistické nastavení zrcadla dnešnímu americkému žurnalismu. Tak či tak, velice povedené a těším se, kam se to dál rozkročí. Po dvou sériích: kvalitativní laťka udržena na místě, seriál velice originálně těží z toho, že mají diváci většinu rozebíraných událostí v živé paměti a ocitají se tak ve velice netypické a opojné situaci, kdy vědí předem více, než všichni ti mediální profíci dohromady (viz zlehčování ropné krize BP, prezidentské volby, hnutí Occupy Wall Street, apod.). Platí však i původní výtka - na můj vkus do téhle mistrovské fresky o tom, jak by měl vypadat moderní žurnalismus v praxi, prosáklo příliš mnoho cukrkandlu. 80% ()

Galerie (255)

Zajímavosti (8)

  • Televizní stanice ACN, kde se odehrává děj seriálu, je fiktivní, ale události pokryté ve zpravodajství, jak je výbuch ropné plošiny BP, zabití Usámy bin Ládina, postřelení americké kongresmanky Gabrielle Giffords apod., jsou skutečné. (Hroozley)
  • Text, který si moderátor Will McAvoy (Jeff Daniels) pobrukuje v 1. epizodě 2. série s názvem "First Thing We Do, Let's Kill All The Lawyers", je z písně "Friday" od zpěvačky Rebeccy Black. (maseer2)
  • Okrem postavy Chrisa Chalkiho, ktorá sa volá Gary Cooper, nesú mená amerických hercov 20. storočia aj postavy Thomasa Sadoskiho (Don Keefer) a Johna Gallaghera Jr. (Jim Harper). (-Knight-)

Související novinky

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (více)

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

Breaking Bad, Fincher a Soderbergh ovládli Emmy

24.09.2013

65. ročník udělování cen Emmy, o nichž rozhodují členové The Academy of Television Arts and Sciences, nepřineslo žádné velké překvapení. Cenu za nejlepší dramatický seriál si konečně (a zaslouženě)… (více)

Reklama

Reklama