Reklama

Reklama

Zvuky temna

  • Itálie Sette note in nero (více)

Obsahy(1)

Žena inspirovaná svou jasnovideckou vizí rozbíjí ve svém domě stěnu, aby zjistila, že vize byla pravdivá a nachází za stěnou mrtvolu. Následně se se svým psychiatrem snaží objevit pravdu. Kdo je ta mrtvola zazděná u nich v domě a kdo ji tam dal? (Chatterer)

Recenze (82)

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Tak tento film začal tak ako Non sevizia un pamperino skončil pádom do skál a názorným roztrešteným lebky.Niekedy hudba bola nežná,svieža a inokedy sa držala pochmúrnej rovine a niekedy zarezávala až do silných depresívnych tonou.Po vizuálnej stránke tomuto filmu nič nechýba,niektoré tie zvuky boli z tých nepríjemnéjších a dotvárali tejto snímke strašidelnosť.Žlté cigarety,žltý taxík majú na niečo narážať?Ale nebavilo ma strašne kludne tempo,lebo príbeh a dej boli super ale ako celok to bola jedna nuda.Bolo tam veľa náhod,ktoré boli až trápne,lebo boli očividné že režisér nevie ako dalej,tak podhadzuje samé kraviny.Atmosféru to malo ale škoda pre mna len v pár momentoch.Ale čo tu je hororové,to by ma veľmi zaujimalo. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Tenhle snímek je především atmosférický a divákovi předkládá napínavý příběh, kdy hlavní postava Virginia (krásná J. O´Neilloová) pátrá po vrahovi na základě svých vizí. Protože s mrtvolou nalezenou v domě svého manžela ohrozila právě jeho, snaží se všemožně dokázat, že vrahem je někdo jiný. Navíc ani kostra mrtvé ženy neodpovídá té, kterou ve svých představách spatřila. A protože je to žena zvídavá (spíše zvědavá), sama se postupně vystaví nebezpečí, kdy jí půjde o život. Byť Fulci s gore tentokrát šetří, přeci jen se pár scén najde. Především pád ženy z útesu téměř kopíruje scénu z jiného Fulciho filmu - Muka neviňátek. A pak je tu několik rozbitých hlav.... Ale síla snímku je tentokrát právě v napínavém příběhu a já po letech hodnocení zvednul o jednu hvězdu. Skvělá kamera a výborná hudba. Temné. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak takúto vycibrenú, multižánrovú záležitosť som veru nečakal. Je tu z každého rožka troška - detektívka, giallo, thriller, dráma, mystérium, horor... každý si tu niečo nájde. A hlavne ide o výborne prepracovaný scenár ohľadom zaujímavého pátrania po záhade kostry v stene a halucinácií hlavnej hrdinky. Mám veľmi rád filmy na báze akejsi zlovestnej predtuchy, pričom podobne ako napr. v prípade Teraz sa nepozeraj (1973) ma film dokázal po celý čas udržať v príjemnom mysterióznom opare. Narozdiel od uvedeného snímku je tu však filmová reč ľahšia a pointa je divákovi sprostredkovaná podstatne jednoduchším spôsobom, takže sa nemusí moc premýšľať. Pokiaľ si chce človek oddýchnuť pri niečom mysterióznom, no pritom nie strašidelnom, tak toto je výborná voľba. 80/100 ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Vyborne giallo, ktere by mohlo presvedcit Fulciho odpurce, ze jeho filmy nejsou jen o vecnem gore. Pribeh, tocici se kolem zeny, ktera ma schopnost videt do minulosti je skvele postaveny a zaverecna pulhodinka neuveritelne graduje. Temna atmosfera, tak prizracna pro mistrovi pozdejsi kousky, uz vystrkuje ruzky a nektere sceny si nezadaji s temi v jeho nejlepsich filmech. Svou zasluhu na tom ma fakt, ze u Sette note in nero uz byli pritomni prakticky vsichni vyznacni Fulciho spolupracovnici - scenarista Sacchetii, na hudbe se podilel Fabio Frizzi, a nejvic je to znat na kamere Sergia Salvatiho, detaily se nesetri a spravny Fulciho fanousek si chrochta blahem. ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Tak tohle giallo je velmi podařené! O hororu se tu podle mě moc nedá mluvit, takže to žánrové zařazení je zkrátka mimo, i když je giallo hororový subžánr. Zvuky temna je v první řadě italská detektivka stavící svůj děj na vizi hlavní hrdinky, která zobrazuje zavraždění a zazdění jedné oběti přímo v jejím bytě. Touha znát pravdu ji zavede k větvícím se důkazům a stopám, které vás možná nemile překvapí jako ji samotnou. Chce to jen se malinko přenést přes pomalejší rozjezd, ale pak už se od toho nejde moc odtrhnout. Detektivka, u které jsem zhola nic nepostrádal. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (2)

  • Scéna z úvodu, při které se padající ženě tříští obličej o útes, je shodná s se scénou, kterou Fulci použil již v Non si sevizia un paperino (1972). (baronGrga)

Reklama

Reklama