Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 2

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (159)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Asi nejlepší film od Fulciho, díky tomu, že má něco jako příběh. Takový ten zvláštní pocit, co mívá divák při sledování italských hororů nadabovaných anglicky, sice nezmizí a máte pocit, že si někdo půjčuje nápady z jiných filmů. ale je to fajn. Učebnicový příklad toho, co to znamená Fulci: oblíbená herečka Catriona MacColl + zvrácená brutalita + snové sekvence, vize nebo halucinace + temná strašidelná atmosféra + minimálně jedna nervydrásající sekvence (tady je to kluk, který se nemůže dostat ze sklepa) + hudba. A ten parchant je na zabití. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Typickej horor ze sedmdesátejch a osmdesátejch let se skvěle strašidelnou hudbou a totálně krutejma gore efektama. Ostatně režisér si to fakt dával a skoro bych až řek, že se v těch brutálně kravejch, až skoro nechutnejch scénách vyžíval, něco jako Peter Jackson v Braindeadu. Co se týká příběhu, tak už sem určitě viděl lepší, ale o napjatou atmosféru fakt neni nouze a tak i když sem se teda moc nebál, tak sem si ten horor docela užil, teda až na toho kluka, toho sem nesnášel od prvního záběru, ten jeho hlas píštivej byl naprosto šílenej, ale nakonec i na něho sem si zvyk ()

Reklama

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Raz darmo, na staré pecky má len máločo. Tvorcovia popri parádnom spracovaní a výprave(ten dom! tá jeseň!) prikladali aj pod kotol hustnúcej atmosféry, príbeh je len ľahko načrtnutý, ale perfektný, a gore a masky sú stále peckové! Ak si odmyslíte neexistujúce mobily, je film stále až šokujúco aktuálny(krásne civilné herectvo ústrednej dvojky aj legendárneho blonďatého "klučinu" Boba🙂) a kľudne by ako ukážkový príklad "no bullshit" čistého hororu mohol ísť do kín aj teraz. A áno, baví ma aj to nedopovedané! ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Spolu so Zombi 2 to najlepsie co som od Fulciho videl. Film ma celistvejsi pribeh ako je zvykom, mnoho az neprijemne stasidelnych scen a co ma potesilo najviac, gore efekty vypadaju na rozdiel od jeho inych filmov velmi (naozaj velmi !) realistcky. Co sa mi naopak nepacilo je, ze vo filme je citit prilisnu neoriginalitu a inspiraciu inymi filmami (okate podobnosti s Kubrickovym Shining) a preto som tu akosi nedokazal najst nejaku "poznavaciu" atmosferu. Co sa vsak tyka gore scen, tento film nema obdoby. A este jedno plus - skvely epilog. (7.5/10) ()

Zayl 

všechny recenze uživatele

Lucio Fulci rozehrává klasické téma „strašidelného domu“ a nutno říct, že se vší parádou. Hned z úvodu se s ničím nepárá a diváka vtahuje do děje. Způsob, jakým je prezentována brutalita, je doveden k dokonalosti. Gore scény jsou jedny z toho nejlepšího a je vidět, že Fulci se krve nebojí, ba naopak, vyžívá se v detailních záběrech. Děj působí také uceleně, a diváka postupně připravuje na finále přesouvající se výhradně do sklepení, jenž atmosféricky nemá chybu. Dům u hřbitova je koncentrace hrůzy a krve ve správně namíchaném poměru. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Čo sa týka špeciálnych make-up efektov filmu, hoci v úvodných titulkoch sú uvedení Maurizio Trani aj Giannetto De Rossi, za make-up bol zodpovedný iba Trani. Sám Giannetto De Rossi vyhlásil, že sa na filme nikdy nezúčastnil. (Arsenal83)
  • Niektorí kritici 80. rokov film odsúdili s tým, že je to len skreslená napodobenina filmu Osvietenie z roku 1980. (Arsenal83)
  • Smrť realitného agenta bola pôvodne dlhšia a hororovejšia a zahŕňala vypichnutie očí, čo je pre Fulciho typické. Scéna však bola vystrihnutá, pretože Lucio Fulci si nemyslel, že efekty sú dostatočne realistické. (Arsenal83)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno