Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Já, Olga Hepnarová je příběhem mladé ženy, která v roce 1973 nasedla do nákladního auta a v centru Prahy zabila 8 lidí. Svůj čin považovala za akt pomsty společnosti, která jí podle ní celý život ubližovala, a v roce 1975 byla jako poslední žena na území Československa popravena. Snímek je existenciálním dramatem Olgy Hepnarové, je příběhem osamělého člověka vymezujícího se proti většinové společnosti, příběhem, který vyústí v tragédii a nemá vítěze ani poraženého. Film nabízí pohled na traumatický život i čin hlavní hrdinky z určitého odstupu tak, aby se emotivně na stranu Olgy Hepnarové neklonil. Film je současně i dramatem lidí z okolí Olgy Hepnarové a snaží se najít příčiny jejího strašného agresivního aktu. (Bontonfilm)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (660)

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Psychologie, deprese, melancholie ve filmu. ....to vše jsou faktory, které mají své zašité místečko v mém filmovém srdci. Ovšem snímek Já, Olga Hepnarová si buduje depresivní linku tak dlouho, až to diváka začne nudit. Hudební absence sice přidá na depresivní a melancholické autenticitě, ale nepřidá na kvalitě zpracování, jak po stránce režisérské, tak po stránce scenáristické. ___ (Cinestar, Hradec Králové) ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak už je to nějakej čas co jsem opustil ztichlý sál, kde by se atmosféra dala krájet a špendlík by bylo slyšet spadnout a celou cestu domů jsem se snažil srovnat si v hlavě co, že jsem to vlastně viděl. Snažím se o to i ve chvíli kdy píšu tenhle koment a pořád se mi to jaksi nedaří. Ten film mi udělal v hlavě nehoráznej masakr a já jsem rozpolcenej z toho jak se k němu postavit. Nedá se soucítit ani odsoudit já se to snažím jenom pochopit, ale když se nad tím zamýšlím hlouběji, tak mě to rozmrdává ještě víc. No abych to napsal normální řečí, tak se jedná o neuvěřitelně minimalistické a sugestivní dílo u kterého musím pochválit, že zbytečně nepřikrášluje, ale drží se pouze toho co víme. Ovšem co my vlastně víme? skoro nic a to je na tom ten největší mazec. Ve spoustě scén si lze jen domýšlet co se postavám honí v hlavě a proč se chovají, tak jak se chovají. Uspokojivou odpověď ovšem nedostanete a to je asi jediný problém který s filmem mám, ale ovšem i důvod proč nemůžu jít na plný počet. prostě jsem nepochopil co mi ten film chtěl říct a myslím si, že v tom nebudu sám. Každopádně je nasnadě, že podobný snímek stojí a padá z hlavní představitelkou a ta je fantastická. Ona je zkrátka něco víc než jen herečka která hraje svoji roli ona je Hepnarová, tak dokonale a přesvědčivě až mě z toho mrazí a její psychopatický kukuč mě bude ještě dlouho budit ze sna. Každopádně je na místě potlesk za to, že se ve stojatých domácích filmových vodách konečně začalo něco dít a našel se někdo kdo se nebál tohle atraktivní byť kontroverzní téma co si o zfilmování doslova říkalo přivést na plátno. Za to rozhodně palec nahoru.90% ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Film z jiné doby, z jiného světa, zcela mimo kontext české tvorby, což je jedině dobře a jde o největší plus Olgy. Už jenom to, že je ten film nezkažený, je zázrak, ale on je dokonce docela dobrý. Sice mi to chvílemi přišlo jako přehlídka adekvátních a správných řešení spíš než jasně směřovaný film, ale na druhou stranu... ono to bohatě stačí a mít tu tenhle art evropských parametrů potěší. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Veľmi fajn festivalovka, ktorá nenaštve no aj tak ide rovnako ako väčšina spiaznemých filmov jedným okom dnu, druhým von. Chcelo by to v prvej polovici pritlačiť na pílu a dať Olge viac dôvodov na nenávisť voči ľudom. Objasnenie motivácií totiž prichádza až príliš pozde. Ale inak sa mi to celkom páčilo. Formálne precízne , herecky výborné, príbehovo silné a nuda to väčšinou tiež nebola. 7/10 ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery? Vše vyzrazuje v podstatě už obsah, takže pokud jste udělali stejnou chybu jako já a přečetli si jej, tak četbou následujících řádků už pranic dalšího nepokazíte. No, co k filmu říct? Asi hlavně to, že i moje spolusledovatelka je má mnohem větší. Jináč byla Olga celkem pěkná slečna, když si z ní člověk odmyslel její nevkusné oblečení, kterým by velmi rozohnila tehdejší módní policii. Poté, kdy si nasadil na hlavu helmu, by ji ovšem nespasil ani nejmodernější módní výstřelek. Z neznámých důvodů jsem očekával, že se bude více snímek točit kolem událostí po spáchání činu. Místo toho člověk sleduje, co jejímu rozhodnutí předcházelo, takže jsem celou stopáž netrpělivě očekával, kdy už se konečně rozhodne zválcovat 20 lidí. Celý snímek je dokonalou ukázkou, kterak funguje šíření emočního jedu mezi lidmi. Skvěle se to podařilo vysvětli Jaroslavu Duškovi v 4 dohodách. Šlo v podstatě o to, že flusne-li na tatínka v práci nadřízený, tak na něj nemůže flusnou zpátky. Tatínek tedy flusne doma na maminku. Maminka flusne na nejstarší dítě. Nejstarší dítě flusne na mladšího sourozence. Takhle to pokračuje dál a dál, dokud je na koho flusat. V některých rodinách to odnese pes a v jiných děda. Olga neměla ani pejska ani dědu, takže si svůj flusanec schovala pro 20 náhodných lidí, kteří se v tu dobu procházeli po chodníku. Olga byla člověk, který se rozhodl býti nešťastným. Film velice pěkně vykresluje její psychologický profil. Její samotářství je v poměrně výrazném kontrastu s častými návštěvami tehdejších společenských akcí. Vysvětluji si to tak, že na těchto místech se její tělo poohlíželo pouze po občasných sexuálních aktivitách se stejně chybně orientovanými slečnami. Vkus měla celkem dobrý a páni režiséři si tyto lesbické scény celkem vychutnávali. Chvilkami jsem si připadal, jako při sledování nějakého lesbického porna, které samozřejmě nesleduji, neboť jsem puritán. Velice se mi líbily její dopisy, které byly velmi pravděpodobně reprodukcemi skutečných dopisů. Olga byla sečtělá a občas zazněla i velice pěkná myšlenka. Třeba, že žádný člověk není schopen přesně porozumět druhému. Každý máme jedinečný myšlenkový systém a podle tohoto systému dešifrujeme zachycené informace. Jinými slovy, když vám někdo něco povídá, tak si z toho odnesete úplně nebo částečně něco jiného, než se vám dotyčný pokoušel říct, neboť informaci přefiltrujete právě podle nastavení vašeho mozku. Olga měla v tomto ohledu obzvlášť odlišný mozek. Nerozuměl ji prakticky nikdo a nebylo v jejích silách, aby ani ona porozuměla společnosti kolem ní. Na světě není moc místa pro prosazení se lidí, kteří se nedovedou přizpůsobit. Potom není divu, že se cítila právem jako otloukánek a udělala to, co udělala. Její motiv byl zřejmý. Chtěla, aby po světě běhalo méně otloukánků a vybrala si hlasitější cestu a udělala této komunistické káře tu nejlepší reklamu, než kdyby si skočila někdy odpoledne pod rozjetý kolejáček a pouze znepříjemnila den několika stovkám lidí spěchajícím do práce. Už proto, že o jejím činu vznikl film, může svoji misi považovat za splněnou. Tedy částečně. Otloukánci byli, jsou a budou. Že se občas někdo rozhodne vystřílet plnou třídu svých spolužáků, nebo restauraci plnou lidí, nechť je živým důkazem. K zamyšlení mě snímek rozhodně přivedl. Líbil se mi po audiovizuální stránce. Zejména audio bylo kouzelné. Snímku jakákoli hudba absolutně nechyběla. Emoce ve mne film však nevyvolal naprosto žádné, což je velká škoda a hlavní důvod, proč nejsem schopný dát 4 hvězdy. Dalším důvodem nechť je poměrně významný výskyt nezajímavých scén. () (méně) (více)

Galerie (53)

Zajímavosti (45)

  • Olga Hepnarová bola "hrdinskou" až do doby popravy. Kat, ktorý mal zatiahnuť za páku pod jej nohami sa vyjadril, že tak peknú ženu nevidel ani vo väzení, nieto na poprave. Olge sa pri poprave "rozsvietilo", začala psychopaticky vyčíňať, pozvracala sa, pomočila, na chvíľu aj odpadla. Jej kat sa neskôr vyjadril, že tento zážitok ho okamžite prinútil skončiť s touto "prácou". Tieto informácie boli tiež niekoľkokrát spochybnené tým, že v protokole o poprave, kde sú všetky podrobnosti, nie je hlasové i mimické správanie Oľgy Hepnarovej uvádzané ako zvláštne. Omyl má pochádzať z knihy Bohumila Hrabala "Ponorné říčky", v ktorej sa píše práve o onej spovedi Pankráckeho kata. (De Large)
  • Trabant, kterým jezdí ve filmu Olga (Michalina Olszańska) je dle detailů z konce 80. let (odlišná přední světla, širší boční sloupek, samonavíjecí pásy), zatímco film se odehrává v roce 1973. (hero_bk)
  • Dle Petra Kazdy a Tomáše Weinreba byl celý projekt určitým způsobem prokletý, protože snad každému, kdo se na něm podílel, se přihodilo něco "zlého". To potvrdila i Marika Šoposká, která se ve snu setkala se skutečnou Olgou Hepnarovou, což v ní prý zanechalo velmi špatný pocit. (JoranProvenzano)

Související novinky

Kino na hranici: hvězdy na těšínském nebi

Kino na hranici: hvězdy na těšínském nebi

22.07.2021

Letos se v obou Těšínech budou slavit prázdniny s filmem. Na přelomu července a srpna se po pandemické přestávce diváci setkají naživo v rámci filmové přehlídky „Kino na hranici”. Co je čeká? „Loňský… (více)

24. Český lev - výsledky

24. Český lev - výsledky

04.03.2017

Filmovým králem Českých lvů za rok 2016 se stal film Masaryk, který si odnesl rekordních 12 lvů. Tento film ovládl naprosto dominantně předávání Českých lvů za rok 2016. Ambiciozní film Anthropoid… (více)

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

Nominace pro 24. ročník cen Český lev

18.01.2017

České lvy letos budou velkým česko-britským duelem. Masaryka se 14 nominacemi totiž vyzve na souboj Anthropoid s 12 nominacemi, jimž v hlavní kategorii sekunduje Rodinný film, Hřebejkova Učitelka a… (více)

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Reklama

Reklama