Reklama

Reklama

Ten třetí

  • Velká Británie Third Person (více)
Trailer 1

Film scenáristy a režiséra Paula Haggise vypráví tři příběhy o lásce, vášni, důvěře a zradě propletené v mnohovrstevnaté dějové linii, která připomíná autorův oscarový snímek Crash. Příběhy se odehrávají v New Yorku, Paříži a Římě. Tři páry, které spolu zdánlivě nemají nic společného, vzájemně pojí hluboké vazby - milenci a odcizení manželé, ztracené a nalezené děti. Hvězdně obsazený snímek Ten třetí, v němž se představí oceňovaní herci Liam Neeson, Adrien Brody, James Franco, Olivia Wildeová, Mila Kunisová, Kim Basingerová a Maria Bello, je víc než jen sbírkou milostných příběhů... Je to záhada, tajenka, v níž se pravda dostává na povrch v záblescích, vodítka jsou postřehnutelná jen koutkem oka - a nic není takové, jaké se zdá. (Cinemax)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (167)

Streeper 

všechny recenze uživatele

Nejhorší na sledování filmů je to, když narazíte na film, u kterého si nejste jisti jestli se vám líbil opravdu hodně a nebo jen průměrně a to je právě tenhle případ. Na začátku nás režisér seznámí se všemi postavami a pak je postupem filmu poznáváme a snažíme se přijít na to, proč jsou jejich příběhy tak důležité, že byli vybráni pro tenhle film, ale to nejlepší na celém filmu jsou konce příběhů. Je to opravdu psychicky neuvěřitelně silné, hlavně s Milou Kunis a Jamesem Francem, ale i tak mě to asi neuchvátilo natolik, abych tomu dala čtyři hvězdy. ()

Icefist 

všechny recenze uživatele

Já to pochopil a přesto budu hodnotit poměrně nízko. Čím to? I přes velké množství tváří známých z americké dílny jde totiž o snímek s výraznou evropskou příchutí. A tu já nerad, já radši třeba pistáciovou. Ale zpátky na vážnou notu. Díky již zmíněným povědomým obličejům dokáže divák udržovat pozornost i navzdory bohaté stopáži a vláčnému tempu. Jenže po závěrečných titulcích to pro mě osobně skončilo, ohodnotím, okomentuju a film vypustím z hlavy. V tom by se mnou spousta lidí nesouhlasila, ale jak jsem již uvedl dříve- bude to tím, že jde o made in Europe. 50 % Oblíbená část- vrácení županu ()

Reklama

erased 

všechny recenze uživatele

Haggisův návrat k příběhovým propletencům se rozhodně povedl. Na rozdíl od Crash totiž netepe do kontroverzních společenských témat, a tedy nijak je ani sám sebe neshazuje, ale je pouze prostou, snad až egoistickou uměleckou výpovědí. Ačkoli je tedy škoda, že princip meta-narace se dá odhalit nepřiměřeně brzy, jednotlivé příběhy a jejich závěrečné prolnutí v perfektní a i tak poměrně nečekanou pointu mají v tomto neprůhledném, kousavém a (přesto/proto) citlivém pojetí nečekanou sílu. Že se tedy autorovi podařilo ukočírovat takhle komplexní představení, kde všichni Oni i Ony září, kdy do sebe nakonec všechny dílky dokonale zapadnou, a to včetně těch, které se zdály být samoúčelnou sponou, a kdy si žádná z těch hereckých osobností nekrade film pro sebe a zároveň má kvanta prostoru na vyniknutí - to je úspěch, za který si Haggis konečně zaslouží ovace ve stoje. Jediné, co mi v nich zabránilo byla dvousečnost takhle promyšlené formy, kdy jsem se kvůli neustálému rachotu mozkových závitů málem nedokázal vžít do individuálních povídek a soucítit se všemi verzemi Jeho a Jí. Bohudík však v této rovině zachraňuje co se dá znovu mistrovská hudba Daria Marianelliho. ()

DEXTER099 

všechny recenze uživatele

Několik příběhu ,které ovlivní osud,láska a chyby ,kterých se muže dopustit každý.První příběh o vztahu dcery a otce...druhý o ztrátě dcery,třetí o ztrátě syna.Myslím,že pokud někdo v životě zažil něco těžšího tak si tady ten svůj příběh najde a kdo ne tak určitě bude spokojen plejádou známých hereckých obličejů.Za mě 80 % a čtyři hvězdy. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Prvý a pevne dúfam, že aj posledný veľký prešľap Haggisa! Nasledujúci komentár VYSPOILERUJE záver, aj niektoré udalosti filmu, takže vopred varujem pred jeho čítaním. SPOILER bude zakaždým označený aj pred konkrétnou vetou. / Jeden z mojich najočakávanejších tohtoročných filmov, síce natočený už minulý rok, a nakoniec veľké sklamanie. Prúser dávali tušiť už zdrvujúce kritiky (Metascore: 37/100!), ale ja som stále naivne dúfal, že to si len kritici potrebujú dokazovať svoju dôležitosť. Nepotrebujú, vlastnú dôležitosť si tento krát potrebuje silou mocou dokazovať ten film. Haggis prekvapivo nezlyháva ako režisér, ale práve ako scenárista. Čo je u neho po vynikajúcich kúskoch ako Crash, Casino Royale priam prekvapivé. Očividne chcel napísať ďalšiu mozaiku po vzore Crasha, ale napísal, nebojím sa povedať až, hlúpy film, ktorý sa len hrá na niečo viac. Je to len taká naoko komplikovaná mozaika pre nenáročných, ktorí si u toho budú dokazovať ako sú tí ostatní nechápaví a udelili filmu nízke hodnotenie. No nie, tu v tom prípade niekto nepochopil, že ten film si nezaslúži viac ako priemerné hodnotenie. Haggis asi po niekoľkých cenených snímkoch nabral priveľké ego, ale výsledkom je len taký „Inarritu-wannabe movie“ (Babel, 21 Grams, Amore Perros), ktorému však chýba patričná ucelenosť a hĺbka. Celá tá kvázi komplikovaná mozaika je jasne čitateľná po pár minútach, ale to by nebol problém keby sa v nej neprezentovali príbehy, ktorých aktérmi sú až psychicky narušení jedinci. Vo filme tak postavy nemajú problém doslovne zo sekundy na sekundu zmeniť svoju povahu a od scény bozkávania prejsť k hysterickému záchvatu bez najmenšieho opodstatnenia. Žiaden z príbehov nemá dostatočnú silu zaujať, pretože sa v ňom pohybujú postavy, s ktorými sa jednoducho nie je možné stotožniť. Väčšina z nich je na hrane (ale často aj ďalekou za ňou) mentálneho zdravia. Výborní herci sa síce môžu snažiť, ale slabé príbehy jednoducho neutiahnu, pritom ten najnezmyselnejší (Liam Neesom / s maximálne prestrelenou postavou Olivie Wilde) zaberá bohužiaľ väčšinu stopáže. Na rozdiel od takého Babelu, nič nepôsobí dôveryhodne a príbehy sú len účelovo prepojené. Napríklad ako v línii s Milou Kunis a Jamesom Francom, kde postava Mily je tak nezodpovedná, že si nevie ustriehnuť ani jedinú šancu na stretnutie so synom u prokurátorky a do cesty sa jej stavia toľko náhodou a neprirodzene pôsobiacich prekážok až to otravuje, zároveň s vynúteným spojovníkom v podobe odkazu na stole z iného príbehu. V inej línii s Adrienom Brodym sa zase jeho postava chová tak naivne až sa prezentuje ako spasiteľ celého sveta. Záver všetkým príbehom síce dáva odôvodnenie, ale to divákovi predhodí pred očí ako holý fakt bez ľadu a skladu (SPOILER Adrien Brody napríklad zachraňoval dcéru neznámej cigánky v Taliansku a obetoval všetky úspory, len preto mu zomrelo dieťa jeho vinou utopením v bazéne a teraz sa cíti vinný a snaží sa to odčiniť? Wtf, really? / prípadne kvázi šokujúca „incestná“ pointa v príbehu s Oliviou Wilde, ktorá aj tak nemá vo filme žiadne opodstatnenie a pod. KONIEC SPOILERU). Nič, čo by si divák mohol domyslieť, vyskladať alebo interpretovať sám. Jednoducho vo filme príde na rad jeden telefonát kde jedna postava tej druhej všetko povie. Samotné záverečné rozuzlenie (SPOILER to, že všetky príbehy boli len literárnymi príbehmi z hlavy Liama Neesona, v ktorých sa odzrkadľoval jeho život KONIEC SPOILERU) sa síce snaží pôsobiť až neuveriteľne prešpekulovane, ale vo svojej podstate je veľmi jednoduché, nedôveryhodné a pri spätnom zamyslení mu chýba jasné kontinuita. Je to škoda, lebo Haggic vie točil veľmi solídne, vie pracovať s hercami a tu nalákal priam prvotriedny ansábel, kde každá podáva skvelý výkon a samotní herci dokážu ten film utiahnuť, darí sa mu udržať aj tempo a nechýba ani množstvo scén, pri ktorých sa skutočne ukáže jeho sila (napr. emotívny výstup Milly Kunis v byte jej ex-manžela, citlivé zbližovanie sa v línii s Adrienom Brodym), len tie v celkovom kontextu príliš nefungujú. CELKOVO: 2,5* (5/10) () (méně) (více)

Galerie (35)

Zajímavosti (9)

  • Scéna, v ktorej Anna (Olivia Wilde) stojí pred hotelovou izbou Michaela (Liam Neeson) a vracia mu župan, pričom zostane úplne nahá, sa natáčala na 57 pokusov. Neeson bol totiž nesústredený a roztržitý práve pre nahé telo Wilde. (megajalec)
  • Mila Kunis mala hrať pôvodne Annu. Po prečítaní scenára ale požiadala o postavu Julie. (megajalec)
  • Úvodné titulky a prvá časť záverečných je rovnakým písmom, aké je na presklenej stene v izbe postavy, ktorú hrá James Franco. (megajalec)

Reklama

Reklama