Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (730)

SeBig 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem myslel, že tomu na férovku napařím odpad, protože mě nehorázně sralo jak někteří herci přehrávají. Dle mého názoru, Tomáš Vorel ml. neumí vůbec hrát a Eva Josefíková se do své role vůbec neuměla vžít. Příběh mi vlastně skoro nic nedal, půl hodiny jsem čekal, kdy se z toho něco vyvrbí a to nemluvim o tom jak dlouho jsem čekal, než to bude ke shlédnutí. Jezdící kamera mě lezla na nervy a hudba taky nic moc, snad jen ten V518 stál za to. Nakonec mě to ale celkem do děje vtáhlo a našel jsem nakonec nějaká pozitiva. Hlavně Jiří Mádl bez kterého bych ten film snad ani neměl sílu dokoukat. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Reklama

RedAK odpad!

všechny recenze uživatele

Přijde debil, pozér a trapák do baru a barman povídá: "Tak co si dáš, Ištváne?". No, tak jsme se zasmáli, vtip sice na hovno, zato pořád úsměvnější, než cokoliv z této tragikomické frašky. Spíš teda tragické, než komické. Nedovedu si představit souvislostí neznalého diváka, jenž dle neadekvátní anotace šel na údajnou komedii a nakonec se mu v kině dostalo pekelné substance nejvražednější nudy a trapnosti level Tak jde čas z edice Babovřesky. Člověk musel být zmaten jak gynekolog malé mořské víly a tu piču nakonec udělat sám ze sebe, aby se aspoň trošku pobavil. Nerad bych se však dotkl sněhobílých citů diváků, kterým se to líbilo, proto dodávám slovy klasika: "Peace, zmrdi!". ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

Oproti “Gymplu” zde pozoruji kvalitativní posun vpřed. Vejšku opět rámuje skvělý soundtrack, který v kombinaci s undergroundovým graffiti a pochmurnými reáliemi Prahy činí z tohoto filmu v rámci tuzemské tvorby slušný filmový zážitek. Jediné co bych filmu vytknul, je jakési "prkenné" herectví Tomáše Vorla a Evy Josefíkové, které bylo doslova do očí bijící a kazilo celkový dojem z filmu. ()

Dzeyna 

všechny recenze uživatele

No musím říct, že Vladimír 518 tam dodal správnou atmosféru. Ovšem celý příběh je takový mdlý a celkem o ničem. Čekala jsem nějaké vzrušení nebo akci jako v Gymplu, čehož se mi nedostalo. Herci předvedly téměř srovnatelné výkony jako dřív, ale nyní bylo i na co koukat v ženském podání, což je velké zlepšení. Řekla bych, že takový průměr. Gympl je rozhodně lepší a propracovanější. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Při hodině kresby na UMPRUMu na stojanu Julie (Eva Josefíková) objevuje tag "Pasta", na dalším pak "Oner". Tagy odkazují na spoluautora scénáře a graffiti tvůrce Pasta Onera. (MTHRFCKR)
  • V čase uvedenia filmu do kín bol v skutočnom živote partnerom Evy Josefíkovej Jiří Mádl (Michal Kolman). (De Large)
  • Natáčení probíhalo v pronajaté vile v Čerčanech a v době povodní na Novotného lávce. Filmovalo se také na Vysoké škole ekonomické v Praze, především v tzv. "Rajské budově". (Terva)

Reklama

Reklama