Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (733)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nic nečmáral na zeď, nefetoval a ani nikoho neuplácel, protože se nerad špiním od barev, rád vím o světě a nemám čím uplácet. Bylo mi zkrátka jasné, že tohle nebude film natočený dle mých tužeb, ale byl jsem zkrátka zvědavý, zda se kdysi zajímavému Vorlovi podaří natočit něco ještě pitomějšího než byl Gympl. Nepodařilo, protože tohle bylo o něco lepší. A přestože trestní zákoník kriminalizuje nejeden nesmysl, tak § 228 odst. 2 podle mého smysl má a všem, kdo jej porušují, bych nastříkal koule na brčálově zeleno. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

V době, kdy jsem zhlédl předchůdce tohoto snímku Gympl, jsem byl o dobrých 7 let hloupější, takže mi film úplně nevadil. Bohužel, nyní už nedovedu přehlédnout nekončící debilitu tohoto snímku. Co mi přišlo nejvíce debilní jsou všechny dialogy. Měl jsem pocit, že je psal absolutní retard. Dále mi šíleně vadil hlavní hrdina toho všeho, který hrál vážně extrémně špatně, protože prostě hrát neumí a byl obsazen pouze z protekce. Hudba byla k snímku samozřejmě vhodná, ale vůbec se mi nelíbila. Respektive muzika byla poslouchatelná a správně agresivní, ovšem texty písní byly opět tvořeny feťáky v době, kdy jejich pravidelná nitrožilní dávka měla maximální účinek, takže to podle toho vypadá. Nechápu, jak takové sračky může tolik lidí vůbec poslouchat. Možná se to dá pochopit, pokud vám je 6 až 10 let. Poté se to zákonitě člověku musí zdát debilní, protože to debilní zkrátka je. Vtipné mi to nepřišlo vůbec. Pociťoval jsem pouze silně negativní a depresivní atmosféru. Koukat se nějakým způsobem dalo pouze na Mádla, kterak fixloval při zkouškách, popřípadě na Honzíka Krause a jeho toporné herectví. Člověk holt nemůže mít talent na vše. Na závěr mě docela dorazila neskrývaná reklama na nejhorší "antivirus", jaký kdy "ochraňoval" můj stroj. To byl opravdu hnus. Dlouhou dobu jsem měl hroznou chuť to celé vypnout a ukončit svoje trápení. O nic bych nepřišel, protože v tomhle nesmyslu se opravdu skoro nic neděje. Postupem času se ovšem úroveň debility tak nějak stabilizuje a dokoukat se to dá. Proto to nebude odpad. Každopádně se tímto paskvilem nemůže nikdo chlubit. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Některé věci se stanou, ale už se s nimi vůbec nepracuje. Ač mohly být pro další vývoj děje, pokud o něčem takovém můžeme hovořit, zajímavé. Námět postrádá jakýkoliv posun do nějakých zajímavých vod. Jeden se prodírá vysokou ekonomickou, druhý sní o umění, oba to dál táhne k nočním dobrodružstvím se sprejem pod bundou. Pryč jsou přihloupé kousky o panicích, kteří chtějí poprvé souložit. Vorel starší se pokouší o jakousi generační výpověď, ač i v ní všichni zasunují docela často. Jenže do toho rve i hodně dost pitomého humoru, takže ani on sám nevěděl, co vlastně točí. Nějaký společensko-kritický rozměr by látce docela slušel. Jenže Mádl jen balí kočky ze školy, podvádí při zkouškách, fetuje, chlastá, balamutí všechny okolo, včetně movitého fotra. Vorel mladší pije neperlivou vodu, nefetuje a asi to chce někam dotáhnout. A hlavně se zabouchl do zkažené studentské femme fatale s tváří Evy Josefíkové. Celé je to takový kalkul, ale za to velmi solidně natočený a z poloviny i velmi slušně zahraný. Ostatně je patrný ten rozdíl: na jedné straně dokonale přidrzlý spratek Mádl, výborná alkoholička Zuzana Bydžovská nebo Jan Kraus, který nemusí moc měnit ze svého moderátorského umu, páč jeho překvapení, že už nejde kdekoho podmáznout, je výtečné. A na straně druhé je to smutné herecké přihrávání vedlejších postav (policajtů, pedagogů i samotného Vorla mladšího, ze kterého herec nikdy nebude). Kromě těla Evy Josefíkové potěší i docela sympatické výlety noční Prahou s rapem v pozadí. Vejška není ucelená, Vejška ale není na české poměry vůbec špatná, jak jsem původně očekával. Takže vlastně spokojenost!! ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Gympl ešte ušiel, ale toto je jedna veľká príšernosť. Žiaden nápad, rovnaké pózy, neherci a trápny vtip. Miestami mi to pripomínalo Kameňákov. Jediné čo trocha zaujalo bolo pár epizodných lepších scénok, hlavne v spojitosti s Janom Krausom a naliatou Bydžovskou. Totálne zbytočný film. 30/100 ()

Galerie (35)

Zajímavosti (33)

  • Ve filmu dělá Petr Kocourek (Tomáš Vorel ml.) hasicím přístrojem graffiti na stěnu ve vestibulu metra Smíchovské nádraží. Po natáčení bylo graffiti umyto, ale zůstaly po něm masivní fleky. (stepan_s)
  • Režisér Tomáš Vorel chtěl Vladimira 518 už pro film Gympl (2007). Tehdy ho odmítl, a proto se ho bál u Vejšky znovu oslovit. Díky smluvené schůzce přes Pastu, spoluautora scénáře, ale na novou spolupráci kývl. (MTHRFCKR)
  • Při hodině kresby na UMPRUMu na stojanu Julie (Eva Josefíková) objevuje tag "Pasta", na dalším pak "Oner". Tagy odkazují na spoluautora scénáře a graffiti tvůrce Pasta Onera. (MTHRFCKR)

Reklama

Reklama