Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (235)
Akademická rutina ve své nejčistší podobě. Film má mnoho nepopiratelných kladů - výbornou hudbu, skvělé hlavní protagonistky, příjemnou, dobovou atmosféru. Faktický zápor se opravdu špatně hledá. Podle mého názoru chybělo Carol více opravdu silných, zapamatovatelných scén. Zrovna tak příběh, byť tématicky atraktivní, se nedočkal ani jediného zvratu, který by oživil už od prvních minut poměrně snadno předvídatelný děj. Škoda. Na jednu stranu oceňuji vkusné pojetí a věřím, že s takovýmto materiálem by nebylo těžké sklouznout k patosu a kýči. Na stranu druhou - zůstane-li po přemíře vkusnosti pachuť chladného odstupu, je to špatně zrovna tak. ()
Silné herecky, suverénně zrežírované a napsané, ale pro mě to spadá do kategorie předvídatelné queer drama se vším všudy, včetně velmi šablonovitých emocí. Modelové americké melodramátko, které zaslouženě pobere herecká ocenění, ale zároveň film, který končí jen u realizační bravury. Studené, zapomenutelné, překultivované - alespoň tak to na mě působilo v letošní canneské soutěži. ()
Stezovat si, ze jde o sablonovity pribeh, ktery je "pouze" audiovizualne vypiplany nebo v nem nedejboze "vitezi forma nad obsahem" (nejhorsi floskule ever), znamena nepochopeni zanru melodramatu. Predevsim u Sirka, na ktereho Haynes navazoval uz v minulosti, je nesmirne dulezity povrch, nejruznejsi textury, latky, at uz dekor nebo kostymy, do kterych se tradicne projektovala sesnerovanost spolecnosti, a pusobila tak podvratne vuci lehce sablonovitym pribehum. Carol na tuto tradici nepochybne navazuje, ale zaroven ji aktualizuje, vede s ni dialog. Je to nesmirne taktilni, smyslovy (a smyslny) film, v nemz nejruznejsi povrchy (sklo, snehovy poprasek, obleceni) neustale odrazi vnitrni rozpolozeni postav. Zaroven ale Haynes oproti 50. letum tezi z toho, ze muze byt nepokryte queer a soucasne muze jit "pod povrch" (alespon fyzicky) mnohem snaz nez Sirk. Prave ta tvurci svoboda, ktera umoznuje natocit lesbickou romanci se vsim vsudy, v kombinaci s duslednym retrem, resp. takrka meta-aktualizaci toho retra, z Carol dela uchvacujici podivanou, ktera vam na konci rozbusi srdce jak o zavod a provokativne to utne driv, nez by mohla sklouznout ke klise. Tearjerker roku a na platne velka slast. ()
Dobrá romantická dráma . Úžasné herecké výkony obidvoch žien ľadovej kráľovny Cate Blanchett a bojazlivej Rooney Mara. Film je skvelo natočený a réžia je nadpriemerná, kostými sú úchvatné.Kamera a výprava filmu sú tiež vynikajúce. Scenár sa mi zdal trošku moc jednoduchý ,kde Cate Blanchett vie presne čo chce a Rooney Mara je ako poranené káčatko. A manžel Cate chce po rozvode využiť situáciu a spoločnú dcéru chce do svojej opatery. Posledná scéna filmu je veľmi napínavá zo skvelou hudbou. 6/10 ()
Pouto nejsilnější v ryze ženském podání. Snímek, stejně jako onen klasický britský titul, ani na chvíli nepostrádá osudovost z náhodného setkání, jež zahoří láskou a nákloností, a komplikovanost, z toho vztahu plynoucí. Pomalé tempo, kostýmy, podmanivá hudba a dvě ženy, přičemž Rooney Mara mě těma svýma očima doslova hypnotizovala od začátku až do konce. Silná koncentrace emocí. ()
Galerie (142)
Photo © The Weinstein Company / Wilson Webb
![Carol - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/849/161849873_ebe235.jpg)
Zajímavosti (17)
- Nabídku na roli Therese dostala jako první Rooney Mara v roce 2011, odmítla však kvůli únavě po natáčení Muži, kteří nenávidí ženy (2011) a po ní se tvůrci rozhodli pro Miu Wasikowsku, ta však dala přednost Purpurovému vrchu (2015). V roce 2013 byla role ještě jednou nabídnuta Maře, která ji pak už přijala. (hansel97)
- Po Talentovaném panu Ripley (1999) je Carol už druhá adaptace novely Patricii Highsmith, ve které hraje Cate Blanchett (Carol Aird). (bohyyy)
- Námětem filmu se stala kniha “The Price of Salt“ z roku 1952 od britské spisovatelky Patricie Highsmithové, kterou napsala pod pseudonymem Claire Morgan. (R´Hell)
Reklama