Režie:
William FriedkinScénář:
William Peter BlattyKamera:
Owen RoizmanHudba:
Jack NitzscheHrají:
Ellen Burstyn, Linda Blair, Jason Miller, Max von Sydow, Lee J. Cobb, Kitty Winn, William O'Malley, Jack MacGowran, Barton Heyman, Peter Masterson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regan je dcerou slavné a bohaté herečky. Protože na ni matka nemá čas, tak si ani nevšimne, že se dceřino chování pomalu začíná měnit. Mluví sprostě a obličej se jí křiví do děsivého šklebu. Matka vezme dívku na lékařské vyšetření. Po sérii velmi podrobných vyšetření jsou lékaři bezradní. Dívčin stav se stále horší a teď už napadá i své okolí. Hlas se jí mění a ona komunikuje se svým okolím démonickým hlasem. Jeden z lékařů přijde s návrhem obrátit se na církevního specialistu, exorcistu. Matka to zprvu považuje za hloupost. Když se dívka změní v ďábelskou stvůru, která zabije jejího přítele, nezbývá jí nic jiného než se obrátit na vymítače ďábla. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (907)
Neví nevím, no... Musím uznat, že u žádného filmu jsem neměl tak dlouho trvající mrazení (resp. husí kůži), nicméně tato byla způsobená spíše tím, kolik slavných scén se na plátně děje. Musí se také nechat, že skákající postel je skutečně děsivá. Zbytek je ale spíše nevýrazný vymítačský film, s relativně přesvědčivými herci. Nevím, no... Příjde mi to stejně přeceňovaný film, jako třeba Mlčení Jehňátek...A samotné vymítání na konci nepůsobí napínavě, postráda jakékoliv tempo, a místy je až nechtěne vtipné. ()
Juhůůůů... Tak tohle můžu. Není to ani tak horor, jako mistrovský příklad toho jak budovat atmosféru (v tomhle případě strašidelnou). Od začátku do (téměř) konce se v nás cosi nepříjemného probouzí a postupně to evoluje do lehkého znepokojení, upřímného strachu, v některých případech i hrůzy. Nechybí efektní lekačky (teď nevím jestli je to i v neprodloužené verzi, ale ten obličej, který se jen tak nediegeticky párkrát na setinu sekundy mihne filmem je šílený), zlo v těle dítěte (velice efektní), na svou dobu špičkové triky - nic naplat, dnes už se z nich nepoděláte - a výborné herecké výkony, což je vlastně alfou a omegou hororů, tak nevím, proč v nich většinou hrajou takové polena. Psychologie postav pracuje jak dynamo, charaktery jsou precizně vykreslené... opravdu, kouzlo Vymítače spočívá hlavně v tom, že krom toho, že se jedná o opracdu děsivý horor, jde zároveň o po všech stránkách velmi kvalitní film. Neviděl jsem Omen, ale desítky jiných hororů ano. Tenhle je pro mě numoro uno. V rámci žánru plní kotel. 90% ()
Toto jeden zo zásadných filmov takzvanej Nesvätej Trojice. Tvoria ju tri nadčasové, dokonale spracované okultné, satanistické horrory: "The Omen", "Rosemary má dieťatko" a "Exorcista". Každý sa na túto tému zameriava z trocha iného uhla pohľadu, ale všetky tri riešia to isté. Prenikanie pekelných síl do našeho sveta. "Exorcista" si neberie žiadne servítky a šokuje diváka jednou desivou scénou za druhou. Aj na dnešnú dobu je to hodne silné kafé. A také ja mám veľmi rád. ***** ()
║Rozpočet $10,5milióna║Tržby USA $232,671,011║Tržby Celosvetovo $441,071,011║ _Famózne dielko, čo preveril čas a aj dnes má rovnako hustú "šokovú" atmosféru ako v dobe vzniku. /videl v kine: 100%/(Cinematik 2012) ()
Nejlepší horor všech dob? Ani omylem. Nejlepší horor 70. let? Neřekl bych. Největším mínusem je asi délka a značný počet hluchých míst. Čtyři hvězdičky si ovšem film zaslouží, protože v některých momentech dokáže vyvolat skvělé napětí. Atmosféra je přímo pekelná a mladá Linda Blair zaslouží obdiv. Naprosto chápu, že lidé v 70. letech u toho umírali hrůzou. 75% ()
Galerie (243)
Zajímavosti (195)
- Hororový žánr dlouho trpěl nízkými rozpočty, Vymítač ďábla se tak stal prvním snímkem, který nabídl veškeré možné vizuální a technické efekty a kvalitní maskérskou práci. (ClintEastwood)
- Režírovat mohli také Arthur Penn, Peter Bogdanovich a Mike Nichols. William Peter Blatty však trval na Williamu Friedkinovi. (HellFire)
- K prodloužené verzi, která vznikla 27 let po premiéře té původní, režisér William Friedkin řekl: "Já jsem byl s originální verzí vždcyky velmi spokojený. William Peter Blatty měl ale pocit, že těch jedenáct minut, které jsme z původní verze vystřihli, představovalo srdce filmu a bylo velmi důležitých pro jeho spirituální smysl, a dlouho se mě pokoušel přesvědčit, abych je vrátil zpátky. Když jsem ho asi před rokem zase po delší době potkal, řekl jsem: 'O.K., Bille, tak se na to podíváme. Myslím si ale, že je to zbytečné a navíc velký nesmysl.' Sedli jsme si na to a já jsem náhle pochopil, o čem mluvil - a měl pravdu! Takže jsme se dali do práce." (NIRO)
Reklama