Kamera:
Edmond RichardHudba:
Jean BizetHrají:
Louis de Funès, Claude Gensac, Michel Galabru, Annie Cordy, Guy Grosso, Michel Modo, Henri Génès, Madeleine Barbulée, Micheline Bourday, Max Montavon (více)Obsahy(1)
Slavný příběh o chorobné závislosti na penězích, natočený podle Moliérovy divadelní hry, s nejoblíbenějším francouzským komikem v hlavní roli. Starý Harpagon (Louis de Funès) je chamtivý, lakomý a bezcitný. Okrádá služebnictvo a omezuje své děti. Kleantovi vybral bohatou vdovu a Elišce namlouvá starce Anselma. Sám si myslí na krásnou a mladou Marianu. Jednoho dne se mu ale z pokladnice ztratí 30 tisíc dukátů... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (3)
Recenze (158)
Díky tomuto filmu, který jsem zhlédl pár dní před maturitou, a díky náhodě, že jsem si u češtiny vytáhl knihu Lakomec (aniž bych ji četl :-)) jsem úspěšně složil maturitu z českého jazyka. Plný počet hvězd si proto tento film ode mě zaslouží, a budoucím maturantům, kteří si vyberou Lakomce na seznam povinné četby, mohu jen doporučit. ()
Pan Funés je dokonalý. To s naším dabingem to bylo špatné. Nemyslím hlas, ale ty chyby ve výslovnosti, děs. Nebylo jich naštěstí moc. Na hlas je třeba si zvyknout, zpočátku se i zdálo, že nemá pořádnou intonaci. Režie celého filmu také nic moc. Mně totiž vadilo to kecání na kameru. To nesnáším. Ale zase na druhou stranu, obléci pana Funese do pavích per a dát mu k tomu ty brýle, to byl nápad k nezaplacení. Nu, po začátku filmu sem postupně přichází stará herecká elita Francie, jako Michel Galabru nebo Funesova filmová manželka Claude Gensac. V mini rolích je pak zde četnický kolega Tricard, tedy Guy Grosso, a další četník Merlicot Michel Modo. Ale ani ti nejsou sami, jsou zde prostě samé známé obličeje. Snímek nakonec hodnotím hodně pozitivně, takže dávám sedmdesát procent. *** A PŮL ()
Louis DeFunés hraje krále hamižných choleriků Harpagona, Michel Galabru jeho sluhu Jakuba a Claude Gensacová dohazovačku Frosinu. Zdánlivě všechno, jak má být, že? Jenže na posledních třech Louisových filmech je vážně znát, jak překračuje vlastní fyzické možnosti a zatímco v Zelňačcce to odpovídalo figuře a o Četníku a četnicích se nesluší mluvit, Lakomec by byl býval mnohem lepší, kdyby byl natočen o deset let dřív. Člověku se skoro chce zařvat: "Už ho nechte, ať si sedne!" a to není ta správná reakce, jakou by měl ten starý skrblík vzbuzovat. Myslím, že ani zachování fragmentů veršovaného textu a všechny ty výmysly kolem (Uderzovy kresby, text hry na stěnách atd.) nejsou dohromady k ničemu. Tak už ho vážně nechte sednout. 50% ()
Když jsem zjistil, že Luis de Funes hraje ve filmu podle Molierova Lakomce, tak jsem zaplesal. Už to spojení Funes - Lakomec, cholerik,... Funes - Filipovský, Filipovský vynikajícně ztvárnil tuto roli na divadle. Vše hrálo pro. Jak mě hluboce ranilo, že tento film nedabuje právě Filipovský. Tady by si to užil víc než jinde. Bohužel malý velký herec odešel dřív než asi došlo k dabingu tohoto filmu. Jsem přesvědčen, že kdyby ho daboval Filipovský, dal by tomuto filmu úplně jinou atmosféru. Ale i tak krásný film. ()
Na rozdíl od jiných si nemyslím, že Louis de Funès v roli Harpagona působí unaveně, naopak. Až jsem se divil, jak je vitální, jak pořád odněkud někam běhá, někoho něčím tluče nebo po někom něčím hází, jak rozhazuje rukama, vztekle křičí a hned zase nevinně kňourá... Prostě obdivuhodná forma, říkejte si, co chcete. Škoda je, že se Lakomec nezbavil největšího neduhu, jímž trpí od doby, kdy ho Molière napsal, a to té roztahanosti. Film ji sice kromě Funèsova řádění poměrně úspěšně maskuje také několika doopravdy skvělými scénami s Claude Gensac a Michelem Galabru, ovšem chvílemi (obzvlášť v závěru) se zkrátka vleče a nedá se s tím nic dělat. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (8)
- Jedná se o jediný film, který ve své kariéře Louis de Funés režíroval. (M.B)
- Ve scéně, kdy spolu mluví Harpagon (Louis de Funès) a Jakub, jsou v pozadí na stěně namalované koně. Jejich autorem je Albert Uderzo, tvůrce Asterixe. (Cheeker)
- Poslední scéna se točila v Tunisu v Neftě, místo si vybral sám Louis de Funès. (M.B)
Reklama