Reklama

Reklama

Komedie Dobrodružství rabína Jákoba, natočená režisérem Gérardem Ourym, je jedním z mála vynikajících filmů Louise de Funese, který nebyl v našich kinech uveden. Funes si v něm svým typicky žlučovitým způsobem zahrál bohatého francouzského podnikatele, který nemá nic proti cizincům, pokud to nejsou zrovna černoši, Židé nebo Arabové. Nejlépe by asi bylo, aby na světě žili jen samí čistokrevní bílí Francouzi. V nejméně vhodnou chvíli se však dozví, že jeho šofér je Žid a že on sám se zapletl do jakési politicko-teroristické honičky kudrnatých Arabů. Aby unikl svým pronásledovatelům a zachránil si holý život, musí se převléknout za židovského rabína, a sehrát tak hlavní roli na oslavách pařížské židovské obce. A nejen to, musí podstoupit i koupel v kádi plné žvýkačky a sypajících se bonbónů. A tak různé zážitky a dobrodružství postupně otupí hroty jeho „předpojatosti“. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (230)

Maq 

všechny recenze uživatele

Podle mého názoru nejlepší Funèsův herecký výkon vůbec, předvádí zde neskutečnou ekvilibristiku. Ovšem v českém dabingu z ní zůstává velmi málo. Tento film nikdy neměl být dabován. Kromě toho vyniká velmi směšná scéna v továrně na žvýkačky a některé dobré hlášky. „Veliká čest potřást si revolverem s předsedou vlády.” ()

otík 

všechny recenze uživatele

Lepší s titulkama než s tragicky parodujícím Krampolem. Jinak ale podařená komedie, hlavně scény z továrny na žvýkačky jsou přímo geniální, zbytek je už taková ta klasika s Funesem. Příběh staví na záměně rabínů, na Funesově šklebení a dobré chemii mezi Funesem a Giraudem. Zaujme jistě i taneční židovská kreace a povedený hudební motiv. Z nostalgie po Funesovi čtyři hvězdy, jinak spíše průměr. ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Je opravdu smůla, že prakticky nejlepší film s Funesem nenadaboval Filipovský. Český divák tak byl ochuzen o to, co byl celá léta zvyklý a co vlastně od funesovských filmů očekával. Zahuhňaný vtipný dabing v kadenci tatatatatata a někdy i mnohem větší. Ten Krampol, ať je to, kdo je to, tenhle film naprosto pohřbil. Přesto všechno, je tohle komediální sociální drama s etnickou zápletkou a klíčovými scénami, jako je továrna na žvýkačku a Funesův tanec v ulicích, skvělý filmový zážitek. ()

Ampi 

všechny recenze uživatele

Vtipná francouzská taškařice s geniálním Louisem de Funesem. Humor je sice laskavý a inteligentní, ale i přes své anti-xenofobní zaměření na dnešní dobu příliš nekorektní. Victor Pivert (datel) by chtěl Francii, co nejbělejší a katolickou, kde dělnici furt něco nechtějí a nestávkuji. Dabovaní již neudělal František Filipovský, ale Jiří Krampol v češtině i Ľubo Gregor ve slovenštině provedli dabing rovněž dobře i když Filipovský je mistr. ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Filmů s Louisem de Funèsem jsem viděl téměř dvě desítky, většinou mě hodně bavily a vždy šlo o pohodovou komedii, která mi dokázala zvednout náladu. Někdy se to povedlo více (Velký flám, Senzační prázdniny, Křidýlko nebo stehýnko), někdy méně (Četní a četnice). U filmu Rabín Jákob to bylo tak napůl. Stále jde o tu pohodovou komedii, ale rozhodně to není jeden z jeho nejlepších filmů… ani Funèse, ani Ouryho. :-) Z dnešního pohledu nekorektní humor „rasistických“ Francouzů je fajn. Zvlášť, když to tak vlastně mají stále. Nemají rádi Němce, přistěhovalce, nechtějí mluvit anglicky apod. Podobné motivy se stále znovu opakují i v jejich novějších komediích (například trilogie Co jsme komu udělali?) Jako nějakou extra sociální kritiku bych to ani neviděl. Zkrátka jde “jen“ o srandu. Bohužel film se často utápí (viz žvýkačkové epizody) v jednoduchém humoru jako z grotesek. Třeba právě bubliny od žvýkaček při výstřelech z pistole. Naštěstí tam lze najít i dost povedených scén, kdy se divák zasměje. Vyzvedl bych i taneční vystoupení samotného Funèse při židovském tanci. Hodnocení jsem měl mezi třemi a čtyřmi hvězdami. Na tři to bohužel srazil dabing Jiřího Krampola, který se sice snažil (napodobit), ale na Filipovského neměl. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (18)

  • Na letišti policisté komisaři nahlásí, že na toaletě jsou dva židé, kterým oholili vousy a ostříhali vlasy. Použili je totiž Datel (Louis de Funès) se Slimanem (Claude Giraud) jako převleky. V následujících záběrech ale oba dva okradení židé vousy i vlasy mají. (jan.hryz)
  • Scéna, kdy se Pivert (Louis de Funès) ponoří do kádě s rozpuštěnou žvýkačkou, se natáčela tři dny a de Funès se musel spouštět do kádě celkem desetkrát. Natáčení téhle scény mělo i zdravotní dohru, herec díky opakovaným lázním v ledové kaši přestal slyčet na levé ucho a musel navštívit doktora, aby mu ucho propláchl. Vždy, když pak měl pocit, že špatně slyší, si proplachoval ucho klystýrem. (andi666)

Reklama

Reklama