Reklama

Reklama

Pošetilost mocných

  • Francie La Folie des grandeurs (více)
Trailer

Ó, jak malá postava a jak velké intriky! Don Salluste, ministr policie a financí, postavou nejmenší z grandů na dvoře španělského krále, je nenáviděn i obáván pro svou lakotu, s níž necitelně vymáhá daně a bezohledně je strká víc do vlastní kapsy než do královské pokladnice. Jeho sluha Blaze je natolik chytrý, aby pána prokoukl, jenže jíst se chce a sloužit je nutno... Když si k Donu Sallustovi dosadíme za jméno Blaze – Blas, nebo chcete-li Ruy Blas, ihned se nám vybaví slavné drama Victora Huga. Tentokrát ovšem v trochu jiném podání. Onoho lehce připosraženého granda totiž hraje Louis de Funes a jeho poněkud vyššího sluhu Yves Montand. Oba je v nádherných španělských exteriérech režíroval Gérard Oury a vznikla tak excelentní komedie na téma velká láska a ještě větší intriky. Jeden za všechny – všichni za sebe! (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (322)

Jennifer.S 

všechny recenze uživatele

- „Vypracoval jsem plán jak odtud prchnout. Vrátíme se do Madridu. Připravíme spiknutí. Král pak zapudí královnu, baba se provdá za papouška, Caesar se stane králem, já si ho vezmu a budu královnou, ha!“ – „Hó, hó poslyšte Salluste chvílemi, chvílemi nemate se vám to tak trochu v hlavě? Víte co myslím?“ Jedna z nejlepších komedií od Funèse. ()

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Páni, žasnu, že jsem tento skvostný snímek s Louisem de Funèsem opět s úžasným hlasem F. Filipovského (u čehož mě vždy mrzí, že bohužel už nenadaboval film Zelňačka, což je úžasný film, ale bez dabingu Filipovského ztrácí na úžasnosti) neviděla už dříve. Ale myslím si, že mě dostal ještě víc, než by se mi líbil, kdybych ho viděla třeba o let dříve. K filmům s tímto Panem Hercem se v podstatě nedá co dodat, protože jsou dokonalé, spousta skvělých scének, frků apod. Co mě nejvíce pobavilo? Scénka, kdy si jako žena otočil krinolínu, aby prošel uličkou? Možná, ale bylo jich tolik, že těžko vyberu. A nejlepší hláška? Ta kdy Salust vydává prapodivné zvuky při zjištění, že královna není v pokoji s Blasem. ()

Reklama

KanjiVital 

všechny recenze uživatele

Funesův magnus opus - nesmrtelná hudba a gagy, které nikdy neomrzí, neboť časem získávají na síle a objevujete další a další... „Vypracoval jsem plán, jak odtud prchnout. Vrátíme se do Madridu. Připravíme spiknutí. Král pak zapudí královnu, baba se provdá za papouška, Caesar se stane králem, já si ho vezmu a budu královnou" :D A co teprve těch paralel k současnému opojení mocí a intrikářství! ()

Lionheart 

všechny recenze uživatele

Tak to je podle mě Funésův vrchol - tak snobský, zlý a vtipný snad ještě nebyl. Montand byl sice na Blase trochu postarší, ale to mi nevadí, hlavně, že jim to spolu sedí. Nádherné obrazy doplňuje strhující hudba Michela Polnareffa. Člověk by ani nevěřil, že to je volná parodie na Hugova Ruy Blas. Už musím končit - BABA JDE!:-) ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nějak mi to dějově celé nesedlo, stejně jako mi přijde, že už jsem viděl až moc filmů v krátkém časovém rozpětí, což vede k tomu, že de Funèse vidím jako člověka, který hrál většinou až příliš stejně. Patří to k jeho osobnosti, ale tady mi to místy přišlo až moc otravné. Jsou zde dobré části, ale asi mám také problém s historickým pojetím. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (20)

  • Pošetilost mocných měla ve své době výrazně větší úspěch než další de Funèsovy filmy. Ve Francii ji ve stejném roce překonaly pouze filmy Bažanti (1971) a Umřít na lásku (1970). (argenson)
  • Film je parodií na divadelní tragédii "Ruy Blas" od Victora Huga a obsahuje celou řadu odkazů na francouzské klasiky. (gjjm)
  • Po smrti Bourvila, původně zvažovaného pro roli sluhy Blazeho, bylo rozhodnuto o angažování Yvese Montanda, dosud známého spíše z dramatických rolí. O této volbě nebyl zcela přesvědčen Louis de Funès (Don Salluste de Bazan), ale vzhledem k vynaloženým prostředkům v přípravném procesu nakonec k natáčení s Montandem svolil. Další problém bylo Montandovo levicové přesvědčení a nenávisti k autoritářskému režimu generála Franca, které ohrožovalo natáčení ve španělských exteriérech. I to se podařilo překonat a natáčení nakonec začalo v dubnu 1971. (argenson)

Reklama

Reklama