Reklama

Reklama

Zmizení Eleanor Rigby: On

  • Česko Zmizení Eleanor Rigbyové: On (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ve filmu Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. Ve druhém snímku a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pak pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (86)

golfoxovox1 

všechny recenze uživatele

Komentuji oba filmy (pohledy) najednou, myslím si, že je důležité vidět oba dva pohledy. Nejdříve jsem viděl "jeho" pohled a přišel mi takový logický, vcelku jasný a ji jsem z tohoto pohledu moc nechápal, stejně jako on. Poté jsem viděl "její" pohled a nejen na to, že jsem došel k pochopení, dokonce se mi její jednání zamlouvalo víc... (Otevřeně přiznávala, že hledá sama sebe - základ. Ona nepodlehla chtíči atd.) Rozhodně zajímavý experiment, kdy vidíme stejný děj, i vzájemné rozhovory, z pohledu dvou různých osob, takže vlastně nevíme, jak to bylo doopravdy... Pokud tedy bude existovat verze "Oni," už teď se na ní těším... Důležité ale je, že se režisérovi podařilo natočit snímek o sympatickém manželském páru řešícím náročnou životní situaci po závažném rodinném problému, o němž se nedozvíme nic jiného, než že existuje. Povedlo se. Děkuji :-) ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Tak prve jsem viděl JEHO pohled, ten JEJÍ mě teprve čeká, ale jestli to bude na stejné brdo, tak mě asi šlehne. Ničím mě to nedostalo, nestáhlo, neuchopilo a nedrželo v bdělém stavu. Myslete si, co chcete, ale zvrat/pointa ohledně ztráty dítěte a následném rozpadu vztahu mi přišel hrozně moc laciný a prvoplánový. Ale to bych ještě vydýchal, kdyby to nebyl vyplněno takovým množstvím filozofických plků, žvástů a mouder z huby syna i jeho otce, přičemž to byla povětšinou jen prázdná slova, aby "řeč nestála", ale ab to zároveň znělo moudře, oduševněle a mentorsky. Dokoukal jsem to v podstatě jen proto, protože jsem stále čekal, KDY se konečně něco začne nějak dít, a nevěřil jsem, že TOHLE je to ono, o čem se ještě nedávno mluvilo. Jediným plusem mi /prozatím) zůstává samotný nápad natočit jeden příběh rozdělený do dvou filmů vždy z pohledu jednoho z ústřední dvojice. Popravdě, raději bych asi viděl třetí část filmu, sestřih z pohledu té akvarijní vyhládlé rybičky - po vstřebání JEHO pohledu by to totiž nemohlo být nudnější, mělo být to mnohem méně jakýchkoliv plků a netrvalo by to 89 minut. ()

Reklama

SeanLSD 

všechny recenze uživatele

Rozhodne sa o žiadnu revolúciu nejedná... Nevedel som sa zbaviť podozrenia, že tu ide iba o to, ako vytiahnuť divákom z peňaženky viac peňazí...a krátka stopáž, ale pritom relatívna zdĺhavosť oboch filmov ma v tom iba utvrdzovala ... v polovici mi síce napadlo možné ospravedlnenie – že mať tú látku v jedinom filme, mal by som svoj pohľad definitívne určený režisérovým výberom, kým takto môže rozličnosť zážitku závisieť silne od toho, v akom poradí si ich človek pozrie... aké pocity to v ňom vzbudí najskôr a čo dopĺňa neskôr... Lenže poradie, v ktorom si každý divák tie filmy pozrie v určitom poradí aj tak už nikdy nezmení... Zmysel by mohol byť teda v tom - ale bolo by to zase príliš generalizujúce - že si každý najskôr pozrie verziu svojho pohlavia a potom druhý film, aby si uvedomil, ako to vnímajú tí druhí... čo je zase znemožnené situáciou, v ktorej sa pár ocitol. Strata dieťaťa mi zabránila vidieť v ZMIZNUTÍ ELEANOR RIGBY nejakú všeobecnejšiu, univerzálnejšiu výpoveď. Kto príde o dieťa, nikdy už nebude ako iné páry, bez ohľadu na to, či ich to definitívne spojí, alebo navždy odcudzí... a táto výnimočnosť ich situácie mi iba pridala k dojmu nevyužitosti celého konceptu.. s výnimkou hereckých výkonov, samozrejme a pôsobivého hudobného doplnenia, ktoré boli jednoducho skvostné sledovať a v ich náladách sa utápať... ()

pankreminek 

všechny recenze uživatele

Nádherný, krásný, skvělý film. Těmito třemi slovy bych definoval ZER: On. Technicky dokonalý film s hereckými výkony, co překračují hranici herectví (prosím oskara pro Jess Chastain), ale hlavně revoluční projekt, který dává nový rozměr pohledu na filmové postavy. "On" je podstatně líbívější a není tak depresivní jako "Ona" a opravdu vážný spád nabere až na konci. Každopádně já jsem nadmíru spokojen. Film jsem viděl ve Varech na 49. MFF, kde o něj ani nebyl moc velký zájem, dokonce to vypadalo, že ho nakonec neuvedou, protože ještě den před projekcí chyběla celá část On. ()

tukomaster 

všechny recenze uživatele

Pro mě perfektní drama zachycující rozpad jednoho vztahu. Ani u jedné verze se nedá říci, že by byla chladnější, dojemnější, osobitější etc. než druhá. Oba filmy krásně zachycují odlišnosti mezi mužem a ženou, nejen co se týká srovnávání se se situací, ale i to kým se obklopují a jaký mají vztah se svou rodinou. Hlavní trik takto rozděleného filmu nastává při společných scénách, které si každý z nich pamatuje jinak. Subjektivnost postav je pak zachycena i výběrem scén(Ona začíná tam, kde už je Jeho příběh dávno rozběhnutý). Nejzajímavějším rozdílem pro mě bylo to, že zatímco Ona vzpomínala, v její verzi jsou tak přítomny flashbacky, tak On se snažil minulost potlačit a jakékoliv vzpomínání je u něj vyloučeno. Herecký koncert a výborná hudba. 90% PS: Skoro by mě i lákalo z toho udělat seriál a zachytit pohled i vedlejších postav. Hlavně profesorka by mě dost zajímala. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Konkurzu na hlavní ženskou roli se zúčastnila také Eva Green, avšak neuspěla. (kedl)
  • Do hlavní mužské role byl původně obsazen Joel Edgerton, ale nakonec byl přeobsazen Jamesem McAvoyem. (kedl)

Reklama

Reklama