Reklama

Reklama

Zmizení Eleanor Rigby: Ona

  • Česko Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (89)

Beagle 

všechny recenze uživatele

Společně s Chlapectvím se pro mě stalo Zmizení Eleanor Rigby (a hlavně právě tento její díl) vrcholem festivalu ve Varech. Bensonovi se povedlo natočit krásný, hluboce lidský a tragicky romantický film, jehož dvě verze se dokonale doplňují, aniž by jedna druhou vykrádaly nebo opakovaly již vyřčené. Co se hereckého obsazení týče, pak Jessica Chastain jasně dominuje nad Jamesem McAvoyem, a to překvapivě v obou variantách příběhu, a stejně tak obsazením vedlejších rolí Benson této variantě dopřál poněkud štědřeji (nic proti BIllu Haderovi v roli Conorova parťáka, ale Viola Davis v roli profesorky i rodičovské duo Huppert-Hurt jsou prostě jiná herecká liga...). Každopádně Ona by nebyla ničím bez Něj, takže doporučuji vidět obě varianty a těším se na příležitost zhlédnout verzi společnou, která měla být na KVIFF původně uvedena. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Ač by to mělo být (vzhledem k mému pohlaví) přesně naopak, JEJÍ verze (viděna jako druhá) se mi zamlouvala daleko méně než JEHO (viděna jako první). Jistě, pořád je tu jistá pravděpodobnost, že zapracovalo ono ošemetné "to je lepší, to jsem viděla první", ale nemyslím si, že by změna pořadí, v jakém jsem filmy zhlédla, v tomto konkrétním případě něco změnila. Zatímco "HIM" působí citlivěji, srozumitelněji a tak nějak celistvěji (tj. klidně by mohl existovat i jako samostatný film), "HER" je nekonzistentní, sobecká a chladná záležitost (a jako samostatný film si ji neumím představit). I když si uvědomuji, že vynášení soudů nad chováním hlavních protagonistů nemusí být úplně fér (byl nám ostatně zatajen celý půlrok od oné tragédie), míra empatie z mé stany se u Conora blížila stu procent, kdežto u Eleanor se po většinu času pohybovala spíše v záporných číslech... Velkou neznámou jsou pro mě "THEM" - přinášejí něco nového nebo se jedná o pouhý výcuc z obou filmů? Asi to budu muset časem zjistit.;-) ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Z chaoticky rozházených střípků postupně skládáme tragický příběh mladého manželství. Oporou filmu jsou dobré herecké výkony, slabinou, že na dva filmy je příliš málo děje. Mužovo podání je logičtější, ona se chová zmateně. Zatímco muž tedy zastupuje rozum, manželka emoce. Nemám příliš v lásce filmy, které takto rigidně rozdělují svět na mužský a ženský. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Druhá půlka dvojfilmu The Disappearance of Eleanor Rigby, a to z pohledu Eleanory (Jessica Chastain). Její zhlédnutí mi nepřineslo žádné rozuzlení (hlavně co se týká formy). I když mi JEJÍ verze přišla o něco lepší, stejně nevidím v tomto konceptu žádný hlubší význam či smysl. Beru to tak, že oba snímky by měl divák zhlédnout za sebou (což jsem udělal), ale vedlo to jedině k tomu, že u stejných scén (ač se v některých detailech lišily) jsem se většinou po chvíli nudil. Ale jak už jsem zmínil v předchozím komentáři, herecké výkony jsou na tak vysoké úrovni (v této "verzi" bych vyzdvihl ještě skvělou Violu Davis), že i tak oba filmy stojí za zhlédnutí, už pro jejich zvláštní chladnou atmosféru. All the lonely people... Where do they all belong? ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Pročítám si komentáře a ženy kritizují pohled ženy, píší, že by takto nekonaly, neztotožňují se a více se jim líbí mužská verze příběhu. Muži naopak za egoistické chování označují mužskou verzi příběhu, lépe hodnotí pohled ženy. ...Provedl bych jediný závěr: režisér prostě nebyl schopen dostatečné empatie a zpopularizoval přístup male&female k tragédii ve vztahu. Za ty herecké výkony a experiment dávám tři hvězdy. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno