Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Viola Davis, Ciarán Hinds, Bill Hader, William Hurt, Isabelle Huppert, Jess Weixler, Nina Arianda, Ryan Eggold (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (Cinemart)
(více)Videa (5)
Recenze (89)
Tento snímek je, jakožto romantický film, svým zpracováním velmi originální a nemá v sobě klišé, která jsou v současných romantických filmech tak běžná. Oboum filmům (On a Ona) se skvěle podařilo splnit hlavní cíl - vylíčit stejný příběh a stejné události z odlišných pohledů dvou osob. Přišlo mi, že tento díl je nejspíše lepší vidět až jako druhý (až po filmu On), protože jinak by velká část příběhu zůstala nejasná. Každopádně je nutné vidět oba díly. ()
Předně musím poděkovat plzeňskému Filmovému klubu, že promítl Jeho a Ji v jeden večer hned po sobě. Být mezi filmy nějaký větší rozestup, asi bych je nehodnotil tak, jak hodnotím. Zmizení Eleanor Rigbyové je perfektně propracované romantické drama s velmi uvěřitelnými výkony, působivě tichou atmosférou a poměrně nečekaně se vyvíjejícím příběhem, který si s odhalováním různých důležitých věcí sice dává na čas, ale nevleče se a nenudí.___Druhý film Ona se mi líbil asi o něco více než On. Jenže kdybych Jeho neviděl před Ní, Ji bych si dost pravděpodobně tolik nevychutnal. Spousta děje by mi scházela. Před scenáristou a režisérem nicméně smekám klobouk. Ten jiný pohled na stejnou věc je nesmírně osvěžující nápad a z chladné Eleanor, která v Něm zkrátka bůhvíproč a bůhvíkam zmizela, se díky tomu stala Eleanor úplně jiná, křehká, tápající a hledající, kterou už není problém pochopit. Oporu hledá v rodině (úžasní William Hurt a Isabelle Huppert) a tím, kým byl v Jeho příběhu Conorův otec, je tentokrát profesorka Friedmanová v podání Violy Davis. ()
Nedokážu se rozhodnout, jaká z obou verzí se mi líbila více. První jsem zhlédla tu jeho, poté její (a v tomto pořadí to asi byla dobrá volba). Každá mě zaujala v něčem jiném, obě do sebe zapadaly a přinesly něco nového do každé scény. Takové rozdělení snímku na 2 části není vůbec špatný nápad, i u mnoha jiných filmů by se hodila ještě další verze, aby to divák vše viděl i z druhé strany. Časem se chci určitě ještě podívat na verzi společnou. ()
Narozdíl od všech ostatních tady mi právě JEJÍ část oproti JEHO přišla poněkud chladná a egoistická, nedokázala jsem se bohužel do Eleanořina přiběhu vžít tolik jako do příběhu jejího manžela. Já osobně bych se spokojila pouze s jednou částí, tato mi přišla trochu nadbytečná. Čímž nechci říct, že by se mi nelíbila, jen už zkrátka srdíčko tolik nezaplesalo jako poprvé. Spolu dohromady však tvoři velmi pěkný celek a doplňují se. ()
Z chaoticky rozházených střípků postupně skládáme tragický příběh mladého manželství. Oporou filmu jsou dobré herecké výkony, slabinou, že na dva filmy je příliš málo děje. Mužovo podání je logičtější, ona se chová zmateně. Zatímco muž tedy zastupuje rozum, manželka emoce. Nemám příliš v lásce filmy, které takto rigidně rozdělují svět na mužský a ženský. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (1)
- Když se Eleanor (Jessica Chastain) vrátí do svého pokoje z dětství, několikrát je možné zahlédnout na zdi plakát k filmu Clauda Leloucha Muž a žena (1966). (=woody=)
Reklama