Reklama

Reklama

Tetovaný

  • Francie Le Tatoué (více)
Trailer

Félicien Mézeray (Louis de Funès) prodá všechno. Jednoho dne výhodně zpeněží i obraz Modiglianiho, který mu nepatří. Je totiž vytetovaný na zádech chlapíka Legraina (Jean Gabin), který se tak postará o pěkná překvapení a zábavu. Louis de Funès a Jean Gabin hned ve dvou pyžamových modelech! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer

Recenze (196)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Pohrdáte penězi. To chápu. Ale do jaké výše?" Toť otázka. Kolik by mi museli zaplatit, aby jim dovolil odloupnout si Modiglianiho originál i s kůží z mých zad? Asi nic, protože my jsme se s Amedeem Modiglianim poněkud minuli v čase a prostoru, ale Legrain alias Louis Marie de Montignac jeho originál na zádech hrdě nosí. Já jsem se bavil při Mézerayově neustálém smlouvání, při opravě zámku a hlavně či Legrainově ranním troubení a neustálém házení lidí do hladomorny. Tetovaný mi zkrátka přinesl tolik zábavy, kolik jsem od dua de Funès - Gabin očekával. ()

GMVajgl 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má především naprosto absurdní námět. Hned na začátku zjišťujeme, že pro protagonistu má poctivá olejomalba od malíře cenu 300 Franků (v roce 2022 asi 4 EURO), zatímco jednoduchá čáranice vytetovaná na zádech jeho modela pro něj má cenu postupně 1, 2, 3, 20 a 50 milionů (13.400, 26.800, 40.200, 268.000 a 670.000 dnešních EUR) jen na základě tvrzení, že tetování dělal nějaký Modigliani. A onen tetovaný model těmito nabídkami pohrdá. Takže následuje bláznivé přesvědčování a vzájemné poznávání. Postupně z této mise naprosto sejde, příběh se trochu hroutí a na konci se na tetování zapomene a zůstává jen přátelství - jestli jsem to dobře pochopil. Jinak to nese hlavně Funésovo a Gabinovo situačně komediální herectví. ()

Reklama

dr.jacoby 

všechny recenze uživatele

Čo všetko sa môže prihodiť, keď ziskuchtivý obchodník s umeleckými dielami túži za každú cenu získať vzácny obraz vytetovaný priamo na tele stárnuceho aristokrata. Fantastická zábava v podaní velikánov francúzskeho filmu Louisa de Funesa a Jeana Gabina. Film ma skutočne príjemne prekvapil, jednoducho bavil som sa viac, ako som čakal. A páčil sa mi aj milý záver filmu, nafúkaný obchodník sa postupne mení v riadneho pôžitkára. Znovu spomeniem vynikajúci cs.dabing, ktorému velí František Filipovský. ()

classic 

všechny recenze uživatele

• Spojenie Funèsa a Gabina v jednom komediálnom počine, síce vo mne od samého začiatku vzbudzovalo nemalé, rozumej, mimoriadne pozitívne očakávania, ale zase na strane druhej, som sa trochu viacej obával toho, či ma náhodou zase tak opätovne nesklame najmä samotný režisér, ktorého režisérska tvorba je zväčša mojej osobe, nie príliš extra naklonenou, a to i napriek tomu, že sa v nej zvyčajne objavoval i renomovaný Jean Gabin. • V samom úvode ale všetko vyzeralo ešte pomerne veľmi sľubne, keď som priam nasával tieto dve herecké legendy francúzskej kinematografie, a to konkrétne v spoločnej a obzvlášť dynamickej, otváracej sekvencii, keď si "Fufu", v totálne nastávajúcej eufórii vášnivého zberateľa obrazov, náhle všimol, že vážený gróf má na svojom chrbte "vytetovanú" reprodukciu Modiglianiho, kedy som sa vlastne behom ozaj krátkeho okamihu, ihneď dozvedel, s čím by som mal teoreticky počas nasledujúcich, zhruba 90 minút, celkovo počítať, pričom akonáhle sa postavy presunuli na iné, odľahlejšie miesto s potenciálnou renováciou letného sídla, tak vtedy som sa oveľa intenzívnejšie zaujímal nielen o to, či si jeden z protagonistov, svoju „zbierku” napokon rozšíri aj v takto bizarnom počínaní, keď by ho chcel doslova „zodrať z kože”, ale aj o to, či sa udalosti stočia presne takým smerom, ktorý by nakoniec vyhovoval obidvom stranám? • Totižto, určite neurobím chybu, ak poviem, že bude pre neho „ťažkým orieškom”, ktorý poriadne rozlúsknuť, nie je vôbec jednoduchou záležitosťou, a to ani nehovoriac o ďalších, prípadných postavách, ktoré by postupne mali vstúpiť do diania. • Lokalita sa pravdepodobne zmenila, no pohnútky postáv sa akosi len opakovali, až sa divák miestami cítil byť nimi málo otráveným, že si vzápätí povzdychol, aký premárnený potenciál! • Herci sa snažia, ako môžu, i keď neviem, či sa dokonca vo svojich rolách občas nestrácali, či povedzme neprehrávali? • Pán František Filipovský bol možno ešte lepším, akým býval sám Originál, a práve preto budú mať jeho filmy vždy nábeh k priaznivejším hodnoteniam, než by tomu bolo trebárs v opačnom prípade... ()

mirec88 

všechny recenze uživatele

Gabin a Funés sa hádajú o svoju kožu :) vlastne o kožu Gabina. Geniálny nápad, ťažko zrealizovateľný, neviem si predstaviť, ako by som mohol niekomu vyrezať časť kože s obrazom a potom mu prišil novú. Úžasná zábava, kde sa pýtate, kto je väčší blázon, Gabin či Funés. Keby sa vám niečo nepáčilo, gróf vás rád privíta vo svojom zámku, kde vám urobí exkurziu, ktorá sa skončí... v hladomorni :D ()

Galerie (27)

Zajímavosti (7)

  • Rivalita a nepříliš dobré pracovní vztahy mezi Jeanem Gabinem a Louisem de Funèsem byly obecně známým faktem. K jejich dokreslení nejlépe poslouží záznam z tiskové konference, která proběhla právě v průběhu natáčení Tetovaného a kterou dodnes připomínají životopisci obou slavných herců. Na otázku ohledně nejoblíbenějších filmů toho druhého odpověděl de Funès s nadšením: "Mám rád všechny Gabinovy filmy" (což byla pouze lež ze zdvořilosti, jak pozdějí přiznal Funèsův syn), zatímco Jean Gabin reagoval s nepřítomným pohledem: "Neviděl jsem žádný film pana de Funèse." (argenson)
  • O tomto filmu, zejména o vztahu mezi Jeanem Gabinem (Legrain) a Louisem de Funèsem (Félicien Mézeray), koluje spousta informací. Nicméně jejich rivalita nebyla taková, jak si všichni myslí. Dokonce se v některých scénách na začátku dobře bavili a rozesmávali se navzájem – to je zachyceno v závěru filmu, kdy spolu obědvají. Hlavním důvodem, proč spolu na place moc nemluvili, byl fakt, že každý z nich preferoval jiný styl herectví. Gabin byl pedant, který se učil text do nejmenšího detailu a také ho dodržoval, kdežto Funès byl improvizátor, který potřeboval znát pouze podrobnosti o scéně. Jeho postava ve všech komediích byla prostě vhozena do určité situace a bylo pouze na něm, jak z nich vybruslí. Gabin se tak potřeboval soustředit na scénář, kdežto Funès si promýšlel možné východiska z těchto scén. A tak se stávalo, že díky Funèsově improvizaci musel být scénář upraven, aby dával smysl. Každopádně v době natáčení nebyl scénář hotov a dá se říct, že se psal za pochodu. (Untentrauer)

Reklama

Reklama