Reklama

Reklama

Utajené dětství

  • Argentina Infancia clandestina (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Píše se rok 1979. Vůdci revolucionářského povstání Montoneros se tajně vrací z exilu, aby připravili operaci s názvem Contraofensiva, která by nastolila triumf socialistického převratu v Argentině. Skupiny revolucionářů se vrací do své země pod falešnou identitou, aby se tak lépe začlenili do společnosti a mohli vést ‚normální‘ životy, během kterých by připravili utajené akce a vyhnuli se současnému vojenskému režimu země. Někteří revolucionáři se vrátili i se svými dětmi... Juan (Teo Gutiérrez Romero) byl jedním z těch dětí.
Juan a jeho rodiče Charo (Natalia Oreiro), Daniel (César Troncoso) a malá sestřička Victoria žijí v domě ve čtvrti Buenos Aires, který se stal centrálou pro odboj argentinské vlády. Pro bezpečí rodiny dostal Juan nové jméno; Ernesto, kterým je představen v místní škole. Ve škole se Juan seznámí s Maríou(Violeta Palukas) a zamiluje se do ní. Problém je ale v tom, že před ní musí skrývat svojí vlastní identitu. Mezitím Daniel a Beto (Ernesto Alterio), hodný strýček Juana, plánují velký revolucionářský triumf, který je ale neustále odvracen díky silnému argentinskému režimu, jež má své vojáky na každém rohu. Když argentinská vláda zjišťuje totožnost vůdce revolucionářského hnutí, bezpečí celé rodiny je v ohrožení... (Nataliaoreiro.cz)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (18)

hygienik 

všechny recenze uživatele

Subjektívne kritérium na 5 hviezd u mňa je, keď sa nezdržím a uprostred filmu začnem ďakovať Bohu, že ten film vidím. Toto sa mi dnes stalo. Romanca 1. lásky na pozadí ktorej sa odohráva politická dráma v Argentíne, videná skratkovito, perspektívou mladého chlapca. Natalia Oreiro vie hrať, čo je pre mňa šok, a dobre hrá! Kamera bola krásna vďaka častým veľkým detailom na tváre. Videné na IFF BA 2012. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Když jsem byla v Juanových letech, tak vím, že jsem spoustu věcí kolem sebe nechápala a mé občasné dotazy směrem k rodičům zůstaly bez odezvy. Tak jsem například nevěděla, proč se dělají takové štráchy kolem příjezdu našeho příbuzného z Kanady a nesměla jsem o tom mluvit ani ve škole a to mně vadilo, protože bych byla okamžitě někdo ! Nicméně jsem v tomhle případě čekala trochu víc informací, ale zřejmě byly postačující ty v úvodu a pak už jsem sledovala jen Juana alá Ernesta a jeho stěhování, první lásku Mariu (to bylo milý) a tápání vzhledem ke stávajícímu režimu a chování jeho rodičů. Nic si z toho Juane nedělej, já jsem taky tak trochu tápala. Těšila jsem se na Natálii Oreiro, která nám už trochu povyrostla, ale měla tak málo prostoru, že ani vzhledem k ní nemám v podstatě co říct. Tak doufám, že bude příště Benjamin trochu víc sdílnější a konkrétnější. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Jako dětský film, respektive film z perspektivy dětského protagonisty, je to velmi důsledné a vlastně zdařilé. Problém je, že Ávila snímek zároveň otevřeně uvozuje jako historicko-politické pojednání, kde už omezený pohled malého kluka selhává. Od násilí se utíká do kreslených komiksových impresí, umírá se zásadně mimo záběr a pak už se kolem toho jenom hodně namluví a navzlyká. Film nám navíc ani nedá možnost se o postavy reálně bát, takže veškeré drama se takzvaně vaří z vody. Jako výpověď o rozbouřeném období argentinských dějin je to až příliš hezoučké, milé a divácky nekonfliktní. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

První dětská láska versus politické napětí argentinských sedmdesátých let. Zatímco osobní linie dvanáctiletého Juana je propracovaná, úsměvná, citlivá, události druhé linie se dějí jakoby mimochodem. Asi tak, jak je v oné době vnímal hlavní protagonista (tedy onen dvanáctiletý chlapec). Vzhledem k tomu, že je celý film vyprávěn jeho očima, je to pochopitelný a ospravedlnitelný přístup, ale přesto mi z pozice diváka trochu vadilo, že v podstatě nevím, co se v oné "rodičovské" linii vlastně děje. Celkově hezké, ale chybí mi tam moment, kvůli němuž bych si film zapamatoval. (Cinema Mundi 2013, Brno) ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Dobře, musím uznat, že první impuls, proč se na film podívat, byla Natalia Oreiro. Vidět ji v něčem jiném než telenovele, bylo takové milé. Ale ona zde moc není a film mnohem více funguje skutečně jako vzpomínky režiséra, vzpomínky na podivný život a podivnou dobu v Argentině. Příběhem a vývojem hlavní postavy to zaujme. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (6)

  • Zástupcovia Argentíny zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 85. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2013. (MikaelSVK)
  • Benjamín Ávila si ve filmu sám zahrál, a to postavu vyšetřovatele, který vyslýchá Juana (Teo Gutiérrez Moreno) v závěru filmu. (Fugas.cz)
  • Film je inspirován dětstvím režiséra Benjamína Ávila, nětkeré skutečnosti jsou však pozměněny. Snadno lze zjistit, že režisérovi bylo pouhých 7 let v době, ve které se film odehrává. Místo mladší sestry měl staršího bratra a pouze jeho matka byla angažovaná v boji proti režimu a byla i zabita. Film je jí věnován. (Fugas.cz)

Reklama

Reklama