Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželé Vavruškovi se v nesprávný čas ocitnou na špatném místě. Stanou se náhodnými svědky vraždy. Pachatelé se jich ale překvapivě nezbaví. Naopak jim nabídnou finanční úplatu za jejich mlčení, ale pro výstrahu jim také pošlou důkazy proti nim samým. Obavy z možných následků i stupňující se psychický tlak, kdy se záhy po nálezu oběti ocitnou v hledáčku policie, začnou rozkládat jejich vztah. Detektiv Mareš tuší, že Vavruškovým brání ve svědectví strach. Čím víc se ale manželé snaží uniknout podezření, které na ně dopadá, tím více se paradoxně nechávají pachateli zatáhnout do pozice podezřelých. Když si Vavruška uvědomí, že krytím zločinců škodí především sami sobě, je už pozdě… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (134)

Ygnor 

všechny recenze uživatele

Na české poměry, zejména televizní, imho velmi slušné. Trefný casting i nadprůměrné herecké výkony (mimo moudrého a chápajícího synka). Neodpustím si však poznámku k těm co tady uvádějí, že je to vykonstruovaný scénář. Jasně měli postřílet všechny, mladého Polívku pověsit za ... do průvanu a sýkorák (most Miloše Sýkory)vyhodit do luftu. A pro pó všichni "(rádoby)hrdinové"se v takových chvílích chovají velmi sofistikovaně a realisticky, protože jde o vlastně obyčejnou a standardní situaci. Na druhou stranu mě však v závěru udeřila replika s hilznou v trávě (nábojnicí), že jí Sokol neomylně našel na místě činu stejně jak začínající mjr. Zeman kulku ve zdi v prvním díle. Myslím, že demence soudobých krim. techniků na místě popravy není ještě tak varující. Reálie natáčení a celé prostředí, jako rodilého ostraváka, samože potěšily. (Hotel Miura je fakt architektonický skvost). U mě za tři a půl. Pro celkové podhodnocení zaokrouhluji na čtyři. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Jako nápad dobré, navíc točené v Ostravě, což mě musí potěšit, ale nepřesvědčivé, strašně nepřesvědčivé. Za prvé ať jedou manželé nebo každý sám kamkoli, všude jsou prázdné ulice. A to i když se městem pohybují ve dne. Navíc se film pohybuje na hranici absurdna. Bral bych všechno. Že si manželé vybírají peníze z karty, že je mafiáni nezastřelí, zkrátka má to svou logiku, když nad tím uvažujete. Jenže pak se snímek pohybuje na hranici absurdna. Aby se ona vyspala s pachatelem? Respektive on ji zpočátku prakticky znásilní, ale pak spolu v klídku mluví, jako by se nic nestalo. A že by Ondřej Sokol našel nábojnici, kterou policie přehlédla? Nejsem si jistý, zda tuto hranici tvůrci lehce nepřekročili. A pak ten otevřený konec. Ovšem divák si může představit asi deset dalších konců, tady už nechávají tvůrci na fantazii divákům. Já bych se ale přikláněl k tomu dvacet, třicet minut přidat a napětí ještě zesílit. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,, Zprávy z domova - prezident České republiky a - čtyřicetinásobný zlatý slavík Karel Gott - byl zadržen se čtyřmi kily heroinu '' --- No nevím, nevím odkud začít. Sokol je možná dobrý divadelní režisér, ale jako herec tady nic moc nepředvedl. Nevěřil jsem ani jeho strachu, ani jeho rozhořčení v momentech vzteku. Asi mu holt jdou lépe ty skopičiny s parťáky v ultratrapné Partičce.... U Stivínové jsem si zase uvědomil, že je to po čase s ní další film, kde je opět znásilněná... Na rozdíl od Pastiček ale tady násilníkovi po prudším ántré nakonec v klidu pěkně podrží a nikdo není vykastrován. Ústřední pár se chová idiotsky a nepochopitelně. Možná to dělalo zajímavé zápletky ve filmu, ale s reálným chováním to nemělo nic společného a to ani za předpokladu neracionálního chování ve strachu. Lichý, Čermák i Stránský jsou originálové a skvěle zapadli do svých rolí. Zajímavý byl místy i Franěk v roli bohatého majitele hotelu. Naštěstí konec filmu, kdy se mění vyšetřující policista případu a samotný závěr na hrobě rodičů emočně zachraňuje nestabilnost celého thrilleru. A hrdinský morální Sokolův závěr podbarvený Lennonovou písní Stand by me? Pche... Dvě nábojnice. Víc nedám. * * ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Režisér měl šanci, jak ten průšvih zachránit: po všech těch kotrmelcích, kterým soudný divák sotva uvěří, to měl náhle celé shodit a překlopit do komedie nebo parodie – nejpozději v místě, kdy „v podstatě hodný“ velkopodnikatel začne sexuálně obtěžovat nebohou zaměstnankyni České pošty. To se bohužel nestalo, takže dějové kotrmelce a scénáristické schválnosti vesele frčely dál, až to díkybohu – dokonce natřikrát – skončilo. Hvězdička patří všem těm zkušeným hercům za to, že se jim z toho materiálu vůbec podařilo vykřesat jakžtakž životné postavy, a také kameře. ()

Nine 

všechny recenze uživatele

Na pouze televizní film velice zdařilé dílo. Nicméně se domnívám, že prostředky na film do televize versus na film do kin by se měly promítnout zejména v technickém provedení než ve scénáři. Tudíž budu hodnotit ten, tzn. děj a s tím úzce související. Námět ne originální, ale i tak zajímavý. Napětí nechybělo. Nuda nebyla. Občas se připletl i vtipný okamžik, resp. vtipná hláška. Ale přesto tomu něco chybělo. Něco, co by mě donutilo údivem z vývoje konečně vydechnout, nyní jsem pořád ve fázi nedočkavého nádechu, jak se to vyvine, čím mě teda film dostane... Otevřený konec bych za otevřenější považovala o nějaký ten záběr (scénu) dřív, nebo bych naopak uvítala úplné dotažení do závěru. Toto mi přišlo na půli cesty a pravděpodobně je to to, co mi schází ne k dokonalosti, ale k lepšímu hodnocení. Plus mi některé vývoje postav a v té souvislosti i děje přišly poněkud víc dílem fantazie scénáristů než snahy opravdu napodobit skutečné možné chování postav - to vše jen pro větší... dramatičnost? V Ondřeji Sokolovi bohužel pořád vidím spíš baviče a občas mi to zde překáželo, u jeho kolegy Igora Chmely tento problém nemívám (možná jen ale nejsem na O. Sokola jako herce "zvyklá"), avšak až na tento pididetail (a spíše můj osobní problém) vydařené herecké výkony všech. Zkrátka lehký nadprůměr, 65 %. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (3)

  • Occamova břitva je princip logické úspornosti, od 19. století nazývaný podle anglického logika Williama z Ockhamu. (Olík)
  • Filmový golfový areál a hotel se nacházejí v Ostravici. (rakovnik)
  • Když se dva hlavní protagonisté ocitnou na benzínové stanici, objeví se v záběru televizor, v němž běží film Výlet (2002). Následuje záběr na Libora (Ondřej Sokol) v autě, které projíždí myčkou, což evokuje scénu v myčce s Igorem Barešem ve zmíněném snímku Výlet (2002). (Přemek)

Reklama

Reklama