Reklama

Reklama

Hobit: Bitva pěti armád

  • USA The Hobbit: The Battle of the Five Armies (více)
Trailer 1

„Hobit: Bitva pěti armád" uzavírá epické dobrodružství Bilbo Pytlíka, Thorina Pavézy a skupiny trpaslíků. Když se jim v boji proti draku Šmakovi podařilo dobýt zpět svou vlast, nechtěně vypustili do světa smrtící sílu. Rozzuřený Šmak dští svůj spalující hněv na bezbranné muže, ženy a děti v Jezerním městě. Thorinova posedlost hromaděním znovu nabytého pokladu, kterému i přes Bilbovu snahu obětuje přátelství i čest, dožene Hobita k zoufalému a nebezpečnému rozhodnutí. Ale ještě větší nebezpečí je čeká. Sauron, o jehož krocích nikdo kromě čaroděje Gandalfa nic netuší, tajně vyslal obrovskou armádu Skřetů, aby zaútočila na Osamělou horu. S tím, jak se stahují mračna stupňujícího se konfliktu, jsou Trpaslíci, Elfové a Lidé postaveni před volbu, zda se sjednotí či budou zničeni. Budoucnost Středozemě visí na vlásku a v epické bitvě pěti armád bojuje Bilbo o život svůj i svých přátel. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (20)

Trailer 1

Recenze (1 933)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Takhle nějak si představuju naplnění slovního spojení "digitální mor". Peter Jackson snaživě vykrádá sám sebe a ukazuje, že ve jménu finančních zisků je schopen klesnout hluboko. Už první díl Hobita ukázal všechny jeho slabiny, vycpávání děje vatou, neschopnost vést smysluplně dějovou linku a třetí díl to už jen završil. Kdo má rád atrakce, ten si jich užije, ale já cítil ke konci už jen rezignaci a znechucení. Celkový dojem: 40 %. Nevím, jak by starý pan Tolkien reagoval na Pána prstenů, ale u téhle srajdy by ho jistě trefil šlak... ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Tak ráda bych poslednímu dílu z další velkolepé "Trilogy Saga" pana Jacksona udělila 4 hvězdičky, ale prostě nemůžu. Obsahově je na tom totiž Bitva pěti armád stejně kvalitně jako předchozí dva díly. Scénář také neztrácí nic ze svých kvalit. Vizuál je ohromující. A tím se dostávám k bodu úrazu. Vizuál je totiž ohromující až příliš. Všechny ty scény a bitvy, zejména příchod Saurona, jsou fenomenální, jenže... Divák už je natolik zhýčkán CGI, jemuž neujde téměř žádný blockbuster, že už mu to přijde jako standard, norma. A v tomto díle bylo všechno natolik vyumělkované, že už mi to všechno přišlo jako nějací CGI kýčovití zahradní trpaslíci. A Legolasův Face-Lifting je opravdu síla. V tomto filmu snad nebyly žádné skutečné záběry, žádná reálná, nádherná příroda Nového Zélandu. Kam se člověk podíval, tam se na něj zubilo CGI. Korunku tomu dosadil záběr z filmu, který v pohodě najdete na netu, na němž je armáda Elfů, kteří vypadají jako naklonovaní, všichni stejní. Vypadá to, že v tomto filmu si Peter Jackson nedal žádnou velkou práci s obrovským komparzem, jako tomu bylo kupříkladu při Bitvě u Helmova žlebu. Pán prstenů měl srdce, ale tento poslední díl mi připadá, jako by o něj Hobit přišel, jakoby ztratil svou osobnost. Je to vizuálně tak dokonalé, vyžehlené, digitálně upravené, všichni mají obličeje tak čisté a bez chybičky, jako panenky, že mi až chyběla nějaká ta lidskost, nebo jak to říct. Rozhodně neříkám, že mě poslední díl zklamal, jen se to všechno zbytečně topí a ztrácí dech pod nánosy triků. ()

Reklama

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Adaptácia, ktorá rozdelila divákov na dva tábory. Jeden bol nadšený, že sa mohol vrátiť do sveta, ktorý ich pred rokmi tak nadchol, ďalší zase sklamaný, nakoľko nedostal nového Pána Prsteňov. Je to logické, aj v priamom porovnaní knižných predlôh Hobit stráca v osudovosti, atmosfére, ale vďaka rozprávkovejšiemu štýlu je to dokonale akceptovateľné. Problém nie je v tom, že sa Peter Jackson pokúsil z Hobita vytvoriť nového Pána prsteňov, ani v adaptácii tak krátkej knihy do troch dielov. Problém je v tom, že aj napriek štedrej minutáži a zapracovaniu dodatkov je väčšina postáv buď plochá, alebo nevýrazná a pridanú hodnotu nahradilo vizuálne pozlátko a priehrštenie trikových scén. Vlna kritika z niektorých strán je i tak neopodstatnená, v rámci fantasy žánru ide stále o spičku a prvotriednu dobrodružnú zábavu, ktorá nerobí nikomu zo zúčastnených zlé meno. Len tá duša pôvodného diela trochu chýba. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

No a tady se to totálně rozpadlo, nedokončené dějové linky, nekonečná únavná bitva, která má sázky postavené na vymyšlené nemoci na poslední chvíli, která přestane být relevantní jakmile to film vyžaduje. Nemluvě o odpuzujícím digitálním uhlazeným vizuálu. Opravdu přemrštěné a nezvládnuté finále, které lehce zachraňuje Bilbo a finální souboj Thorina a Azoga, který je nesmyslně prostříhán soubojem Legolase a Bolga, bojující o to, kdo je míň zajímavá postava. A co Alfred nebo ty dialogy od Thranduila? Prostě hrůza. Přijde mi ale vtipné, jak v době vydání tento bordel lidi obhajovali alá "Kdybyste předtím neviděli Pána prstenů, tak si nikdo nestěžuje, kritizujete to jen protože je to jiné!" Ne, kritizuje se to protože to je prostě fraška, chudák Jackson který byl hozen do rozjeté produkce a sám přiznal v BTS, že vůbec nevěděl co na setu dělá, neměl vizi ani storyboardy, byl naprosto zahlcen velikostí projektu na který mu studio nedalo dost času a ještě k tomu chtělo tři filmy místo dvou, protože víc peněz je víc peněz. Jo a taky neukončíme věci, protože abyste opravdu věděli jak to dopadne, musíte mít prodlouženou verzi, návštěva kina nestačí, takže 6x tolik peněz! 4/10! ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Soudruzi, soudružky, právě jsem se vrátil z Hobita! Pan režisér demisi soudnosti přijal! Jak k tomu došlo? Asi nějak takhle. Pracovna, asi 4 roky nazpět. Peter Jackson (dále jen "PJ"): "Tauriel, miláčku, cosi znepokojuje mou mysl. Temná hrozba na obzoru se šíří a nevím, zda jsem schopen se jí postavit." - Fran Walsh (dále jen "Focke-Wulf FW 190" - číslovka nevyjadřuje míru IQ): "Ach můj drahý Kili, co sužuje tvou mysl?" - PJ: "Můj bledý kvítku Lothlórienský, máme tam spoustu děr a i když jsme tam dali všechno, drama, tragédie, osudová rozdělení, ale ať dělám co dělám, nějak to nedrží pohromadě." - FW 190: "Ach můj Kili, synu Dís, není přece problém, který bys nevyřešil Legolasovou akrobacií." - PJ: "Ale všechny ty složité kličky, mluvíme tam o pasti a vůbec není jasné, kdo do ní má vlastně spadnout. Celé elfolidotrpaslictvo nebo jen Thórin? Někdy si říkám, jestli jsme přece jen neměli více respektovat předlohu..." - FW 190: "Ty můj malý Kili, s kily efektů si přece nikdo ani nevzpomene na to, že se tam mluví o pasti. Hlavní je, že jsou tam skřeti, na zbytku nezáleží." - PJ: "Já ti nevím. A pak ti Zeměžrouti..." - FW 190: "Co je s nimi, Slunce mé věčnosti?" - PJ: "Nebude to vypadat trochu moc nepatřičně? Jako že to napsal nějaký Herbert a jmenovalo se to tuším Duna?" - FW 190: "Nevadí, můj Hobite ze Severního ostrova. To se dá vyřešit prostou větou zapomněli jsme na Zeměžrouty nebo něco takového, kterou by mohl říct třeba Gandalf..." - PJ: "No vidíš, Gandalf. Zapomněli jsme ho v Dol Gulduru. Co s ním? Počkej, nenapovídej... Á, začínám se chytat. Třeba by pro něj mohl dojet Legolas, vysvobodit ho z klece nést - ne počkej, mám lepší nápad. Vysvobodí ho Saruman." - FW 190: "To je podnětné a neotřelé, strážče odkazu mistra, ale trochu to potírá ženský prvek. Přece jsme se shodli, že ten musíme nutně vyzdvihnout. Takže takhle. Na scénu přijde Galadriel, pravou rukou bude držet klec s Gandalfem a levou - ne, to je moc. Ponese Gandalfa v náručí. To je ono." - PJ: "No, je to pořád trochu přehnané, nemyslíš, paní mého nebe? Nebo dobrá, ponese ho, ale pak podklesne a objeví se Devítka. Jo, to je ono, ale toho Sarumana tam musíme nechat. Jako kdybych měl pocit, že to je dobrý nápad, vlastně jediný dobrý nápad - ne, zaplašme sebekritiku. Zkrátka Saruman a Elrond jim vyčistí cestu, jenže se objeví Sauron..." - FW 190: "Ano, Klíči k mému zámku. Krásně se nám to sváže s Pánem prstenů. Já ti věřím, ty to dokážeš. - PJ: "Ano, rýsuje se to. Už jsme takhle blízko. Takže teď už jen vymyslet, proč vlastně chtějí Skřeti Osamělou horu. Třeba by šlo - hmm, ne, to by nešlo. Jinak. Strategie. To je ono. Chtějí ji kvůli její poloze. Strategie, chápeš? Spojnice k Angmaru, to je ono. Nevadí, že je to úplně jinde, to stejně není důležitý, hlavně to pronést co nejprocítěněji, aby divák věděl, že jde o něco důležitýho. Vrazíme tam Thorinovu temnou stránku, Howard rozezvučí orchestr, snad to ještě nezapomněl a když jo, tak mu bude stačit zvariovat tóny od posledně. Ne, konec střídmosti, jdeme tvořit dějiny, ještě nikdo nenatáhl 200 stran na 9 hodin, hlavně si věřit a nikdy nepochybovat..." Tak nějak takhle to podle mě bylo. Vlastní vizí a nestřídmostí stižený Jackson se definitivně utrhl ze řetězu a sází na plátno přemrštěné a zbytečně dlouhé scény, které stejně jako posledně negradují (na čemž se podílí i to, že řada podzápletek navazuje na něco z doby před rokem, čímž ztrácí na emoční síle) a jsou přemrštěně natažené, aniž by měly nějaký jiný vývoj než hop ze skály a bortící se most. Akční scény sice nejsou možná tak ztřeštěné jako v minulém díle (jízda v sudech), ale chybí jim přehlednost a logika, vlastně z bitvy pěti armád toho není moc vidět, protože většinu času se stejně točí kamera jen kolem Thorina, Legolase či Bilba, přičemž jejich scény se odehrávají nějak stranou všeho ostatního. Snad dvě scény měly potenciál lepší, ale zůstaly nevyužity. První byla již zmíněná Gandalfova záchrana, škoda, že tam nebyl Saruman více. Druhá pak Thorinova rozpolcenost, tam by se mi líbilo, kdyby k němu třeba jako druhý hlas promlouval Šmak. Všechny ostatní pokusy o emoce a dramatično na mě naprosto neúčinkovaly, zejména ten pokus o vztah mezi Kilim a Tauriel byl spíš k smíchu, opravdu mi to připadalo, jako kdyby si tam Jackson s manželkou chtěli vložit něco na způsob Berena a Lúthien a nějak se jim to vymklo z rukou. I ostatní stránky filmu mi přišly takové odfláklé. Výtvarná stránka Ereboru, ty městské trosky nepůsobily jako pozůstatek po funkčním urbanistickém celku, jen náhodně rozházené zdi a okna, aby bylo odkud skákat na skřety, Howard Shore je naprosto nevýrazný a když už, tak jen opakuje co fungovalo v Pánovi prstenů (na druhou stranu vymýšlet pětkrát něco originálního k pokaždé stejně "jímavé" scéně dá asi zabrat). A pak ta nestřídmost, přeplácanost. Tuhle hodíme troly s katapulty, tamhle červy z Duny, sem pět soubojů jeden na všechny, padající věž coby most, skřety připomínající spíš červenotrpaslické replikanty a tak dále a tak dále. Nasypat toho na plátno co nejvíc, ono to už nějak utopí ty nedostatky. Cit pro věc, emoce, prostá schopnost vyprávění, to je spláchnuto někam na dno dlouhého jezera. Za stávajícího stavu snad Tolkienův syn odolá a Silmarillion nepustí. P. S. V Pánovi prstenů byla krev aspoň černá. Tady není vůbec žádná (tedy až na pár kapek na Thranduilově tváři. P. P. S. Proč mají trpaslíci v Hoře napřed navlečená brnění a pak vyrazí do bitvy bez něj? () (méně) (více)

Galerie (234)

Zajímavosti (57)

  • Na záběrech obličeje Legolase (Orlando Bloom) jsou jasně v jeho očích vidět čočky, jejichž okraj tvoří v bělmu viditelnou linii. (focusreviews)
  • Když se skupina trpaslíků v čele s Thorinem (Richard Armitage) připravuje na závěrečnou bitvu, všichni trpaslíci se celí navléknou do brnění. Když však vyběhnou z hory, nejsou zdaleka tak obrnění jako předtím. (Jyrka)

Související novinky

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

21.08.2023

Snímek českého moderátora, baviče a influencera Kamila Bartošky alias Kazmy ONEMANSHOW: The Movie se stal nejúspěšnějším českým filmem v divácké návštěvnosti během premiérového víkendu při uvedení do… (více)

Zemřel herec z Pána prstenů Ian Holm

Zemřel herec z Pána prstenů Ian Holm

19.06.2020

Ve věku 88 let zemřel britský herec Sir Ian Holm. Diváci jej znají asi nejlépe jako představitele Bilba Pytlíka z fantasy ságy Pán prstenů. Slavný herec se ovšem objevil i ve filmech jako Vetřelec,… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Oscary 2015 - výsledky

Oscary 2015 - výsledky

23.02.2015

Oscarová plichta. Víceméně. Americká akademie umění a věd vybrala nejlepší film minulého roku a je jím Birdman mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritu. Birdman získal celkem čtyři sošky,… (více)

Reklama

Reklama