Režie:
Jacques BesnardHudba:
Gérard CalviHrají:
Bernard Blier, Michel Serrault, Jean Lefebvre, Tsilla Chelton, Gérard Jugnot, Popeck, Bob Asklöf, Thierry Lhermitte, Christian Clavier, Marion Game (více)Obsahy(2)
Dva zlodějíčci chtějí mafiánovi pomoct vyloupit přes stěnu na záchodě sejf pod vlakovým nádražím. Jenže jsou přitom tak trochu nemotorní. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (26)
"Bude to náročný. Žádná sranda. Velkou překážkou, Čínskou zdí ... je hajzlbába." Vykrást banku přes veřejné záchodky je nemožné, tedy pokud náhodou nemáte k dispozici anglického gentlemana, tyroláka, admirála, pošťáka, Skota, golfistu, rybáře, pilota, mnicha a pár dalších týpků, kteří nutně potřebují na velkou. A všichni tady náhodou jsou a já se při jejich "důmyslných" převlecích královsky bavil. Snímek samozřejmě poněkud sráží skutečnost, že je to hrozná kravina, ale v mém případě se jedná spíše o výhodu. ()
Vážně? Vážně! Viděl jsem už tři jiné komedie Jacquese Besnarda a všechny dostaly ode mě sotva 3 hvězdičky (ta třetí šla většinou ještě navíc za pana Serraulta). Nešlo o vyloženě špatné záležitosti, ale fungovaly s odstupem času tak na půl plynu a doprovázela je řada viditelných slabin či nepříliš využitý potenciál. Teď jsem viděl Krást se musí umět a nevycházím z údivu, protože: 1. Besnardovi se výjimečně povedl v rámci žánru kousek ne nadprůměrný, ale přímo mimořádný, který funguje skvěle i jako celek; 2. krimi komedie o nevyzpytatelných podvodníčcích je to ještě bláznivější a svižnější, než Sequensův "zemanovský" úlet Třetí housle (snad jen nějaká ta Liškova hudba mi zde chyběla k dokonalosti ;)); 3. nejsem si jist, zda to nebude tím dabingem, ale výjimečně mi nevadil ani Jean Lefebvre, který snad dokonce i umí hrát, když chce. Báječná podívaná! Dokonale promyšlený neotřelý plán, jak vykrást trezor z opačné budovy skrze zdi. Téměř dokonalé provedení prošpikované řadou hlášek, vtipných nápadů a jiných hlodů, které občas stroskotá na naprosto nečekaných maličkostech a drobné nepozornosti. Herecké trio v čele s Michelem Serraultem každou chvíli v nejrůznějších převlecích, někdy také s odlišným přízvukem. Jako bonus malé osobní asociace na oblíbené neo-noiry (Rozhovor – odposlouchávání přes zeď stetoskopem od záchodové mísy; Zloděj – vloupání do trezoru pomocí jisřkivé svářovací tyče). A věříte-nevěříte, víc než polovina filmu se odehrává na WC!! „Některé chvíle jsou nesmrtelné. Jdu si sednout!“ ♥ [95%] Aktuzalice 13.11.2021: Viděno potřetí, poprvé v originálu, který je minimálně stejně skvělý (možná i lepší) jako český dabing, ale stejně jako u Krys z temnot jsem zůstal párkrát mírně zklamán, když zde zaznívaly úplně jiné hlášky, než jaké jsem si oblíbil v dabingu (např. místo větičky "Některé chvíle jsou nesmrtelné." zazní v originálu věta s významem "Každá minuta se počítá..."). Nicméně potvrzuji, že Lefebvre, když chce, skutečně umí naplno hrát i bez pomocí cizího hlase. ;-) Nejvíc miluji Serraulta jako rybáře s fůrou nářádí + Angličana s deštníkem, pak ještě Bliera v prvním převleku s cylindrem a brýlemi, hodně si vždy vychutnávám atmosféru noční loupeže... Dokonce po čase na mě výrazně lépe působilo i posledních 20 minut, které se mi viděly dříve trochu slabší, sice se nesou oproti zvyšku v dost komorní náladě, ale zároveň mají v sobě i trochu psychologie a na krátkém prostoru i zajímavý motiv navíc (jakýsi příchod deprese a pocitové letargie po jednom velkém úspěchu). Jenom nevycházím z údivu, že jsem před rokem snad postrádal nějakou hudbu Zdeňka Lišky. Ta zdejší od Gérarda Calviho je totiž taky úžasná... :o) ()
Několik různě působících částí - rozpačitý začátek vystřídá skvělá estráda při dobývání zdi za dveřmi kabinky č. 3 - převleky a pitvoření v podání Blier/Serrault/Lefebvre a důmyslné "maskování" hluku při demolici zdi - a pak zase rozpaky při překombinovaném pronásledování kufru (to je moment, kdy si zlostí začnete okousávat nehty, protože tahle část být ve scénáři vůbec nemusela) - a solidní konec s pointou, která ať už ji čekáte nebo ne, nepatří k nejhorším. Solidní primácký dabing. Nebýt kufru na střeše, asi by to byl plný počet. ()
To jsem vám jednou takhle byl nemocný a jak už to tak bývá, krátil jsem si nemoc koukáním na televizi. Tu pojednou zaujalo mé 10 let staré oko cosi nápadně nevšedního a to cosi byl přesně tenhle film. Ještě mnoho dní po tom co jsem jej viděl jsem na něj vzpomínal, jak že to krásně vymysleli dokonalou loupež. A považte, jsem li schopen si na tento milý snímeček vzpomenout více jak 10 let poté, co jsem jej viděl - tomu se říká záruka kvality, a ta v tomto případě jistě je. ()
Úžasná komedie z té mnou nejmilovanější éry. Neznal jsem ji, ale o to více jsem si ji užil, a jsem si jistý, že to nebylo naposledy. Pánové Blier, Lefebvre a Serrault totiž na těchhle veřejných záchodcích roztočili obrovsky zábavný kolotoč, kterému Tsilla Chelton dodala ještě vyšší otáčky, a jak všechno dopadne, si nemůže být jistý snad nikdo. V dokonalém vesmíru by Krást se musí umět (on už ten původní název naznačuje, že tohle nebude úplně normální záležitost v tom nejlepším smyslu) u nás bylo už dávno stejnou klasikou jako ty nejlepší francouzské vylomeniny. ()
Reklama