Režie:
Marcel OphülsKamera:
Jean RabierHudba:
Ward SwingleHrají:
Jeanne Moreau, Jean-Paul Belmondo, Claude Brasseur, Jean-Pierre Marielle, Gert Fröbe, Paulette Dubost, Henri Poirier, Alain Cuny, Maurice Auzel (více)Obsahy(1)
Katy (Jeanne Moreau) a Michel (Jean - Paul Belmondo) jsou někdejší manželé. Obzláště Katy má velikou touhu pomstít svého otce a pokořit ego dalším lidem, kteří jí ještě leží v žaludku. K tomuto úkolu si vybere právě svého bývalého manžela Michela, vášnivého sázkaře, ale jinak dobrého chlapa. Poté, co se jim společnými silami podaří zruinovat majitele písečné pláže, vydají se na větší rybu - milionáře Lacharda. Všechny tyto akce však komplikují další z řad podvodníků ... (MJMilan)
(více)Recenze (31)
Svižná krimikomedie s poněkud složitou zápletkou trochu vypadává z rytmu. Zajímavé je, že scénář napsal Claude Sautet a asistentem režie byl Costa-Gavras. Ve vedlejších rolích sympaťáci Claude Brasseur, Jean-Pierre Marielle. Není to úplná špička, ale rozhodně stojí za zhlédnutí. Produkce: Capitole Films ()
Belmondo alias německý obchodník je v první polovině vynikající. Ve druhé půlce ho sice lehce přehrává Gert Goldfinger Fröbe, ale Bebel je stále dostatečně šarmantní a jako podvodník neodolatelný. I když nutno říci, že Banánová slupka je jakýmsi rozehřívacím kolem pro jeho pozdější role okouzlujících gaunerů. ()
Pomalu se rozvíjející příběh, který se zpočátku může zdát jako všední kriminálka, ale dějové zvraty jsou naprosto nečekané a nakonec dá dost přemýšlení se v nich vyznat. Není bez zajímavosti, že druhá polovina příběhu, resp její motiv se nápadně podobá o deset let mladšímu americkému kultovnímu snímku Podraz. Že by inspirace? ()
Taková starší verze klasického PODRAZU s ústřední dvojicí muž-žena, v tu dobu hvězdně zářící Jeanne Moreau a již strmě stoupající hvězdy Belmonda. Rozdíl je určitě v pojetí chápání zločinu. Zatímco u Podrazu je to bráno spíš s rošťáckým humorem a sportovním si dokazováním, co všechno zvládneme, u BANÁNOVÉ SLUPKY se nahlíží na podvodné jednání s výčitkami svědomí hlavních protagonistů, které jsou umenšeny předpokladem špatného charakteru okrádané postavy. V samotném závěru pak při zjištění minulého pochybení, dochází k navrácení peněz. Podvodná činnost je zde chápána pouze jako nutné zlo obživy, jako dočasná životní etapa, kterou je třeba překonat, což se na konci daří. Jistě i partnerské soužití nabízí nové způsoby zločinecké práce a vybírá si i nová témata a konflikty i uvnitř týmu zlodějíčků. Ve výsledku je tedy tento film krom tématu dost odlišný od PODRAZU. Není tak rozmáchlý, akční a epický. Je nízkorozpočtový. Nejvíc asi stálo obsazení. Ačkoli Podraz se mi líbil víc, Banánová slupka tu byla dřív a není to film vůbec špatný. 67% ()
Z filmu dýchá výborná atmosféra starých poctivých francozských komedií/krimi a to zcela bez zbytečných, nyní tak moderních, vulgarizmů a násilí. Oddychovka co celkově mile pobaví ale příliš nenadchne - do paměti se nevryje. Bohužel jsem se ale ve filmu občas docela ztrácel a v ději nepříliš dobře orientoval. Ale aspoň mě to donutilo se nad celým dějem zpětně zamyslet, ()
Galerie (8)
Photo © Capitole Films
Reklama