Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vraždu přítele nelze jen oplakat, pravý muž ji musí pomstít... Komisař Stan se společně se svým přítelem, inspektorem Simonem rozhodnou jednou provždy skoncovat s policejní kariérou. Chtějí koupit hotel a usadit se na pobřeží slunných Antil. Jako obvykle jdou zakončit pracovní den do své oblíbené vinárny. A tam během jediného okamžiku, kdy je inspektor Simon náhle brutálně zastřelen bezohledným zabijákem, jejich sen o společné budoucnosti končí. Stan se znovu smiřuje s policejní prací s jediným cílem, najít vraha svého přítele. Ale co s malým Simonovým synem, přece nepůjde do dětského domova… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (226)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jean -Paul Belmondo sa predstavuje v roli drsneho policajta, ktory ma vysetrit vrazdu a ako je u Belmonda vo filmoch castym zvykom, servitku pred usta si rozhodne neberie. A jeho metody su tiez jedny z tych drsnejsich a brutalnejsich. Reziser Jacques Deray /Motyl na rameni/ sa vyzna do reziserskej prace, Belmondo je drsny a vie aj hrat. Dialogy na urovni, ale niektore akcne sceny posobia na mna az samoucelne, niektore zase nie. Osobne suboje tiez na urovni, ale mohli byt prepracovanejsie, a realnejsie. Exteriery na urovni, ale miestami som sa dost nudil. Pan Belmondo vsak este na svoju 55 -ku zvlada akcne sceny obstojne, aj ked vidno niekedy uz urcite veci -postupujuca staroba?. K nespornym kladom filmu vsak patri ten fakt, ze je to kvalitna filmarska produkcia, ktora nesuvisi s Blbowoodom /pardon, chcel som napisat Hollywoodom/. Da sa pozerat, hoci za najlepsie Belmondove filmy povazujem Muz z Acapulca, Muz z Ria, 100 000 dolaru na slunci a Le Cerveau. 76 % ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Dá se říct, že Samotář je poslední opravdu velkou Belmondovou rolí, minimálně co se jeho klasických kriminálek týče. Velký Bebel, zde ve svých čtyřiapadesáti letech, natočil nadprůměrný a drsný snímek, který sice nedosahuje kvalit např. Profesionála či Strachu nad městem, ale dodnes, i po více, než třiceti letech, má stále co nabídnout (plusem je i tradičně špičkový český dabing filmu, což bylo v oné době naprosto běžným standardem). P.S. Kdyby šlo komentářům dávat palce nahoru, můj dostane dobytek. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Samotář má překvapivě vysoké hodnocení, protože Jacques Deray i Jean-Paul Belmondo umí lepší kousky a tenhle film je ve skutečnosti jen rutinně natočená kriminálka, jakých se v 80. letech objevilo ve Francii spoustu. Tenhle žánr měl ve Francii vrcholné období v 70. letech. Scénář je plytký a spoléhá na osvědčená schémata, snad jen ten polda je o poznání brutálnější než jeho předchůdci. Zhruba ve stylu Drsného Harryho, možná i hůř. Tahle poloha mi ale nesedla, tady už nejde ani tak o boj proti zločinu jako spíš o začátek fašounského hodnotového žebříčku. Celkový dojem: 50 %. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Samotára som pod názvom Adinočka videl v roku 1989 v Moskve. V danej dobe a mieste som sa celkom dobre bavil až na to, že Bebel mal často medzi zubami cigaru a Rus, ktorý ho daboval si tiež niečo vrazil medzi zuby, takže mi vďaka vtedajšej znalosti ruštiny časť jeho hlášok unikla. Včera ma spánok obchádzal, tak som si Samotára pozrel ešte raz. Je to film pre Belmondových obdivovateľov. Frajerská póza mu nepochybne sedí tak dobre, ako mu sedela aj vo filme Policajt alebo darebák. Hľadať v tomto filme niečo viac, ako dobrú zábavu by bolo nadprácou. A na druhej strane, dobrej zábavy nie je toľko, že by sme mohli jej ponuku odmietať. ()

kebom 

všechny recenze uživatele

Neviem či je to chyba dabingu, ale keď komisár už po niekoľký raz "sľuboval" Schneiderovi, ktorý zabil niekoľkých ľudí, iba 20 rokov basy tak mi to prišlo, ako blábol. Chyby radšej nebudem rozpisovať, ale koniec filmu znižuje hodnotenie ešte viac (brokovnica proti autu - zranený zločinec, ale akosi slabo...). ()

Galerie (14)

Zajímavosti (7)

  • Soundtrack k filmu vydalo hudební vydavatelství Polydor Records na LP a kazetě. Kromě hudby britského skladatele Dannyho Schoggera obsahuje dvě písně v podání Carlos Sotto Mayor (Eva). (sator)
  • Stan (Jean-Paul Belmondo) jezdí ve voze Peugeot 505 v nejvyšší výbavě a provedení Turbo Injection s registrační značkou 796 FWG 75. V průběhu filmu se vůz mění. Na návštěvu své známé ve 46. minutě přijíždí v novější verzi. Lépe je vůz vidět po propuštění René Pignona (François Dunoyer) v 52. minutě. Ovšem k bazénu veze Christiana (Franck Ayas) ve starším provedení takového vozu, vůz je světlejší, má jiná zrcátka a jiný přední podnárazník. Dále u školy v čase 01:02:00, na nádraží v čase 01:07:00, doma u Stana v čase 01:10:00 a při střelbě v čase 01:12:00 se opět jedná o novější provedení. Za Schneiderem v čase 01:23:00 jede opět v novějším provedení zmíněného vozu. Po zatčení Schneidera a příjezdu Christiana v čase 01:29:00 na místo by měl být na místě vůz novějšího provedení, ale hned následná projížďka po městě Stana a Christina je opět ve starším provedení takového vozu (jako při příjezdu k bazénu). Registrační značky jsou shodné, ale jiné provedení. Na novějším tmavším vozu je přední značka menší, znaky jsou až do krajů, zatímco na světlejším starším vozu je přední registrační značka s mezerami na stranách, znaky nejsou až do krajů, paradoxně podobně jako zadní značka na tmavším vozu. (marcel5)

Reklama

Reklama