Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roky ve vězení mu mohou vyvážit už jen ukradené diamanty, ale podsvětí nezapomíná... „V kapse mám 1000 franků, na sobě šaty starý deset let, ale něco mi říká, že mám vydržet..." říká hlavní hrdina filmu Bojovník Jacques Darnay, kterému soud vyměřil patnáct let za přepadení klenotnictví, při kterém byl majitel zabit a zmizely diamanty v hodnotě čtyř milionů franků. Darnay je propuštěn předčasně, protože policie doufá, že ji dovede k ukradeným diamantům. Jediný, kdo byl tehdy zatčen, byl Darnay a policie tuší, podsvětí to ví, že on nevraždil. Nicméně diamanty chtějí všichni. (Česká televize)

(více)

Recenze (99)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ďalšia francúzska gangsterka/krimi, kde ide o to, ukázať Delona ako drsňáka, ako milovníka, ktorému ženy padajú k nohám a ktorý príliš nepremýšľa, keď má niekoho odkráglovať. Prišiel z väzenia, takže má búrku v nohaviciach a niekde možno ukryl nejaké diamanty a každého to trápi. No najzaujímavejšie na tomto tuctovom a zameniteľnom filme je Delonova postava. Chvíľami sa zdá jeho chovanie nelogické, pretože neprejavuje emócie, lenže on ich radšej prejaví v ten správny čas pomocou svojej búchačky. Pomsta totiž chutí najlepšie za studena. Takže autá, žvásty, strieľanie, sex, nahé telo ďalšej začínajúcej francúzskej herečky a muži v kvádrach. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

Alain Delon jako propuštěný vězeň, lupič diamantů se po návratu na svobodu nehne bezesvých pronásledovatelů, kterých se nejde zbavit jinak, než je prostě odstranit. Ono lépe se odstraňuje někdo, kdo vás odstranit nemůže, když vy jedíní víte, kde jsou diamanty ukryté. Film je celkem fajn, ale nic speciálního.... když je někde Delon, tak je to většinou dívatelné ;-) ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Napínavý, dostatečně akční, inteligentní kriminální film, kterému je cizí něco jako je nuda, patos nebo klišé. Alain Delon se chopil i režie a musí říci, že se mu docela povedlo. Hraje zde také výborně hlavní roli nemilosdrného drsňáka, který mstí smrt svého přítele a své dívky. I když jeho hrdina není nijak příkladný, musíme mu po celý film držet palce. Do toho ještě Francois Périer jako ke všemu odhodlaný záporák Gino, policajt na způsob Columba Rouxel v podání Pierra Mondyho, půvabná Anne Parillaudová v roli hrdinovy přítelkyně Natalie a kvalitní kriminálka je na světě. 75%. ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Jeden drsný vyžilý chlap středního věku s nekompromisním pohledem ocelově modrých očí a s nekompromisním pohledem na svět se vrací zpět z vězení. Žádná idylka v nových časech se však nekoná, staré struktury ožívají a dávají o sobě pořádně vědět. Inu diamanty jsou slovy klasika věčné. Zbývá už jen zapálit cigaretu, nadechnout se čistého vzduchu, vše velmi oduševněle prožívat, pořídit nové šaty, zapnout svou ostražitost a vše může maximálně stylově odstartovat. Zápletka naprosto jasná, snad i předvídatelná, ovšem niko-li naivní. To je velké plus, neboť film nenabízí nic jiného, než přímočarou zábavu. Co se týče samotného vyvrcholení a závěru, je mi potěšením konstatovat, že i zde Delon neztrácí nic ze své autentičnosti. Jeho filmová postava jedná tak nekompromisně a nedůvěřivě, že závěrečná Delonova dedikace filmu René Clémentovi je velmi logická. Není pochyb o tom, že Delon je autentický, takřka neměnný. Tuto svou vlastnost propaguje ve svých mnoha filmech, jde jen o to, jak vypadá celkové vyznění Delona v kontextu s daným snímkem. Zde se jistě nelze vyhnout menšímu klišé. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Patřím k těm, kterým se Delonová druhá režijní práce líbila krapet víc než debut ,,Kdo nastaví kůži.´´ V Kůži si vyzkoušel komediálnější polohu, roli lehkomyslného poldy Belmondovského typu a nutno podotknout, že korzovat s koženou bundou za doprovodu ulítlého osmdesátkového hudebnímu motivu mu tam šlu fakt dobře (:D) a i občasné hláškování se mu  podařilo. Ale rozsáhlejší pokusy o humor jsem mu v tomto případě moc nevěřil a jako celek to nebylo úplně ono. Tady se podařilo v případné hře na Belmonda (kterou tak ráda zmiňuje Snorlax.:D) najít lepší balanc. Na Delonovi je sice už trochu znát stárnutí a že to nejlepší už má za sebou, ale některé hlášky v jeho podání mě zde slušně pobavily (:D) a zbytek odehrál docela seriózně, se svým typickým charismatem a uhrančivými pohledy, bez tlačení na pilu a nějaké imitace. Film si taky víceméně v  pohodě jede svoje. Není to rozhodně žádná přelomově natočená invenční kriminálka, ale hudba je například velmi zdařilá (konkurence pro můj oblíbený song z Kůže.:D) a ve filmu je mnohdy i nástin napětí i nějaké temnější atmosféry, hlavně v otázce, kdo stojí za Delonovými pronásledovateli a v závěrečném překvapení padoucha. S lepší režíí to mohlo mít ještě  větší účinek (tímto si asi vyvozuji, že Alain měl zůstat hlavně hercem) v té nevýrazné režii, některých ušmudlaných prostředích, nesympatických mladých hercích, i občasné přílišné agresivnosti (Delon odkrágne každého.:D) je to dost rozkročeno mezi starou francouzskou školou a už lehkým osmdesátkovým úpadkem.  Ale zároveň třeba u scény prvního setkání Alaina s Nathálii se mi líbil nápad tmavého pokoje, kde jenom svítí záře venkovní reklamy. Celkově mě  znovu obsazení sexy sekretářky z Kůže Anne Parliaud určitě potěšilo. Francouzských kriminálek samozřejmě není zrovna málo a řada je daleko lepších. Na druhou stranu pro ně mám určitou slabost, dlouhou dobu jsem žádnou neviděl, a na tohle se na ČT 2  nekoukalo špatně.. Bonus navíc je i krátký odkaz na Samuraje a jedno vtipné pomrknutí směrem ke Kůži a mému oblíbenému songu (:D.) Ale to vám neprozradím, abyste se měli v Bojovníkovi na co těšit a měli motivaci se podívat.:D A mohu slíbit, že místy to bude pořád trochu hustý a bude hrát skvělá hudba.:D Tak jsem zase tam, kde jsem byl. Ani ten ,,tác´´ nemám.  ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • Když jde v čase 01:57:00 Darnay (Alain Delon) kupovat rýč, tak si dvojce, která jej pronásleduje, pustí rádio. Začne hrát píseň „Bensonhurst Blues“ od Oscara Bentona. S prvními tóny a se slovy „a do prdele“ ji ihned přeladí. Jedná se o odkaz na předchozí Delonův film Kdo nastaví kůži (1981), kde se jednalo o ústřední melodii celého filmu. (Dodmund)
  • V úkrytu Pierra Mignota (Michel Beaune) je záběr na prázdnou klec, při němž je slyšet krátký úryvek hudby z filmu Samuraj (1967). (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama