Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bývalý válečný dopisovatel Bastien Grimaldy je jednoho večera přepaden a následně začne být pronásledován neznámými zločinci. Když jednoho večera opět zazvoní telefon, dostane Bastien nabídku, aby si zpět koupil svůj bývalý život. Protože policie jedná váhavě, rozhodne se Bastien zjistit, kdo za vydíráním stojí. (borsalino)

Videa (1)

Z natáčení  - Lino Ventura

Recenze (42)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Přesvědčivý a temný thriller, ve kterém zločinci začnou pronásledovat své oběti a když už se začnou nervově hroutit, nabídnou jim vyděrači, aby si zpět zakoupili svůj starý a spokojený život. Výborný výkon Lino Ventury, kterému tyto role vysloveně padly jako ulité. K tomu hudba s dílny Vladimira Cosmy. Prostě paráda. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Takové příběhy mám v podaní francouzů a s hvězdami typu Lina rád. Sedmý terč mi ale připadá pouze jako lepší průměr. Děj je pozoruhodný a rozhodně mě nenudil. Místy má velmi dobře vytvořenou atmostféru a napětí. Navíc vynikajcí hudba tomu dává grády. Ale některé věci, jsem vůbec nepochopil. Například ty loutky. Už to zde bylo zmíněno.Je zde prostě spousta zbytečných postav a situací, jenž jenom matou a neposouvají děj vůbec dál. Místy zase nevíte, jestli se má jednat o humor a tak podobně. Jinak je to poměrně stadardně napínavá kriminálka, která je obvzlášť v první polovině zajímavá. Ale neubránil jsem se pocitu, že tvůrci s načntým nápadem nevědi jak dál. Rozuzlení mě taky poměrně zklamalo. Motýl na rameni je díky své nepřehlednosti vzrušujíci. Sedmý terč je jenom neuspořádaný. Jinak se jedná o poslední Linův film. Pak už ho žádný scénář nepřesvědčil, protože čím byl starší tím pečlivěji si je vybíral. Sedmý terč svou přítomností dost zachraňuje. Nad jeho usporným herectvím, nepřestávám kroutit zrak. Je mu prostě stačí k dokonalému hereckému projevu pouze jeden pohled, kterým mě vždycky sejme. Pokud tvrdím, že je Sedmý terč lepší nadprůměr tak především díky tobě ďábelský, přisný Lino. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Povinná filmová jazda pre všetkých paranoikov. Potvrdzuje, že všetky tie upreté pohľady očí, všetky reflektory áut mieriace a zvláštne blikajúce na Vašu postavu, nie sú len chorým výplodom bláznivej fantázie. Všetky tieto veci plus všetky zdanlivo náhodné stretnutia s tými istými cudzím ľuďmi na rôznych miestach v ten istý deň majú svoj jasný zmysel. Zastrašiť a niečo od sledovanej osoby získať. Peniaze, život, informácie. Lino Ventura dokazuje, že aj záhadné presuny vecí vo Vašich domovoch a náhle zvonenia telefónu končiace neznámym dýchajúcim fantómom na druhom konci má na svedomí ktosi iný. Ktosi, kto Vás má neustále na muške. Sledujúceho prízraku sa môžete zbaviť, obdobne ako hlavný hrdina, len jeho navedením do zóny, kde platia zásadne iné pravidlá. Kde sa nejedná v rukavičkách. Kde sa strieľa oveľa skôr, ako sa varuje. ()

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

Parádní krimi-thriller, místy jsem se bála jako u hororu. :-) Rozjede se od samého začátku, vůbec nevíme kdo, co, a proč..., a solidní tempo si drží až do konce, kde to vše parádně vygraduje, navíc za tónů úžasného Cosmova Houslového koncertu, jež by se klidně mohl směle usadit vedle nejznámějších Houslových koncertů skladatelů světového formátu. Perfektní práce se střihem, kdy záběry na koncert střídají záběry na velkou honičku hlavního padoucha. Navíc jsou ve filmu i zmínky o slavných obrazech, velice rafinovaně skrytých u Linovy "filmové maminky", a zároveň jsou celou dobu v podstatě všem na očích, a přesto nejsou vidět. :-D Geniální. Jakožto miovnice vážné hudby a výtvarného umění jsem si zde přišla na své tedy hned dvakrát. :-) Vlastně třikrát, nesmím samozřejmě opomenout i skvělého Lina. ;-) ["Filmová hudební výzva" - Snorlax] ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V rámci svého žánru (tedy kriminálního thrilleru) a filmové epochy 80. let představuje Sedmý terč nepopiratelně nadprůměr, nicméně nadšení není namístě. Jakkoliv scénář v rámci toho, oč se snaží, vcelku funguje a jednotlivé scény vyvolávají zhruba ty emoce, které scénárista zamýšlel, přesto je na řadě míst cítit, jak to drhne. A nejvíc, bohužel, v samém závěru, kdy se příběh přesune do Berlína a napětí má při automobilové honičce městskými ulicemi a v těsném sousedství berlínské zdi gradovat. Lino Ventura byl zkušený matador francouzské kinematografie a na slovo vzatý profesionál. Jeho oblíbená stylizace do pozice tvrďáka, který ke zjednání pořádku a svých práv vlastně ani policii nepotřebuje, tady už naráží na limity dané věkem - vždyť v době natáčení bylo Venturovi bezmála 65 let. Ve scéně, kde složí člena gangu zhruba polovičního věku, se už člověk neubrání vzpomínce na Clinta Eastwooda, jak v Gran Torinu coby vetchý stařeček dal nakládačku o dvě generace mladšímu gangsterovi. Celkový dojem: 70 %. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (3)

  • Lina Volongi ztvárnila matku Lina Ventury, přestože byla starší o pouhých 5 let. (Snorlax)

Reklama

Reklama