Reklama

Reklama

Sériový vrah žen řádí v pařížských ulicích. V uličkách pařížské židovské čtvrti Marais řádí vrah. V noci přepadává ženy, roztrhá jim šaty a pak ji zabije. Poslední případ se udál blízko místního řeznictví. Velmi snadno se nabízí první podezřelý – řezník, kterého k výslechu vytáhnou přímo z postele. Maigret záhy zjišťuje, že tenhle člověk nebude ten pravý. Maigret nastraží riskantní past. Do nočních ulic vypustí pár „volavek", které mají zabijáka nalákat. Všichni jsou v pohotovosti, a přesto vrah znovu udeří. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Komisár je správny vyšetrovateľ, keď sa zahryzne, tak už nepustí. Na dnešné pomery nezvykle chaotické vyšetrovanie, veľké množstvo ľudí sa motá všade, kde sa dá. Ale účel je splnený, vrah je nakoniec chytený, pričom odhaliť ho nebolo nič jednoduché ani pre diváka. Výborná je atmosféra prechádzania množstvom úzkych starých francúzskych uličiek. Scénu, ako pri poučovaní volaviek Lino Ventura preletí vzduchom som si musel pustiť viackrát. –––– Nevím, o co vám jde, pane komisaři, ale děláte to dobře. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Klasické detektivky, u kterých bylo třeba nejprve rozlousknout motiv, psychologicky postupovat zevnitř navenek, které vyžadovaly divákovu spoluúčast, a které považují "nalezení vraha" i za svoji zásluhu, ty vždycky potěží a přinesou i určité zadostiučinění. Zde Maigret/Gabin "dekonstruuje" případ muže stojícího mezi dvěma ženami, matkou a manželkou. Později se však ukáže, že žena a manželka jsou na jedné straně, a na druhé straně jsou ostatní ženy, které se snaží "systematicky" vybít. Práce je to však náročná a dlouhodobá, ale stejně tak náročně a dlouhodobě pracuje i Maigret. Odkrývá pachatelovu mentalitu až do raného dětství, kde nachází odpovídající "mentální defekt". Nepřítelem jsou všechny ženy, k nimž ho poutá nepřekonatelný sado (ostatní ženy) masochistický (matka a manželka) vztah. Jako Maigretovu spolupracovníku se mi nezamlouvá pouze motiv "ješitnosti", který považuji za sporný.... O dva roky později natočil Alfred Hitchcock slavné "Psycho", které uderněji zobrazuje podobnou situaci. Ale také vypjatěji a schématičtěji. Simenonův přesah matky v manželku (i když se vzájemně nenávidí) celou situaci rozšiřuje, ale zároveň i zpřesňuje; u Roberta Blocha je situace jednodušší, a proto i strašidelnější. Pozn.: Nezávisle na filmu popisuje osobu s traumatickým poškozením mozku (náš hrdina Marcel Maurin/Jean Desailly) PhDr. Martina Hasalíková: "kolísavá emocionalita, úzkostnost až depresivita, narušení psychomotorického tempa, tendence ke stereotypii, ulpívání na určitých projevech chování, nedostatek ohledu k okolnímu světu, egocentrismus, nerespektování pravidel ustálené sociální interakce, zvýšená afektivita a dráždivost". Ješitnost zde neuvádí. ()

Reklama

bila.tecka 

všechny recenze uživatele

Víte, co je u filmové detektivky podstatné? Jistě, herecké obsazení, režijní vedení. To hlavní a nejhlavnější je ovšem Scénář. Kvalitní předloha, která nenechá diváka vydechnout a spolu s autorem přemýšlet o motivech. Je to pro mě ve filmu jediný žánr, kde bezvýhradně dokážu přijmout adaptaci. Georges Simenon stvořil svého zarputilého komisaře pro literární svět, ten ze stříbrného plátna mu bude vděčen za tak konzistentní příběh. Jean Gabin je dokonalý Maigret, jak jinak... ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Komisař Maigret je zkrátka sympaťák. Jeho humor a sarkastické hlody, jsou na tom filmu možná to nejlepší. Gabin mu navíc ještě dodal úplně jiný rozměr, díky svému charismatu a určité stylovosti starého bručouna. On z něho ještě vytvořil jakousi dvojvýznamnou postavu. Hold, musím na něho pět chválu. Opět a ne naposled. Ale skvělý je i Zlatomír Vacek v dabingu.. Mezi originálem a jeho pojetím, ani není takový rozdíl. Navíc má příjemný hluboký hlas. Ale celkově je film vybaven velmi kvalitním brněnským dabingem ze staré školy. Pouze s tím, anebo v originále je koukatelný. Nicméně, jsou zde i další pozoruhodné postavy, opětřené kvalitními hereckými výkony. Jean Desailly jako Marcel je vážně zajímavý (Pozor Spoiler) záporák a nakonci z něho jde skutečně až strach. (Konec Spoileru)Také se mi líbila postava jeho řekněme, příliš starostlivé matinky a manželky (mladá Girardot.) V malé roličce se zde objeví i Lino Ventura. Film je obvzlášť ve prostředku trochu natahovaný, ale vše vynahrazuje úžasné finále kdy Maigret zajímavým způsobem určí vraha. Navíc atmostféra Paříže je podmanivá a já si film užil. Už se těším na další díl. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nevedel som, čo očakávať o takto starej detektívky, pretože odvtedy tu už bolo všetko a ťažko niečím prekvapiť. Maigret ponúka detektívku psychologickú, kde páchateľa nie je pre diváka nijako zvlášť ťažké odhaliť. Mal som ešte jeden tip, ale prednosť pred prekvapením dostala (možno našťastie) práve psychologizácia. Čiže Maigret ma ničím neprekvapil, ani ma nesklamal, dostal som zhruba to, čo môže detektívka z 50. rokov ponúknuť. Asi všetci sme si všimli Lina Venturu v malej úlohe jedného z vyšetrovateľov. Zaujímajú ma aj ďalšie filmy s Gabinom v tejto úlohe. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (8)

  • Jean Gabin byl osmý herec, který od roku 1932 ztvárnil Maigreta. (Snorlax)
  • Mezi filmem a románem je mnoho rozdílů. Postava Marcela Maurina (Jean Desailly) se v knize jmenuje Moncin. Několik postav má jiná jména a několik adres je odlišných. Mazet (Guy Decomble) v Simenonově díle není lump, ale bývalý Maigretův (Jean Gabin) kolega, a inspektor Lagrume (Olivier Hussenot) neexistuje. Neexistuje ani Mauricette Barberot (Paulette Dubost). O Yvonnině (Annie Girardot) dvojím životě není ani zmínka. Navíc v románu se vrah pohybuje v ulicích Montmartru, zatímco film se odehrává v Marais. (classic)
  • Film slavil velký úspěch, do kina se na něj přišlo od února 1958 podívat 3.076.005 diváků. (Snorlax)

Reklama

Reklama