Reklama

Reklama

Český žurnál - Série 2 (2014) (série)


Dělníci bulváru (S02E01)

(epizoda)
  • angličtina Tabloid Workers (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Dokumentární film Víta Klusáka Dělníci bulváru proniká do světa českých celebrit a novinářů. Při práci sleduje především žurnalisty, kteří tyto celebrity vyrábějí i nesnášejí současně. Výsledkem je filmová reflexe, která záměrně není plakátovým odsudkem mediálního světa pomluv, intrik, nevěr a nemocí slavných, ale pozorovatelskou sondou tragikomického fenoménu, který jako jeden z posledních veřejně sdílených zájmů propojuje českou společnost napříč. „Píšu jen to, co moje čtenáře zajímá. A lidi chtěj jen to, co je zabalený mezi kozy a fotbal. Jsem dělník bulváru a jsem jeden z nejlepších," říká Pavel Novotný, šéfredaktor druhého nejčtenějšího bulvárního serveru v Čechách a jeden z protagonistů Klusákova dokumentu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (301)

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Agresivní manipulátor Vít Klusák versus beránek v kůži vlčí Pavel Novotný .. takhle nějak naopak mi tenhle dokument o zlém bulváru vyzněl. Hlavní hvězdou se stává amorální hyena Novotný, který zároveň dokazuje, že to má v hlavě víc v pořádku, než těch milion sedm set tisíc lačnících po bulváru denně. Těšil jsem se, že stejně jako Šmejdi tak i tady se kopne do nějakého vosího hnízda, ale nestalo se .. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

„Když to chtějí, tak mi jim to dáme“ aneb všechno je to pouze otázka nabídky a poptávky. Člověk nemusí být zrovna velký myslitel. Stačí zdravý selský rozum, krátké chytlavé komenty s nádechem tragikomična „pohltila je vánoční atmosféra“ a ono si to už své „senzacechtivé“ fanoušky najde, že Pavle. Můžeme si hrát na inteligentní národ, přesto fakta hovoří celkem jasně. Nejsledovanější Tv? Nova. Pokud zpravodajství, stejná volba popř. krimi zprávy u konkurence. Dokonce už existuje i jistý manuál resp. zpravodajská bible. Nejprodávanější noviny? Nikoliv Hospodářské, Právo...., ale deník Blesk. Časopisy jako Architekt, Vesmír, ... narozdíl od společenských plátků, si na sebe jen těžko vydělávají. Diskuzní pořad s předním lékařem má mizivou sledovanost a je odsunut do pozdních hodin na druhý kanál. Naproti tomu, zfetovanou Bartošovou, hltá šestina? národa v prime timu. Nabídneme (vyrobíme) jim k tomu ještě dva frajery (soky), uděláme z toho nekončící seriál na pokračování a zaplácneme s tím celou dlouhou okurkovou sezónu. __ Můžeme si myslet cosi o pokleslé morálce, ale řešení bylo, je a vždy bude, tak jednoduché. Nekupovat, nečíst, neklikat popř. (jak s oblibou říkal doktor Železný) přepnout jinam. (A)nebo ne. Je to pouze na každém z nás a každého věc. Mentorovat, soudit, převychovávat... Proč?! Každej má stejně, bohudík resp. bohužel, svůj rozum. __O tom, že to dělají chytře resp. dobře svědčí i skutečnost, že přestože je ten český rybník, narozdíl od světového oceánu, zatraceně malej a tudíž nabízený „sortiment“ velmi omezený (ne nutně intelektuálně) a tudíž neustále recyklovaný, dá se z toho i tak, stále a více než dobře (vy)žít. Důkazem budiž i tento tendenční pseudodokument, s mizivou výpovědní hodnotou aneb o bulváru bulvárně, vyznívající jako self promo P. Novotného resp. extra.cz. Otázkou tak pouze zůstává, zda-li se tak děje cíleně nebo Klusákovou neschopností konfrontace, omezenými možnostmi, popř. lehké zmanipulovatelnosti. Nechť si každý udělá úsudek resp. rozsudek sám. Já jasno mám. Prohra je to koneckonců v obou případech. Nechci psát, že z toho P.N. vychází jako vítěz (rozhodně ne morální!), ale jako jediný si alespoň zachovává svou (pokřivenou) tvář. Stejně jako si je moc dobře vědom faktu, že není nad pořádnou (byť sebenegativnější) reklamu. Není totiž (v médiích) nic horšího, než když se (o vás) nepíše, nemluví, nečte = nejste. Tak nashle v trafikách, na netu popř. na TV obrazovkách, národe. [Je smutným paradoxem resp. faktem, že tento dokument odvysílala veřejnoprávní Čt. Vypovídá to o mnohém. Třeba o stále se více stírajícím rozdílu, mezi bulvárem a „objektivním“ zpravodajstvím]. ()

Reklama

Jordan 

všechny recenze uživatele

Je to viac portrét Pavla Novotného a skrze neho jeho bulvárnej stránky, no druhou postavou je fotografka Olga, na konci je "pohovor" na nových potenciálnych "dělníkov" a na rôznych akciách môžeme pozorovať paparazziov a iných novinárov pri práci, čiže to môžeme považovať aj za čiastočný obraz fungovania bulváru a jeho pracovníkov do istej miery generalizovane; Prekvapilo ma, že na konci to malo (pomerne nečakane silnú) emóciu a že sa z pôvodne jednoznačného nastavenia "toto je jeden bezcharakterný čurák" postupne vo filme Novotný stal zaujímavejšou, ambivalentnoi postavou, síce stále "čurák", no do istej miery sebareflexívny a vedomý si svojho čuráctva, inteligentný, no z neznámych (a neobjasnených) príčin akosi rezignovaný... Každopádne na tak krátkej ploche to asi nebolo možné, no fenomén ako bulvár je veľmi komplexný, aby sa do jedného dokumentu rozobral v celej šírke - a preto nemôžem vyčítať, že sa autor nezameral na hlbšie pochopenie príčin bulváru, sociologickejšie zameranú štúdiu koreňov a dôsledkov bulváru - hoci tam sú isté náznaky (vo výpovedi majiteľa bulvárnej stránky, zamilovaného páru v opere, novotného sestry a úvodnej demonštrácie...); ale ako portrét "bulvárneho mága" v celej jeho rozporuplnosti to funguje celkom dobre; a - musím uznať - že to je teda bahno ešte väčšie, ako som si myslel; ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že mi kdysi charakteristický styl Klusáka a Remundy přišel novátorský a provokativní v tom správném slova smyslu. Jak stárnu, tak mě ale jejich výstupy baví míň a míň - hlavně proto, že jsou povrchnější a bulvárnější (a nezáleží přitom na faktu, jestli točí o bulváru jako v tomto případě, nebo ne). Jejich snaha je vlastně vytvořit narativ, tzn. převést cokoli na příběh, ať už je to žádoucí nebo ne (v případě Dělníků tenhle narativ vlastně završuje výstup Štiplové, které začne po nějaké době kamera a s ní související pozornost pozorovatele vadit a následně odkrytí neupřímnosti manželky Novotného, kterou "přece bulvár nezajímá", ačkoli ho po nocích sleduje). Skutečnou hloubku ponoru nebo třeba jen novou informaci, ale dokument nenabízí - divák si jen potvrdí svůj dojem, že lidi z bulváru jsou paraziti a ku*vy (v případě Pavla Novotného dokonce nepříjemně inteligentní ku*vy), ale to je tak všechno. A mezitím jako výplň nemotivovaná dramatická hudba v pozadí stejně nemotivovaných záběrů na suši a vibrátory. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Tlupa bezskrupulózních debílků, částečně s IQ tykve (což si mohu dovolit tvrdit, neb je o mně všeobecně známo, že mám IQ mikve), částečně s morálními zásadami hnoje, vedená koktavým, obtloustlým, exhibicionistickým kokainistou, koná dobro. Každý den vynakládá veliké úsilí a pinoží se v lejnech jen proto, aby lid prostý zůstal i sprostý. Budiž jim sláva! Neboť, jak v dokumentu zaznělo, ovčan se při juchání nad nevhodně vyprsklým hlenem Džambulčiným, či jejího libovolného ekvivalentu, vybouří a nemá tendence stávkovat za zlepšení celospolečenských poměrů, či co to tam vlastně ichtyl Bárta plácal za nechtěné pravdy. Obdivovatel Chomského. Hm. Asi chce jeho objev generativní gramatiky přetlouci gramatikou degenerativní. Symbiotismus sereblit a ,,píšících" zprdukuličkářů, či ještě lépe - jejich vzájemné parazitování, by zajisté zasloužilo hlubší vnor, milý investigativní týme. Zkuste to ještě jednou a drsněji. Odchyťte si třeba pár pozapomenutých nebo zneuznaných z obou stran, najděte, kde ekzaktly v tom jsou prachy, odkud plynou kam, proč, jak a především - za co! Vyplýtvejte troškou času na psychologický rozbor aktérů i čtenářů. Tněte ostřím, toto byla sice hezká rána mečem po hubě, ovšem plochou stranou a bez následného doražení. Postskriptum: Pavlu Novotnému - znám několik zoufalců tvého typu. Mindrák je nejprve pokřivil, aby si jím následně omlouvali svou hranou suverenitu, sobeckost a bezzásadovost. Snad i právě proto, že nejsi úplný blb, trpíš o to více. Ve slabých dnech, spíše pak jen v mučivých vteřinách oněch slabých dní, prostě když již nevím, komu bych svou lásku cpal, jsem blízek tomu tě litovat. Mimojiné - během chvil, které jsem věnoval sledování dělníků, stírala zrovna paní I.B. rosu na kolejích. Haudujůfýl, chlapče? Postpostskriptum: KARLU JANEČKOVI či jiným zájemcům, operujícím jistými zdroji - nabízím know-how, díky kterému lze dostat bulvár na kolena, nebo jej alespoň donutit kvíkat jako čerstvě píchlé prase. Odměnu vážně nepožaduji, ale uskutečnění nebude nejlevnější. Ovšem mohlo by to stát za tu prdel, přísahám na holej pupík. Má pošta jest otevřena. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Díky reakci svého okolí se rozhodla Kateřina Kristelová na sociální síti Facebook komentovat scénu s Pavlem Novotným. Zkráceně se vyjádřila v tom smyslu, že o kameře samozřejmě dobře věděla, k odvysílání svých záběrů dala svolení a že šlo jenom o hru, která jí živí, ale není ji možné brát vážně. (Olík)

Reklama

Reklama