Recenze (1 086)

Farzar (2022) (seriál)
Doporučuji všem, co mají radi lidský a přívětivý humor, který neurazí a zahřeje na duši. Každý díl je soudružsky zcenzurován, aby nikdo nedošel újmy. Černý otec bílého chlapce působí zcela přirozeně, a tak je to v tomto seriálku pro celou rodinu se vším. Rozzáří tvář babičce i vnučce, potěší věřící veřejnost, zasměje se i tatínek na mateřské.

Gogol. Strašnaja mesť (2018)
Hohol se Strašně mstí divákovi tím, že ve vzácných chvílích, kdy je nějakým omylem vzhůru, preferuje Předkusnu Nudiprdnu Vyblitnaju před koukatelnou Gnijnou Utopenkovou. Ze záhrobí se vrací více lidí, než tam stíhá odcházet, motivaci některých postav by pochopil snad jen sám Nikolaj Vasilejevič na prahu svého šílenství, závěrečné zvraty a zvratky zmatou i lecjakého protřelého rusoznalce. Ovšem i tak stojí celá trilogie za vidění, už jen proto, aby si divák mnul pacičky, kde a v jaké době sám žije, či, a to je ještě důležitější, že někdy až celé DNY! neomdlí.

Gogol. Vij (2018) (TV film)
Hohol bere vyšetřovačku do vlastních rukou, takže sebou fláká o zem co pět minut a většinu děje stráví v limbu. Dobří ruští lidé jej permanentně sbírají a přesouvají do postelí, aby jim neumrzl, či aby jej neokusovaly veverky. Kozenky se začaly zbytečně halit, ovšem i tak stojí. Vij. Za vidění.

Gogol: Začátek (2017) (TV film)
Díl první. Hohol zaujme svou zálibou v epileptických záchvatech, komatózních stavech i narkolepsii. Nastěnky se docela koukatelně prsí všude, kde to jen jde, proto je Začátek jako jediný přístupný až od osmnácti. Vizuál výborný, mužici uvěřitelní, smrdí i z obrazovky.

Bílý lotos (2021) (seriál)
Rozvláčné storky zrůdných lidí na krásném místě. Yenkeeů dneška. Hlupáci s novými, progresivními myšlenkami, zmítající se mezi starými návyky. Či naopak - běžní lidé, žijící své sebestředné životy pod maskou modernismu a altruismu. Trošku se tu soudí, ovšem moc neodsuzuje, neboť každého čeká zvrat a pohled do zrcadla. Seriál se pokusil rozkročit mezi oběma myšlenkovými břehy současné Ameriky - konzervatismem a progresivismem. Aby za a. buď nasral všechny, nebo za b. zkusil hodit lano porozumění. Nechal bych na každém, jaký výsledek vypozoruje. Za mě - vše přebíjí vynikající Bartlett.

Sebevražedný oddíl (2021)
Je to smutné, ale tyto komickové vejšplechty pro zhulené pubíky mi, na rozdíl od těch pro Dušíny, až trapně ba. Zjevně jsem ještě nedozrál v osobu, schopnou založit rodinu nebo zodpovědně pracovat. Takže házím áčko a děti jdu našlapat do babyboxu.

Duna (2021)
Docela velké pískoviště.

Cruella (2021)
Vždy když slyším něco o punkové módě, tak zapláči. Z logiky věci by se nejpunkovější punker, žijící v punku od punku až po punk, prostě coural po ulicích třeba do půli těla, jen v tepláčkách, přichycených vzadu sichrhajckou, propíchnutou skrz celou půlku prdele, a vepředu leukoplastí, protaženou až na ohořelé a připopoblité hrudní ochlupení. Protože mu je u řitní trhlinky, co si na sebe nastrojil - a jak reaguje okolí. Vše ostatní je póza. Někdy jen tak trochu, aby se zapadalo do skupiny, někdy ku zblití, aby se zbohatlická a rozmazlená sereblita tvářila mocinky cool a odvázaně. Ale k filmu - Krájella Kámen má své světlé chvilky, scénář je na kindfilm nečekaně snesitelný a jsou v tom šikovní pejsekové. Neusnul jsem.

Nikdo (2021)
Gůd old tájms ár beg, bejbe! Jez, aj spígingliš very dobře, vole! Si nečekal. Nevejtingoval, co?

Stroj (2013)
Hoooooooooooooooooooovno! Za tři pade.