Reklama

Reklama

Psycho IV: Začátek

(TV film)
  • USA Psycho IV: The Beginning (více)
Trailer

Obsahy(1)

Čtvrtý díl slavné série je současně jakýmsi prologem k prvnímu filmu, který v roce 1960 natočil slavný Alfred Hitchcock. Odehrává se v současnosti, kdy už je Norman Bates, muž, který ve svém motelu zabil několik žen, vyléčen a volný. Je dokonce šťastně ženatý a čeká se svou manželkou dítě. Volá do rozhlasové talk show na téma matkovražda a svěří se moderátorce, že před lety zabil svou matku a nyní mu prý nezbývá nic jiného, než zabít znovu. Moderátorka se ho snaží udržet na telefonu a jeho záměr mu rozmluvit. Zpovídá ho a Norman se ve vyprávění dostává až na počátek svého děsivého příběhu. Jak mu zemřel otec, když byl ještě malý, jak ho jako kluka jeho šílená matka mučila a dováděla k zoufalství, a to tak dlouho, až ji nakonec v záchvatu žárlivosti, když si domů přivedla nového milence, zabil stejně jako jeho. Tím však začaly jeho skutečné potíže a v motelu, který zdědil, na to doplatilo životem několik žen. Norman prozradí, že ten, koho se chystá zabít nyní, je jeho milovaná manželka, protože se bojí, aby se s jeho dítětem děsivá historie neopakovala. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

henrycruel 

všechny recenze uživatele

Film ukazuje zmateného Batese, který volá do rádia, protože chce zabít svojí ženu a tváří se, že neví jak na to. :) Mezitím jsou tu návraty do minulosti, které jsou sice zajímavé, ale kazí to herec, který hraje Normana v pubertě, protože na mě působil spíš jak mazánek bohatých rodičů, kterej si žehlí vlasy, než jako šílenej psychopat. No a nakonec se ještě z Normana stane milující otec a vzorný manžel. Ach jo!... Takže z legendárního hororu se postupně stává romantika! Dlouho jsem se rozhodoval jestli dát tři nebo dvě hvězdy, ale prostě už to není Psycho jaké bývalo předtím! ()

Šimpy 

všechny recenze uživatele

Opět úplně jiný film...takvoý telefonní thriler. Škoda, že je místy odbitý...když si Norman před první vraždou lehá ke své matce (v té době už preparované), je vidět, jak mrká řasami a krčí se. První oběť (ta blon´datá mrcha) kouká tuhá do kamery a cuknou jí víčka. :-D Jinak celkem sranda. Ten kluk to uhraje a komu by se nestala podobná nehoda, kdyby ležel na Olivii Hussey? :-D V závěru se ta ženská taky chová nelogicky (mohla utýct kdykoliv) , ale asi tam chtěla zůstat...záběr na sklep a dětský pláč jsou vše říkající pokus o mindfuck. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Po tomhle dílu jsem toho názoru, že nebýt zbytečné a zprasené trojky, byla to perfektní, vyvážená trilogie, ve které by každý díl měl něco do sebe způsobem, jako ve vetřelčí sérii. Po hodně slabé trojce je tady jednoznačně velký kvalitativní vzestup. Podle mě naprosto perfektně vystavěná zápletka, střídání flashbacků a volání do rádia naprosto skvěle funguje, vynikající atmosféra (na televizní thriller), geniální hudba (klasika), skvěle hrající Anthony Perkins (rozhodně lépe než minule, prostě na úrovni jedničky a dvojky) a navíc velká kočka Olivia Hussey. Je tam sice pár WTF momentů, ale ty ve výsledku nepůsobí nijak rušivě - scénář je skvěle vygradován, herci tomu navíc dost pomáhají, šoky (takové mílé, příjemné) nastavají přesně tam, kde mají, fungují, s postavou Normana navíc prostě musíte soucítit a souhlasit s ním (mimochodem veliká čest Henry Thomasovi, kterého jsem nikdy neviděl jinde než v E.T. a který si Batese střihnul perfektně) a nakonec přišlo i naprosto geniální finále, které celou sérii už lépe zakončit nemohlo. Tohle je ten nejlepší origin a zároveň naprosto nejlépe napsané vykoupení jakékoliv postavy, na kterou si vzpomenete, navíc se to tváří jako regulérní film do kin a popravdě nechápu, co na tom kritizujete, protože za tohle se tvůrci rozhodně nemusí stydět a troufám si říct, že tohle je ta největší pocta původnímu Psychu i samotnému Hitchovi, jakou kdy kdo mohl vymyslet. Sláva Anthony Perkinsovi. PS: Ten film dost hraje i na emoce a to taky funguje. 100%. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Po slabučkej trojke zlepšenie: dejovo, herecky a aj po technickej stránke (a v neposlednom rade potešilo aj znova počuť tóny Bernarda Herrmanna prevzaté z originálu). Henry Thomas ako mladý Norman Bates a Olivia Hussey ako pani Batesová boli správne kastingové voľby, prequelová časť (objasnenie mladosti Normana, ich vzťahu s matkou a samotnej vraždy) ma bez výhrad bavila. Druhá dejová línia zasadená v súčasnosti (Norman plánujúci finálnu vraždu a rádiohovor) je slabšia, no stále dokázala udržať moju pozornosť. Kameňom úrazu je finále v Batesovom moteli, ktoré je jednak z pohľadu Normanovej manželky (prečo kurva neodišla?!) absolútne nelogické, ale ako metafora o tom, že Norman konečne našiel pokoj a šťastie v podstate funguje. Natočené a podané je to však veľmi nešťastne a miestami bolelo v týchto momentoch na film pozerať. Od originálu (a aj dvojky) o triedu slabšie, no podľa mňa nie úplne zbytočné pokračovanie: ako posledná rozlúčka s Normanom Batesom, resp. Anthony Perkinsom ma štvorka neurazila. Aj keď určite mohla byť ešte lepšia. 55% a 3* ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Toto pokračování má své plusy i mínusy. Záleží na každém z vás jaké si z něho odnesete zážitky, ale já osobně jsem byl docela spokojený. Přestože si mnozí myslí, že jde o naprosto zbytečný počin já tento názor nesdílím. Bylo to pro mne důstojné rozloučení Perkinse s jeho životní rolí. Tento vynikající herec bohužel o dva roky později zemřel a sním i Norman Bates. Přestože se později natočil remake původního snímku už to nebylo bez něj prostě ono. A tak poslední scéna z filmu dala jasně najevo, že tato série už měla navždy skončit v ‘‘plamenech‘‘ hororového žánru. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Točilo se také v Kalifornii. Natáčelo se od 4. června do 13. července 1990. (Varan)
  • Název psychologa je dr. Leo Richmond. Psycholog, který vysvětlil Normanův stav v prvním díle, se jmenoval dr. Fred Richmond. (Benjamin-L)
  • Během předprodukce se uvažovalo o zařazení flashbacků o Normanově (Anthony Perkins) mládí, které by byly v černobílé barvě jako odkaz na originální Psycho (1960). (Cheeker)

Reklama

Reklama