Režie:
Wally PfisterScénář:
Jack PaglenKamera:
Jess HallHudba:
Mychael DannaHrají:
Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Cory Hardrict, Olivia Dudley, Clifton Collins Jr., Luce Rains (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (859)
Cit a logika v trvalej opozícii - čo mimochodom sa rovným dielom hodí tak na samotný film, ako aj moje pocity z neho. Vzletné úvahy o predkladaných myšlienkách, hoc akokoľvek stroho a náznakovo predložených, sú vytrvalo dláždené nevierohodnými dejovými skratkami. To zamrzí, pretože ústredná myšlienka aj s "pointou" je fakt zaujímavá a spätne s prižmúrenými očami aj podáva ruku k porozumeniu zvoleného temporytmu. 5/10. ()
|| Scenár: Jack Paglen | Hudba: Mychael Danna | Distribúcia: Warner Bros. Pictures (US&CA), Summit Entertainment (International), Entertainment Film Distributions (UK) | Štúdio: Alcon Entertainment, DMG Entertainment, Straight Up Films | Rozpočet: 100 miliónov $ | Tržby: - $ || Nolan chcel čiastočnou produkciou pomôcť svôjmu dlhoročnému kameramanovy a priateľovi, Wallymu Phisterovi pri jeho režisérskej prvotine. Nemuselo to vôbec dopadnúť zle, hlavne keď sa človek pozrel na herecké obsadenie. Základná myšlienka je veľmi aktuálna, ktorá tu už niekoľko krát bola, no napriek tomu má plno nevyužitého a zatial nespracovaného potenciálu. Žial, práve scenár je najslabším článkom celého diela, ktorý znemožňuje dielu rásť k akémukoľvek vyvrcholeniu či bádaniu nových sfér v kybertematike. Všetko je vo filme samozrejmé, okamžite funkčné, bez psychologického alebo fyzického vysvetlenia. A pritom všetkom dokáže tento film pôsobiť prázdne, so scénami navyše, ktoré dej nikam neposúvajú. Mať vo filme Morgana Freemana a Cilliana Murphyho pre tak ploché, bezvýznamné postavy je hriech najvyššiej kategórie. Scenár Jacka Paglena si rozhodne nezaslúžil takýto produkčný tím, a keď si túto látku vybral Wally Pfister, tak ten by zas mal radšej zostať kameramanom... Napriek tomu všetkému je Transcendence stráviteľným filmom, ktorý zaváňa titulom najväčšiej premárnenej príležitosti za posledné roky. ?% | SterCentury Cinemas Košice, sál 1, 2D, EN 7.1, 17.4.2014 | ()
Modelová situace: vrátíte se z rande a hodnotíte - měla dobré nápady, ale plácala pátý přes devátý a navíc vypadala tak nějak divně... Vyrazíte si s ní znova? Možná jo, možná ne, kdo ví. Vlastně jo, určitě jo, pokud se ovšem neukáže někdo lepší. No a v tom je právě zakopaný pes, on totiž nebude takový problém někoho lepšího potkat. (Invercargill, NZ) ()
Pro mě osobně to není taková blbost, jak se tady někteří snaží naznačovat. Ano, není to promyšlené do detailů a jako v každém (!) filmu zde najdete chyby a otázky "ale proč". Přesto, příběh dokáže pracovat s několika klišé, kterým se efektně vyhne (např. vědec se nechce stát duší ve stroji, ale jeho manželka to chce). Zaujalo mě, jak se v posledních letech začíná i po filmové stránce řešit kyberparanoia a pohled autorů prochází evolucí (Nepřítel státu to začal, Eagle Eye pokračovalo, Kapitán Amerika to dostal do komiksu...). Transcendence nabízí jiný pohled, který mě zaujal... obrovský spoiler... protože už kdysi v hodinách dějepisu jsme řešili, že absolutismus ve správných rukou, může být nejefektivnější nástroj globální změny. Proč by tedy konec filmu měl být "hipík", vždyť přesně o tohle, ekologickou záchranu, se tu poslední roky snažíme. Transcendence tak odráží současný paradox mezi technickou/technologiemi, které neustále rozšiřujeme, zdokonalujeme na úkor všeho okolo, a snahy vrátit se k přírodě, k udržitelnému rozvoji, k ekologickému životu. Řešení tohoto problému mě zaujal a má co říct, srovnávat ho např. Stalo se, je opravdu zcestné. PS: Depp po všech těch pirátech pro mě osobně naprosto ztratil jakékoliv kouzlo. PPS: u některých komentářů mám pocit, že ten film je protitechnologiím, opravdu? Sakra, já viděl jiný film! Viděl jsem způsob, jak využít technologii jako nástroj k nápravě světa, a to že to kluci z FBI a pár pseudo-antikyber-teroristů nepochopilo, je prostě jen velká škoda:) ()
Tvurci se zřejmě rozhodli nezpracovat látku ve velkém stylu plném výbuchů a masových scén poslední apokalypsy, ale spíše šli v duchu Krajních mezí nebo Alfred Hitchcock uvádí, zkrátka takové to odpolední koukání. Navíc si evidentně neujasnili, o čem to vlastně jako bude. Jestli o lásce nebo o poučení, že přílišná moc a technologie může škodit. Je to vcelku jedno, jelikož příběh byl fakt dobrý. Stojí za zamyšlení. Rebecca Hallová však u mě vyvolávala anihilaci s hilací halových relací. Depp mě také mrzel. Deppa, prosím, už do sci-fi ne e. Přimalujte mu oči navíc a šup s ním do fantasy. Jo, a ještě jedna věc. Jestli ještě v nějakém dalším sci-fi uvidím Morgana Freemana v roli vědce, vypínám televizi oknem, jestli mi rozumíte. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (20)
- Do role Maxe (Paul Bettany) byli zvažování Ewan McGregor a Tom Hardy, oba však odmítli. (Besor)
- Konkurzu na úlohu Bree (Kate Mara) sa zúčastnila aj Alison Brie. (Sufferer)
- Predstaviteľka Evelyn bola nakoniec vyberaná spomedzi troch herečiek – Emily Blunt, Rooney Mara a Rebecca Hall. Postavu nakoniec získala posledná menovaná. (Sufferer)
Reklama