Reklama

Reklama

Uloupil jí celé dětství... Příběh Nataschi Kampuschové netřeba blíže představovat, svého času obletěl doslova celý svět. Desetiletá Natascha odešla ráno 2. března 1998 po hádce s matkou sama do školy ve vídeňské čtvrti Donaustadt. Krátce nato ji unesl pětatřicetiletý elektrotechnik Wolfgang Priklopil, který ji více než osm let věznil v maličké místnosti pod garáží, kterou sám vybudoval. Filmovou verzi tohoto příběhu natočila v roce 2013 v německé produkci americká režisérka Sherry Hormannová a do hlavních rolí obsadila irskou herečku Antonii Campbell-Hughesovou a dánského herce Thure Lindhardta. (Česká televize)

(více)

Recenze (174)

Dragoni 

všechny recenze uživatele

3096 Days je silným depresivním dramatem o dívce Natasche Marii Kampusch, která byla uvězněna více než 8 let v jedná podzemní místnosti. Jeden z mála filmů, který mě svým tématem dokázal znechutit, až mě z toho zamrazilo. Jak hluboce dokáže někdo ponížit a ublížit druhým je až neskutečné. Film s dobrým zpracováním a drsným příběhem, podle skutečné události. 70% ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Příběh Nataschy Kampusch je sám o sobě docela děsivý, byl jsem pak zvědavý, jak se ho podařilo promítnout do filmu. Musím říct, že jsem čekal něco trochu znepokojivějšího, než je snímek "3096 Tage". Ta atmosféra musela být místy skutečně šílená, ale tohle snímek nedokázal přetavit ve svou výhodu. Zobrazuje tak něco, co rozhodně není v pořádku, ale díky němu máte pocit, že vlastně holka tolik netrpěla. To je tak těžké natočit něco, co vám vyrve srdce z těla? Vždyť je to příběh podle skutečné události... Dokument o Natasche a její výpověď by v sobě měl mnohem depresivnější atmosféru. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Film, kterému dává plusové body společenská závažnost celého případu, je technicky i herecky na standardní úrovni, vztah dvou hlavních postav není mechanický a má svůj vývoj, ale tím vším mi při zpětném pohledu vážně chybí kontext - co tato událost udělala se společností, rodinami, státními institucemi, co předcházelo a následovalo, z jakých kořenů vyšla Priklopilova povaha... Chápu, že snímek nemohl natočit kdokoli a takhle si ho hlavní hrdinka asi představovala, ale ani jako zpracování skutečných událostí, ani jako dramatický tvar to není dostatečné. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

U filmov, ktoré sú nakrútené podľa mimoriadne dramatickej skutočnej udalosti divák predpokladá, že film bude rovnako pôsobiť, ako na neho pôsobili novinové články v čase, keď správa o jej úspešnom úteku obletela svet. Nie vždy sa dočká, ako tomu bolo v tomto prípade. Opäť za najväčší problém považujem proporcie. Z 3096 dní sa dá vybrať množstvo kľúčových momentov, ktoré charakterizovali osemročné väznenie unesenej a psychiku únoscu. Bolo tam síce naznačené, že si Priklopil plánoval z Nataschi vytvoriť obdobu Pygmaliona a u nej zrejmé pôsobenie Stockholmského syndrómu. Ale desivosť a nezmeniteľnosť jej položenia mala byť výraznejšie stvárnená, veď 3096 dní je neskutočne dlhá doba. Film pôsobil takmer zľahčujúco. Ak by skutočnosť bola taká ako vo filme, nemala by Natascha dodnes desivé sny a psychické problémy. Ani angažovanie tridsaťročnej anorektičky do úlohy o polovicu mladšej Nataschi nepovažujem za šťastný ťah. Celkovo som vnímal tento film ani nie tak ako nepodarok, skôr ako nevyužitú príležitosť. ()

herr_carter 

všechny recenze uživatele

Mám jedinou připomínku, která mi na filmu vadila - a to sice přerod 10 leté Natasche na její 14 letou verzi a jinou herečku. Věřím, že není jednoduché najít za a) dobrou herečku, která tohle zahraje a za b) ještě podobnou té předchozí, ale zatímco 10letá vypadala vážně na 10, její 14 letá alternace (ztvárněná v té době 33 letou herečkou) mi prostě moc neseděla. No ale to přejdu. Důležité je, že se zde povedlo nastínit ten příběh fakt autenticky a já zbytek víkendu strávil hledáním původním zpráv a fotografií z domu smutku. Vážně děsivé, level úchylky a kompulzivní obsese deset z deseti................... moje hodnocení = 8 z 10. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (10)

  • Filmový projekt inicioval německý producent Bernd Eichinger. Po jeho smrti v roce 2011 se produkce stala mezinárodní a film byl natočen v angličtině. Se zfilmováním příběhu dnes 25letá Kampuschová souhlasila právě díky své důvěře v Eichingera a jeho produkční společnost Constantin Film. Prvním filmem, který viděla na svobodě, byl totiž právě snímek z jeho dílny Parfém: Příběh vraha (2006). Kampuschová si smluvně vyhradila právo na drobné zásahy do scénáře. (Dragoni)
  • Červené auto, ve kterém jezdil Wolfgang Priklopil (Thure Lindhardt), je BMW 8 (E31) 830i. (Dragoni)

Reklama

Reklama