Reklama

Reklama

Batesův motel

(seriál)
Trailer 1
Drama / Mysteriózní / Horor / Thriller
USA, (2013–2017), 36 h 1 min (Minutáž: 39–47 min)

Hudba:

Chris Bacon

Hrají:

Freddie Highmore, Vera Farmiga, Max Thieriot, Olivia Cooke, Nestor Carbonell, Nicola Peltz, Mike Vogel, Kenny Johnson, Keegan Connor Tracy, Ian Tracey (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(50)

Krev je hustší než voda aneb Jak to bylo před Hitchcockem. Hitchcockův klasický horor Psycho (1960), natočený podle románu Roberta Blocha, patří do pomyslného zlatého fondu světové kinematografie a od doby svého vzniku vybízí k různým pokračováním, přepracováním i bezostyšným napodobeninám. A tak máme Psycho II (1983), Psycho III (1986), Psycho IV: Začátek (TV-1990) a také remake režiséra Guse Van Santa (1998), pyšnící se tím, že sleduje mistrův originál záběr po záběru (není to do důsledku pravda).
Seriál Batesův motel „vychází z postav Blochova románu Psycho a ze způsobu, jak byly zobrazeny v Hitchcockově stejnojmenném filmu". Jeho tvůrci Carlton Cuse, Kerry Ehrin a Anthony Cipriano zvolili v poslední době oblíbený přístup tzv. prequelu, tedy rekonstrukci předcházejících osudů hlavních protagonistů. Děj ovšem přenesli do současnosti a také změnili jeho místo. Příběh se neodehrává ve smyšleném kalifornském Fairvale, nýbrž ve fiktivním oregonském pobřežním městečku White Pine Bay. Tam přijíždějí čerstvě ovdovělá Norma Batesová (Vera Farmigaová) s šestnáctiletým synem Normanem (Freddie Highmore) a zabydlují se v motelu, který Norma koupila z manželovy pojistky a kde chtějí oba začít nový život.
Norman se seznamuje se spolužačkami Bradley (Nicola Peltzová) a Emmou (Olivia Cookeová) a Norma zase poznává především místní představitele zákona, šerifa Romera (Nestor Carbonell) a jeho zástupce Zacka (Mike Vogel). Norman působí navenek normálním dojmem, ale je z něho cítit všudypřítomné napětí a jeho vztah k matce je přinejmenším zvláštní. Do děje první řady významně zasáhnou bývalý majitel motelu a také Normanův starší sourozenec Dylan (Max Thieriot), který se k nim nastěhuje. Poklidné městečko, kde se zdánlivě nic neděje, skrývá některá nepěkná tajemství, jež fungování Batesova motelu přímo ovlivní. (Česká televize)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (269)

Sidonka 

všechny recenze uživatele

Ze začátku se mi seriál líbil a vypadalo to zajímavě. Pak to začalo ztrácet na věrohodnosti. První díly slibně vysvětlovaly, jakým peklem si musela matka se synem projít a co je vedlo k tomu, že se zapletly do takové motanice špatných okolností a osudu, že následné snahy se ze svízelné situace dostat nakonec stejně končily nezdarem. I přes zejména matčinu až bojovnou snahu ovlivnit jejich životní nastavení se nezadržitelně řítili do pekel. Pak se ovšem začal řítit do pekel celý příliš natahovaný seriál. Evidentně hysterickou ne už nejmladší matku všichni muži (i ti hodně na úrovni) z města chtějí, pomáhají jí zatajovat důkazy a div se pro ni nerozdají. Normanovo zvláštní chování začíná postupně vyplouvat více na povrch, matkou jsou jeho úchylky omlouvány. Místo aby se tvůrci zaměřili na další gradaci patologického vztahu všeomlouvající matky a podivného syna a na jeho zvláštnosti, které už nemůže okolí přehlížet ani si jich nevšimnout, začnou seriál vycpávat vatou. Matka z toho vychází jako velice milující, samostatná osoba, nikoli jako dusící až vyšinutá krutá žena, jíž měla podle původní předlohy ( i skutečného příběhu) být. Nepůsobí jako ta hrozná matka, která svojí úchylnou výchovou a náboženským fanatismem se přičinila o synovu duševní poruchu, například brutálním strašením malého synka hříchem a popisováním mučení, které čeká hříšníky, jímž dozajista jednou její syn bude. - Pak se ještě objeví velice sympatická a kladná postava Normanova bratra, který se živí jako téměř každý druhý v městečku prodejem marihuany a pohybuje se mezi kriminálníky, ale je velice vyrovnaný a má pochopení mnohdy jako svatý muž, neřku-li o jeho ochotě kdekomu pomoci (viz nemocná dívka, jíž tajně zaplatí operaci). Ten Normanův bratr se mi líbil i jako postava i jako herec, ale že by se takhle převážně kladně a "správně" choval prodejce drog? - Norman je velice zvláštní od pohledu, ale i on má u opačného pohlaví překvapivě úspěch, dokonce nějaký čas i u nejkrásnější a jedné z nejvyrovnanější dívky města, která náhle kvůli jednomu zážitku změní celou osobnost i způsob života a ocitne se (ona atraktivní dívka) na okraji společnosti. Celé to přestává dávat smysl. Objevuje se náhle pro změnu bratr matky Normana, tedy bratr Normy, patrně aby se mermomocí něco dalšího v seriálu dělo. Ten má být za padoucha, člověk čeká kdoví co se nestane, ale on se spíše omlouvá za své dřívější chování a snaží se navázat kontakt s jedním svým velmi blízkým příbuzným. Začalo mě mrzet, že spíše kladněji působící postavy kdeco špatně slíznou a odskáčou a ty záporné jsou spíše omlouvány.- A co Norman? Norman mezitím vším pitvá a vycpává zvířata. Zkouší randit s holkama, má kamarádku, která o něho hodně stojí. Má vidiny. Má chvíle kdy neví co dělá, kým a kde je, ale dlouho to všechno okolí vnímá skoro jako normálku, prostě je jen trochu "citlivej". Norman mezitím postupně vyvraždí skoro celé město, má stále častěji okna, ale pořád mu to všechno nějak prochází. Uvěřitelnější je až konec seriálu, kdy se Norman KONEČNĚ! ocitá v psychiatrické léčebně, kde manipuluje s personálem a přetvařuje se, aby se dostal zase ven na svobodu. První díly bych dala možná do TOPKY, další série někdy až podprůměr. Celé bych to zkrátila, protože je to přeplácané postavami i překombinovaným dějem, jenž zbytečně odvádí pozornost od podstatného, aby se za čas náhle všechno vypařilo stejně zase do ztracena. ... Některé momenty byly nevyužity. Hrdinové se silným dramatickým potenciálem, které v příběhu ještě mohly sehrát zajímavou roli byly odstraněny. Naopak jiným vedlejšákům začali tvůrci vymýšlet až absurdní zápletky, jen aby je udržely viditelněji na scéně. Řekla bych že pak už šlo jen o to udržet co největší počet dílů co nejdéle na obrazovce a scénáristi začali být bezradní. Škoda, mohlo to dopadnout lépe. Slibný temný seriál se postupně roztékal a rozpadal jako zmrzlina na příliš prudkém slunci, s níž bylo zbytečně dlouho a špatně zacházeno. () (méně) (více)

maddy 

všechny recenze uživatele

Prvý z mojich dvoch najočakávanejších seriálov letnej sezóny 2013 (druhý je samozrejme Hannibal) má za sebou pilotnú časť a tá rozhodne nesklamala. Námetom mi dokonale udrel na strunu a nič lepšie ako prequel vynikajúceho Hitchcockovho Psycha nebolo možné vymyslieť. Vidieť znova Bates Motel a starý dom v jeho pozadí už samo o sebe vyvoláva zimomriavky. V úvodnej časti na ploche necelých 50 minút seriál ponúka vyvážený a hlavne fungujúci mix drámy (matka chorobne posadnutá poslušnosťou syna), hororu/thrilleru (vražda v kuchyni), napätia (policajt v kúpeľni, v ktorej je ukryté telo) a mysterióznosti (nejednoznačné vyprofilovanie Normana). Eva Farmiga ala Norma Bates bola pre úlohu výborná voľba, akurát Freddie Highmore ala Norman Bates je zatiaľ mierne strnulý a na mrazivý prejav Anthonyho Perkinsa nemá ani zďaleka. Výhodou pre ďalšie epizódy je fakt, že seriál ostal stále aj po úvode takmer neodhadnuteľný, tým stále drží pútavosť a som naozaj zvedavý akým smerom sa bude dianie ďalej vyvíjať. Záver je príjemne nejednoznačný a pri osobitejšom prístupe by sme tu mohli mať ďalší seriálový klenot na poli hororov/thrillerov (ktorých rozhodne nie je veľa). Na druhej strane je cítiť, že pokiaľ nebudú tvorcovia obozretní a budú sa chcieť zviesť na rýchlo kvasnom úspechu môže seriál veľmi rýchlo skĺznuť do rutinny až nudy. Som naozaj zvedavý, keďže námetov ako v deji pokračovať sa ponúka niekoľko. „Triezvy“ počet epizód (10) by mohol byť zárukou, že to neskĺzne do zbytočného naťahovania, ale na pílu sa pritlačí hneď od začiatku. Zatiaľ 4*, ale v tomto momente si naozaj nie som ničím istý, hodnotenie môžem po čase rapídne znížiť, ale v úvahu prichádza aj plný počet. Uvidíme o cca 2 mesiace. / Season 1 = 4* / Season 2 = 2,5* ()

Reklama

Rover 

všechny recenze uživatele

Seriál, ke kterému jsem si musel hledat asi dva první díly cestu. Předností Bates Motelu je nepochybně herecký ansámbl, který je velmi přesvědčivě a zábavně režírován. Norma Bates (v parádním provedení Verou Farmigou) je úchvatná - přesně ten typ filmové postavy, kterou milujete i nenávidíte zároveň. Velmi znepokojivý je fakt, že již od samého začátku víte, že nic nemůže skončit dobře. Proto je jakékoliv fandění hlavním postavám velmi stíženo, což dělá z Bates Motelu až trochu masochistickou seriálovou lahůdku. Rád bych se, jak mám ve zvyku, věnoval i hudbě, ale vlastně si vůbec nevybavuju, jakou hraje v celém seriálu roli. Což může být obrovská lichotka nebo taky jasný průšvih. ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Bates Motel funguje na principu „Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“. Celý koncept seriálu má vycházet ze slibné a i mně atraktivně znějící premisy, že se zde divák dozví origin jednoho z nejpodstatnějších filmových padouchů . Nalákán na tuto vizi jsem se do seriálu s gustem pustí a pak už jen nevěřícně sledoval celou tu nesmyslně vážně pojatou, nepřehlednou a vzhledem k (údajnému) tématu hlavně zcela nepotřebnou hromadu brakových témat předložených bez větší tvůrčí invence. Tvůrci zjevně trpí utkvělou ideou, že čím více motivů do děje podstrčí, tím víc bude divák hýkat blahem. A tak se tu obchoduje s asiatkami, mrtvoly plné formaldehydu se strkají do postele místo koňské hlavy a městečko má postavenou ekonomiku na políčkách s trávou. To vše se tak nějak proplétá, kupí, tu někdo umře a tu se někdo v ději vynoří a stejně je to člověku po chvilce jedno a jen tak ze zvědavosti čeká, s čím na něho zase ti neumětelové vyrukují. Samotný Norman, o němž by to především mělo být, tu představuje pouze povrchně načrtlou figurku zmítanou okolnostmi a postrádající jakýkoli větší psychologický vývoj, což je ostatně charakteristika platná na většinu postav s výjimkou samotné matky. Ta jako jediná funguje jako skutečná plnohodnotná postava, jejíž peripetie a snahu o udržení křehkého snu o životním štěstí svou zajímavostí vyčnívají ze zbylého marastu jako diamant a pouze díky tomu jsem dokázal dosledovat celou první sérii se skřípěním zubů až do konce. Další se ovšem vyhnu, ono ostatně co, stejně vím, jak to dopadne… ()

LoLaa 

všechny recenze uživatele

V poslední době můj nejoblíbenější seriál, první série zhlédnuta během pár dní, další snad ještě rychleji, nemůžu se dočkat na slibované pokračování! Freddie, který od dob Karlíka zažil velký herecký progres, i (alespoň pro mě) nově objevená Vera mají své role jak šité na míru, oba jsem si postupem času opravdu zamilovala. Tajemná atmosféra mě moc baví a napětí rozhodně nechybí! ()

Galerie (950)

Zajímavosti (23)

  • V 10. minutě, když jede Norman (Freddie Highmore) s Cody (Paloma Kwiatkowski) v jejím autě, slyšíme z rádia skladbu „Lullaby“ od anglické kapely The Cure, která vyšla v roce 1989 na jejich osmém studiovém albu nazvaném „Disintegration“. (Trajektt)
  • V 5. díle 1. série sedí Dylan (Max Thieriot) v dodávce se spolupracovníkem Ethanem (Terry Chen). Přistoupí k nim muž, který na Ethana vystřelí z levé strany do krku. Když mu Dylan pomáhá ven z dodávky, drží si Ethan pravou stranu krku a na levé nemá ani škrábnutí. (Mr.nachos)

Související novinky

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Soudce Downey Jr. a jeho lotrovský fotr

Soudce Downey Jr. a jeho lotrovský fotr

24.03.2013

„Komediální drama" The Judge, kterým se vrací na scénu režisér Nesvatbových a Rytířů ze Šanghaje David Dobkin, už loni v dubnu získalo do hlavní role Roberta Downeye Jr. Téměř po roce začíná projekt… (více)

Reklama

Reklama