Režie:
Tinto BrassKamera:
Alfio ContiniHrají:
Philippe Leroy, Adolfo Celi, Jacques Herlin, Víctor Israel, César Ojinaga, Valentino Macchi, Renzo Pevarello, Francisco Sanz, Tomás TorresObsahy(1)
Nepolapitelný pistolník Yankee (Philippe Leroy) bojuje s hordou banditů, vedených Velkým Conchem (Adolfo Celi). Na bandity jsou vypsány tučné odměny a Yankeemu se daří je postupně lovit. (Mariin)
Videa (1)
Recenze (7)
Co se týče kamery a jejích úžasných barev a záběrů, musím tvůrce pochválit. Jenže se je nějak nepodařilo aplikovat na samotný příběh, který je silně dolarový. Ta specifika, jež si tvůrci přidali, nemají sílu, aby vyšvihla film nad průměr, a to je už kvůli vizuální stránce škoda. Možná by silnější herci (třeba Garko/Wolff) vytáhli film výše. Škoda. ()
Parádní kousek spaghetti westernu v tom nejlepším brakovém smyslu! Superman, alias Yankee (sice ne stoprocentně charismatický Philippe Leroy, ale dobrý) sám proti hordě banditů s nádhernou postavou Velkého Concha (Adolfo Celi). Přinejmenším stejně dobrý spaghetti jako "Un dollaro tra i denti" s Tony Anthonym, protože nebere sám sebe vážně. Primárním a jediným cílem je napínavá a jemně ironická zábava, podmíněná vypnutím intelektu - v tomto směru je máloco vytknout. Nádherná scéna přestřelky v sutinách puebla, v nichž jako ozvěna rezonuje hrdinův hlas, vyvolávající bandity jednoho po druhém. Pokud by vyšel tento - u nás zatím málo známý - "rodokaps" v kvalitní úpravě na DVD, s chutí bych si jej koupil a podíval se znovu... ()
Režisér predtým, než venoval celú svoju režisérku i scenáristickú kreativitu skúmaniu libida, zabrúsil i do žánru spaghetti westernu, a nutno poznamenať, že si neviedol vôbec zle. Ide síce o klasické westernové klišé - osamelý neznámy voči bande hrdlorezov, v mene vidiny bohatej odmeny, no obohatené o zopár podarených scén a obrazov. Najzaujímavejšou je prestrelka v opustenej dedine, pripomínajúcej mesto duchov, predovšetkým kvôli telesne neprítomnému hlavnému hrdinovi, vyzývajúcemu bandu pištoľníkov hlasom-ozvenou, rozliehajúcou sa medzi ruinami domov .Zaznamenania hodné je i ohnivé mučiace koleso či sebaobdivné maľby vodcu zločincov v jeho sídle.Ak by hlavný hrdina mal aspoň o byľku charizmy viac, šiel by som s hodnotením vyššie. Takto ide len o solídny priemer. ()
Vcelku slušně natočený western, při kterém neradno moc přemýšlet, jelikož děj je dost samoúčelný. Pochybuji, že by si lovci lidí pohrávali se svými oběťmi jako kočka s myší. Jak jsem už někde napsal, nemám moc rád hrdiny, kvůli kterým umírají nevinní lidé. Tady kvůli "hrdinovi" vypálí celou vesnici a zemře krásná, mladá (jak jinak) žena. "Hrdino, pro mě nejsi vůbec hrdina, ale nezodpovědný dement, který nemá na Divokém západě co dělat." V rámci žánru za 3. ()
Pestřejší blíženec "Djanga" tíhne přiznaně ke komiksu a tu a tam maně (?) k "Limonádovému Joeovi" - bez jeho osvobodivého čtveráctví . Tvůrci obětují lecos (v rámci žánru) nevšednímu záběru / symbolu / výroku ; pilíře jejich snůšky nesmyslů obsahových i formálních tvoří přestřelka na pokračování, jízdní přesuny v malebném terénu (za zvuků převážně protivné hudby včetně povinného Hvízdání) a bezbřehé tlachy všech v záběru. Vzorek z rozmluvy, kterou vedou zlý mexický psanec (Adolfo Celi s přelivem) a dobrý americký lovec hlav (nezodpovědně obsazený Philippe Leroy) během závěrečného střetu : "Jenomže mně zbývá ještě pár nábojů... (pauza) ... zatímco ty máš v revolveru už jen jediný, jeden ubohý poslední náboj ..." (pauza) "Jediný náboj je víc než dost pro někoho, kdo s ním umí zacházet. Ale hry, v nichž jde o život, bohužel netrvají dlouho. A živý hráč je pořád ještě hráč ; mrtvý hráč není nic víc než mrtvola. (....) Ostatně hra se hraje pro pobavení, ne proto, abys vyhrál ...." Dva výjevy stojí za pozornost filmových dějepisců : hrátky se štírem v ohnivém kruhu tři roky před "Divokou bandou" a věšení ženy stojící na ramenou manžela dvě léta před "Tenkrát na Západě". ()
Reklama