Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (170)

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Běž s tou figurkou na B9 (šachy)........... Nějak se musíte obrnit a prostě vyslechnout ty klasické hospodské kecy. Možná se spíše zaposlouchejte do čtení Egona (Bondyho?) CITÁT - Šatlík je debil......... Co se mi na filmu nejvíce líbilo je kamera. Martin Žiaran si hraje. Plynule sleduje děj, zlehka si předává různé aktéry, krouží kolem nich, nevyrušuje a zbytečně z kamerou nemanipuluje. To vše po celou dobu příběhu. Divák nepozná, že příběh má jen dva střihy, i když se tváří, že je točen na jeden záběr. Snad jediné přerušení můžeme zaznamenat okolo 73 minuty, kdy nastane klasická zatmívačka. Škoda, že okolo 60 minuty se děj trochu strhne a aktéři nerespektují to, co nám hodinu předváděli. Prostě se nějak divně strhnou a dostanou se do neuvěřitelné situace. Toto dění mi pokazilo, celkem slušný příběh. Proto jen za tři *** CITÁT - Pojďte si pro mě, čůráci............ Jinak sečteno a podtrženo - je to zajímavý příběh, perfektně natočený a podpořený výběrovým hudebním doprovodem. CITÁT - Jsem jedna velká noční můra........ 60% Koproducentem filmu je Martin Pomothy. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Zásadní problém tohoto filmu je ten, že nejprve se zrodila idea natočit film v jednom záběru a teprve potom byl podle této idey koncipován scénář, což je cesta do pekel. Celé je to vykonstruované, chybí tomu proklamovaná realističnost a scéna s demonstranty je vysloveně směšná. Nepomáhá tomu ani velké množství postav, jejichž ztvárnění je mnohdy neživotné a jejich představitelé poměrně často přehrávají. Z herců jednoznačně vyčnívá Jiří Kocman. I když v reálu bych si o jeho napsanou postavu neopřel ani kolo, tak ve scéně u lavičky je skvělý a v závěrečné fázi filmu se na něj dá koukat. I když co do obsahu jsou Hany bídné, tak po technické stránce je film skvostný. Za pozornost stojí hlavně výtečná kamera nadějného talentu Martina Žiarana a výborné nasvícení, které nevšedním způsobem utváří atmosféru noční Plzně. Je obrovská škoda, že film selhává v té oblasti, kde mají problémy ostatní české filmy - ve scénáři. 5/10 ()

Reklama

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

„Chceš přidat?“ „Jo.“ A já jako divák bych si taky nejradši dal rovnou nášup nebo aspoň pár desítek minut navíc. Ono těch necelých osmdesát minut sice bohatě stačí, protože příběh není nijak extra nosný a bez mučení se přiznávám, že nemám ponětí, co (jestli vůbec něco) tím chtěl/i básník/ci říct, ale stejně byla jednoduše radost to sledovat. Pokud totiž Hany něčím skutečně vyniká, pak zejména provedením, kdy se kamera pohybuje mezi postavami, událostmi a několika prostředími zdánlivě bez střihu. Pár jich tam ale přesto bude; jeden z nich je zjevný, ale osobně jsem napočítal další tři situace, kde se podle mě stříhalo - dvakrát kamera postupně vyjede do vyšších pater domu a jednou ujíždí před mužem na kole (všechny tři však mohly být technicky vyřešeny klidně i jinak). Tvůrci si nezaslouží nic než obdiv, že si na takový projekt (a v tak mladém věku) troufli; filmové situace na sebe vždy plynule navazují a zároveň se souběžně odehrává v popředí i pozadí více plánů, mezi nimiž si kamera vybírá a staví je tak do popředí, aby je zanedlouho opustila a k některým z nich se později opět vrátila. Na realizaci tedy nepochybně velice náročná a zároveň promyšlená záležitost, k tomu navíc výteční herci, moc příjemná hudba a hlavně neopakovatelný genius loci noční Plzně (ze které toho ale zase tolik nevidíme, pravda). ()

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Passivity in a character is a real danger to dramatic values. But a figure who does not (or cannot) actually do things or who hasn´t got the gumption to struggle in a way that produces new situations and developments is to be a dead weight on the narrative. In effect, a bore. - Alexander Mackendrick. ____ Kluci by se mohli někdy podívat třeba na O slavnosti a hostech a ne tolik hltat videoklipy Kaneyho Westa. Nebo v lepším případě si přečíst nějakou knížku o stavbě dramatického díla, potřebujou to jako sůl. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Hany je technický majstrštyk a herecká Oneman Show Jiřího Kocmana, které poněkud podráží nohy příběh , který není ani tak příběhem, jako spíše konsekvenčním řetězcem, což je samo o sobě zcela v pořádku, nezbývá v něm ale prostor pro motivace postav, díky čemuž zásadní "zvrat" postrádá motivační pozadí. Předzvěst a neustálá všudypřítomnost konfliktu je ovšem precizní... Mike Samir by měl natočit čistou žánrovku... Za mě každopádně thumbs up a velký respekt všem členům štábu, těm co jsou vidět i těm, kteří stáli v pozadí tohoto projektu, který nemá obdoby nejenom v kontextu českého filmu... ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Postava, kterou hraje Róbert Nižník, tvrdí, že v autě měnila karburátor. Jezdí přitom vozem Škoda Fabia, které už karburátor nemají, ale jsou vždy vybaveny přímým vstřikováním paliva. (Martin_L)
  • Fyzická i psychická náročnost natáčení měla dopad kromě jiných i na Hanu Vagnerovou, které byla na plac přivolána záchranná služba. (Zdroj: CinemArt)
  • Ve skutečnosti se film točil během tří nocí, každou noc 25 minut. Záběry byly nakonec sestříhány tak, že divák nemá šanci střih zpozorovat. (Terva)

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama