Režie:
Patrice ChéreauKamera:
Eric GautierHudba:
Eric NeveuxHrají:
Mark Rylance, Kerry Fox, Susannah Harker, Timothy Spall, Marianne Faithfull, Nathalie Richard, Robert Addie, Rebecca Palmer, Joe Prospero, Amy Lindsay (více)Obsahy(1)
Režisér Patrice Chéreau, který je u nás znám především díky historickému velkofilmu Královna Margot, natočil ve příběh z dnešního Londýna, který vypráví o vztahu muže a ženy založeném na sexualitě a který, jak oba doufají, zůstane jen takto vymezen. Zprvu oběma vyhovuje vztah bez otázek a odpovědí, kdy nevědí nic o minulosti ani přítomnosti toho druhého. Erotické scény jsou sice plné neovladatelné vášně, ale zároveň smutku, chladu a odcizení. Nepsaná a nikdy nevyslovená pravidla tohoto vztahu poruší muž. Chce se dozvědět víc o ženě, která ho téměř mlčky navštěvuje každou středu a jednoho dne se rozhodne ji sledovat. (Česká televize)
(více)Recenze (115)
Neobvyklý zážitek se mi místy nevstřebával úplně snadno: jakoby tu v rámci romantického dramatu scházel začátek, film totiž okamžitě vhodí do vášnivé „akce“, poté plyne hodně pomaly, vystřídavá silně pocitový styl s nezvykle explicitním pojetím sexuálních scén a posléze jde stejně hluboce na dřeň i po stránce pohnutých emocí postav... déle jsem se na něj odhodlával, ale nakonec stál za to. Z kategorie New French Extremity jsem už viděl pár vyloženě šokujících filmů a byť Intimita k tomu v pár detailech nemá daleko, přijde mi až obdivuhodné, jak podobně kontroverzní příběh jednoho prázdného, ryze sexuálního vztahu dokáže vytěsnit případný cíl šokovat diváka naprosto do úzadí a nechat v úsporně komorním podání vyznít především plnohodnotné drama. V něm sledujeme často mj. zcela všední útržky ze životů úplně obyčejných postav, řešící si vedle svých realizovaných choutek i problémy a radosti běžného dne. Nesoulad mezi zdánlivě šťastným rodinným životem a tajným vztahem bokem realizovaným z vnitřní potřeby přidává dostatečně na neklidu a napětí. Zaujme mezi tím i prvek podzemního divadla, ač u těchto scén ze zkoušek a představení jsem zpočátku myslel, že mě nadchnou víc. Těší mě ale, že z filmu, který se proslavil zejména odvážným skloubením áčkového dramatu s porno scénami, si budu v první řadě moct zapamatovat zcela jiné: třeba emotivně podmanivé noční klábosení dvou přátel u kulečníku a pár dalších podobně „obyčejně“ silných scén, stejně jako mnohhdy působivý výkon Marka Rylance se zvláštně smutným charismatem osamělého muže. [80%] ()
Středeční milovaní mladého páru je sexem beze slov. Spalující touha je však stáhla do svého lůna. Na počátku film sexuální, následuje melodrama, drama, absurdita. A vše je herci ztvárněno velmi realisticky, nevázaně a na sto procent. Skvost! A hlavně konec je až neskutečný - opravdu se rozcházejí?!? ()
Ještě než jsem film viděl, tak mi známí tvrdili, že jde o film prosycený sexem. Po vzhlédnutí ten pocit rozhodně nemám. Sex ve filmu hraje přesně takovou roli, jaká je nutná pro dokreslení životní situace hlavních hrdinů. Film je třeba vnímat jako sondu do života dvou lidí, kterým jejich život nepřinesl naplnění. Bezradně tápou svým životem skrývajíce se za maskou všednosti. Jejich život ztratil elá a náboj. Trpí citovou otupělostí a jsou proto ochotni "šlapat" na zbytky svých citů, viz. sexuální scény. Jejich prázdnota je však na konci filmu dostihne a oni jsou nuceni vyjít se svými city na povrch. Teprve tehdy se ukáže bolestná pravda jejich středečních setkání. Jejich "vztah" se hroutí a stává se další bolestnou zkušeností jejich života. ()
Tento film jsem viděl 2x s odstupem 6 let. Není to vůbec špatné. Jestli si nějakej dement myslí, že je to o sexu, tak je mi ho blba líto. Je to snad podobenství, snad zamyšlení. Dialogy mají svoji velkou váhu ale divák si musí najít klid je slyšet. Velmi zajímavý snímek a i to kouření péra realisticky zobrazené tam má svoje místo. Je to film pro dospělé a každý z nás snad vykouřen byl, takže proč z toho dělat hlavní záměr producenta. ()
Nechtěli spolu mluvit, nechtěli o sobě nic vědět, nechtěli patřit jeden druhému...... snad si jen každý z nich chtěl dokázat, že ještě žije a neutopil se v šedivém koloběhu života. Jeden den v týdnu, žena zazvoní u jeho dveří a oddá se mu mlčky a bez zábran. Pak se beze slova oblékne a zmizí z jeho světa, aby se v něm příští týden znovu objevila. Může něco takového v reálném světě vůbec fungovat? Možná ano. Pokud ovšem jeden z nich nepocítí zvědavost. A on zvědavý je......... ()
Galerie (22)
Photo © Studio Canal
Zajímavosti (1)
- Ve filmu se hned několikrát, konkrétně v časech 20:13, 30:35 a 31:38, objevuje české lahvové pivo Budějovický Budvar. (alambert)
Reklama