Režie:
Patrice ChéreauKamera:
Eric GautierHudba:
Eric NeveuxHrají:
Mark Rylance, Kerry Fox, Susannah Harker, Timothy Spall, Marianne Faithfull, Nathalie Richard, Robert Addie, Rebecca Palmer, Joe Prospero, Amy Lindsay (více)Obsahy(1)
Režisér Patrice Chéreau, který je u nás znám především díky historickému velkofilmu Královna Margot, natočil ve příběh z dnešního Londýna, který vypráví o vztahu muže a ženy založeném na sexualitě a který, jak oba doufají, zůstane jen takto vymezen. Zprvu oběma vyhovuje vztah bez otázek a odpovědí, kdy nevědí nic o minulosti ani přítomnosti toho druhého. Erotické scény jsou sice plné neovladatelné vášně, ale zároveň smutku, chladu a odcizení. Nepsaná a nikdy nevyslovená pravidla tohoto vztahu poruší muž. Chce se dozvědět víc o ženě, která ho téměř mlčky navštěvuje každou středu a jednoho dne se rozhodne ji sledovat. (Česká televize)
(více)Recenze (115)
Nechtěli spolu mluvit, nechtěli o sobě nic vědět, nechtěli patřit jeden druhému...... snad si jen každý z nich chtěl dokázat, že ještě žije a neutopil se v šedivém koloběhu života. Jeden den v týdnu, žena zazvoní u jeho dveří a oddá se mu mlčky a bez zábran. Pak se beze slova oblékne a zmizí z jeho světa, aby se v něm příští týden znovu objevila. Může něco takového v reálném světě vůbec fungovat? Možná ano. Pokud ovšem jeden z nich nepocítí zvědavost. A on zvědavý je......... ()
Ještě než jsem film viděl, tak mi známí tvrdili, že jde o film prosycený sexem. Po vzhlédnutí ten pocit rozhodně nemám. Sex ve filmu hraje přesně takovou roli, jaká je nutná pro dokreslení životní situace hlavních hrdinů. Film je třeba vnímat jako sondu do života dvou lidí, kterým jejich život nepřinesl naplnění. Bezradně tápou svým životem skrývajíce se za maskou všednosti. Jejich život ztratil elá a náboj. Trpí citovou otupělostí a jsou proto ochotni "šlapat" na zbytky svých citů, viz. sexuální scény. Jejich prázdnota je však na konci filmu dostihne a oni jsou nuceni vyjít se svými city na povrch. Teprve tehdy se ukáže bolestná pravda jejich středečních setkání. Jejich "vztah" se hroutí a stává se další bolestnou zkušeností jejich života. ()
Intimita je film trosku jiny - zvlastni... Neni v nem vubec dulezite kolik nahych tel je pred kamerou... Naha tela totiz pouze dotvareji obraz syrovosti a realisticnosti tohoto filmu... Predevsim je to ale film o zivotech dvou lidi kterym se to nekde posralo... A oni z toho ted hledaji cestu ven a jestli ne uplne cestu ven tak aspon nejakou utechu... Film je vazne naturalisticky se vsim vsudy a pusobi v cele sve mire velmi autenticky... Vztah dvou hlavnich predstavitelu je mozna po zrale uvaze trosku prehnany a ne prilis realny (resp. pravdebodobny - normalni) presto vsak filmu verite kazde kazdicke slovo daleko vic nez americkym filmum podle skutecne udalosti... Tento film neni zabava... Tento film je zivot... ()
Odvážné a intimní sbližování dvou, kteří nekomunikují slovy, ale těly. S pornofilmem to určitě nemá co dělat, ty jsou totiž trapné už ve své podstatě. Oba hrdinové si milování užívají a působí spontánně. Intimita mezi čtyřmi stěnami staromládeneckého bytu asociuje rozkoš skrývanou před lidmi. Nikdo jiný na ni nemá nárok, natož aby ji někdo spolusdílel. Hlavní hrdina postupně chce víc než jen sex. Jeho zvědavost se zvětšuje, touží po poznání, kdo že je ta neznámá, která se mu pravidelně odevzdává. Naráží na manželský stereotyp, soucit, výčitky svědomí, zhrzený talent. Celý film byl přirozený, s neokoukanými tvářemi a podal zajímavý pohled na mezilidské vztahy. ()
Pornografický??? To jsem asi viděl nějakou cenzurovanou verzi..? Jay - pro mě osobně snad největší čuramedán, s jakým jsem se ve filmu setkal, s oblibou vyprávěl manželovi své milenky, že za ním jezdí na 2 hodiny. Ve skutečnosti jim na to vždycky stačily dvě minuty. Tak nevím...? Ten zásah do soukromí Claire byl pro mě nepřípustný a od té chvíle mě ten film přestal v podstatě zajímat. ()
Galerie (22)
Photo © Studio Canal
Zajímavosti (1)
- Ve filmu se hned několikrát, konkrétně v časech 20:13, 30:35 a 31:38, objevuje české lahvové pivo Budějovický Budvar. (alambert)
Reklama