VOD (4)
Série(3) / Epizody(49)
Obsahy(1)
Sága mapující atmosféru první republiky od r. 1918 do r. 1945... V centru dění jsou pestré osudy rozvětvené rodiny Valentových, která zbohatla na válečných zakázkách a stěhuje se z venkova do Prahy, do Podolí. V této části Prahy jsou zatím jen louky, pár starých továrních komínů a poválečná chudoba. Podnikaví Valentovi však Podolí změní. Ovšem ne sami a ne lehce. V jejich rodině panuje rivalita mezi bratry. Je zde tajemství, které s sebou nese pátrání po staré předválečné vraždě, a postavy prožívají také své osudové lásky. Seriál by měl být příběhem první (a také druhé) republiky, který sice vypráví očima rodiny z vyšších vrstev, tedy třídy, která nejvíce formovala tvář naší republiky a nastavila politické a společenské standardy, ke kterým se dodnes odkazuje, avšak spektrum hlavních i vedlejších postav je velmi pestré. Seriál tak pokryje různé vrstvy společnosti, od elit až po dělnickou a rolnickou třídu. Osudy hrdinů se také budou prolínat s událostmi tehdejší doby a připomenou divákům některé významné momenty naší historie. (Česká televize)
(více)Videa (21)
Recenze (307)
Tak tady mi opravdu body nestačí. Super podívaná. Romantika, krimi, historie. Vše v jednom. Bravo. A navíc tady hraje herečka od nás z města. Markéta Plánková. Nicméně moje nejoblíbenější postava je Magdalena - Veronika Nová. Mně se především líbil ten děj. Bylo to ohromně napínavé. Ty historické události jsem brala jen jako podružné. I když byly také zajímavé. Druhá série je trošku slabší, ale pořád je to ještě dobrý seriál. Je to stále zajímavé, trochu tajemné, s rodinou se to vyvíjí nepředvídatelně. Stále dávám 95 %. ()
Žel jsem trochu v rozpacích jak hodnotit cukrové balení První republiky, jenž působí mírně řečeno drobátko barvotiskově, že bych se u toho tetelil blahem, tak takhle tedy ne, ale i přes tuto vadu na kráse se na to dívám s jistým uspokojením. Protože mám rád tehdejší historickou realitu První republiky. Zpracování skvělé látky, tak i trochu detektivní zápletky seriálu mohlo být v lecčems určitě lepší, třeba v evokaci dobové atmosféry. K tomu snad dodám jen, že seriál je koncipován jako oddechový pořad přístupný pro běžného diváka a netváří se nijak zvlášť světoborně. Prostě jednoduché seriálové schéma bez velkých myšlenek. Na druhé straně je vidět, že výprava a dekorace je podřízená finančním možnostem tvůrců. ()
Telenovela v kostýmech. A ty zamlžené flashbacky do minulosti... U těch jsem vážně nevěděl, zda se smát, nebo brečet. Vadily mi zbytečně rychlé změny scén, ač se v podstatě nic nestalo. Ale body za neokoukané herce (Robert Urban coby mladý bohém je vynikající, evidentně si to užíval) a pár hlášek ("Pical jsem ji zezadu jako Karel Hynek Mácha."). ()
Seriál by měl umět hned v prvním díle zaujmout. Což se tady nějak nepovedlo. Spousta postav, několik dějových linií, nesnadná orientace, snaha o slušnou výpravu, ale nějak to puzzle do sebe nezapadá. A se všema výhradama k Dietlovi, jemu ty zoubky ve všech kolečkách vždycky zapadaly. S láskou k Janě Štěpánkové ale dám šanci ještě dalším dílům. ()
(Viděny první dvě epizody.) Z úvodních epizod i přes přítomnost války, vražd a dávných křivd čiší především snaha vygenerovat příjemné pokoukání pro diváka toužícího odpočinout si a nemuset přitom přepínat na přiznané telenovely komerční konkurence. Solidní herecké obsazení doplácí především na lajdácký scénář. Ten selhává na úrovni škrobených dialogů i celých dějových souvislostí. První republika trpí především syndromem „velký třesk", kdy se zdá, že před pilotním dílem postavy nežily a nekomunikovaly, pouze poslušně a nehnutě čekaly na první klapku a vznik svého vesmíru. Mladá služka se od starší dozvídá o dráždivé minulosti rodiny až před zraky diváka, jako by šlo uvěřit, že by upovídaná drbna kolegyni nezasvětila už dávno. Marnotratný syn se náhodou po letech vrací zrovna pár hodin poté, co jeho matka poprvé našla odvahu jít se vyzpovídat o svém podezření, že je vrah. Postavy se velmi náhodně a příhodně potkávají na důležitých místech, aby mohlo docházet k jejich konfrontacím. Tak by šlo pokračovat dál a dál. Jde o chyby tak klasické a začátečnické, až se dá uvažovat o tom, nakolik jsou důsledkem omylu a nakolik bylo scenáristovi Janu Gardnerovi zkrátka jedno, jestli jím vedené situace dávají smysl. Vyberte sami, která varianta by byla smutnější. ()
Galerie (1 353)
Zajímavosti (35)
- Katarínu Šafaříkovou, která v roli Ireny nahradila Annu Fialovou, při postsynchronech nadabovala Barbora Šedivá. Kvůli výraznému slovenskému akcentu. (funhouse)
- Taneční podnik Trilobit, který tvůrce inspiroval, byl otevřen až v roce 1937 a není možné ho zobrazovat už v ději situovaném do roku 1930. (NinadeL)
- Při natáčení byly podle slov scenáristy Jana Gardnera tvůrcům inspirací díla jako Sňatky z rozumu (od r. 1968) nebo Panství Downton (od r. 2010). (MTHRFCKR)
Reklama