Reklama

Reklama

Navždy svoji

(seriál)
TV spot 2
Česko, 2013, 4 h 31 min (Minutáž: 45–46 min)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Celých šest týdnů budou moci diváci České televize sledovat osudy tří velmi odlišných párů z různých koutů republiky, které se rozhodly, že v létě roku 2012 vstoupí manželství. V seriálu ale nebudeme pouze svědky předsvatebních příprav a svatebního veselí těchto dvojic, ale především se staneme svědky jejich nejrůznějších partnerských a rodinných peripetií. Proč jsou vlastně spolu a co si od vzájemného soužití slibují? Režisérka dokumentárního seriálu Erika Hníková (Ženy pro měny, Nesvatbov) ve spolupráci se scénáristkou Irenou Hejdovou (Děti noci) zvolila observační metodu natáčení, kdy tvůrci jen minimálně manipulují s natočeným materiálem a nechávají svým hrdinům co nejvíce prostoru a přirozenosti. (Česká televize)

(více)

Videa (5)

TV spot 2

Recenze (83)

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Navždy svoji? (s opravduu velikým otazníkem) Televizní soap dokumenty Eriky Hníkové mají veliký potenciál, kerý je bohužel nedovytěžen. Patrné je to právě i v tomto dokumentárním seriálu, který se zaměřuje na jeden z nejvýznamnějších přechodových rituálů, na svatbu. Zásadní chyba režisérky je výběr hdinů: hloupoučká pornoherečka, lidová máca Běla a naivně věřící Zdeňka (přiznejmě si, že mužské role jsou v tomto seriálu jen vedlejší, nevýrazné a nudné). Tyto svatby vedou ženy. Dobře. Koukáme tedy na svatbu feminisickým pohledem? Oh, nikoli. Optikou je nám tu jakási vesnicko-venkovská kamera, která se snaží proniknout do příběhu, ale nějak se jí o nedaří. Moje bulvární já při jednotlivých dílech plesá. Ale opravdu se dokumenty v České televizi mají vydat tímhle bulvárním směrem? ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Tato nepovedená veřejnoprávní reality show smutně dokladuje klesající úroveň zpočátku nadějné dokumentaristiky Eriky H. Navždy svoji je naprosto zbytečný projekt, který zřejmě chce rozvíjet "velké" téma svateb; téma, které Hníková poprvé naťukla v Nesvadbově, ale v tomto případě ho rozbředává do bulvární, myšlenkově impotentní a o ničem nevypovídající homevideové slátaniny. Když Navždy svoji srovnáme s koncepčně podobnými Manželskými etudami od Třeštíkové, tak rozdíl je do očí bijící. Zatímco Třeštíková umožňuje náhled k pochopení různých souvislostí a dobového kontextu, a tedy divák je schopen pochopit "proč", "jak" apod., u Navždy svoji to prostě nejde - Můžeme si zde maximálně vytvořit povrchní názor na konkrétní dvojici, a to ještě pouze ze zkreslených a polovičatých informací! Vybrané dvojice nereprezentují vůbec nic obecného, jen sebe - a navíc to vypadá, jakoby byly záměrně vybrány extrémní páry jen s potenciálem "bavit diváka". Kamera zabírá z větší části především konfliktní situace, nebo naopak pro většinovou společnost situace "divné" (modlení); Hníková se ptá na hlouposti a šťourá se v intimitách, neustále opakuje v různých variacích otázku "co se změní, co se změnilo..."; před kamerou se únavně řeší, co se točit bude a co ne (což opět souvisí s konfliktními situacemi)... Navždy svoji nepoloží žádnou zásadní otázku, nepokusí se na žádnou odpovědět, znechutí pohled na institut manželství a ústí v jeden jediný nevyhnutelný cíl: Prázdná bulvární reality show. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavá a místy poměrně mrazivá sociologická sonda do soukromí trojice párů napříč společenskými sférami, která často ani moc neví, proč chce do manželství vlastně vstoupit. Režisérka šestidílného dokumentu Erika Hníková, která se na dokumentárním poli osvědčila hned několikrát (Ženy pro měny, Nesvatbov) však těží hlavně z odlišnosti jednotlivých aktérů. A do osudů párů tu víc mluví ženy. Dva motorkáři, rázní, žijící ze dne na den, dva vesničané, ona energetická a dominantní, on sebou nechajíc vláčet, dva praktikující katolíci, kteří jdou do manželství v naprosté čistotě. Víc než o pečení svatebních koláčků a vybírání bílých šatů je ale tahle série pochopitelně o krizi současného soužití – tvůrci sice zvolili metodu, kdy co nejméně pracují s natočeným materiálem a nechávají šestici co nejvíc prostoru, přesto bych od Hníkové očekával ještě větší zvídavost. Mnohdy je leccos pouze naznačené a divákovi v té či oné scéně vyskočí hned půltucet otázek. Jasně, vyptává se, ale často na situace, které jsou jasně dané a jen podtrhují něco, co už divák dávno vycítil. Rady si ten, jenž se do chomoutu žene, samozřejmě žádné neodnese. Tragikomicky české, jako divák však dávám oba palce nahoru. Jen velká škoda, že dokumentární ambice zůstaly tentokrát spíš za dveřmi!! Slabší čtyři hvězdy a slabší než Čtyři v tom, ale pořád velmi zajímavé. ()

Anteia 

všechny recenze uživatele

Po prvním díle jsem si říkala, že nechápu proč vybrali zrovna takové páry, ale ve výsledku musím uznat, že byli skvěle zvolené (tak odlišně podivné). Ale co naprosto nechápu je, jak můžou být dospělí (Češi) takoví volové, jít do TV seriálu Navždy svoji, vzít se a rozvést se. Potom to trochu působí jako by chtěli pouze ušetřit za kameramana na obřadu, hm. Na druhou stranu docela jsem se nasmála nad nepředstíranou demencí účinkujících, to musím uznat. A nakonec jsem musela taky uznat, že pár spojený římskokatolickým svazkem byl nejnormálnější. A to i přes fakt, že když jsem je viděla naživo působili neskutečně divně, ale zase méně než další párové individua, které byli v tomto podivném seriálu nasvíceni. Ne, vážně. Seriál pro napravení ztuhlého krku to je výborný! ()

mauinka 

všechny recenze uživatele

Nic proti mladým křesťanům,ale jejich druh zábavy mi opravdu vyrazil dech. Vrátila jsem se tak o 30let zpět, na svatbu, kde bych i jako host nevěděla trapností kudy kam. Jako sociologická sonda je tenhle dokument určitě zajímavý. P.S. Zdá se mi to nebo jsou některé otázky od pí. režisérka kladeny s despektem ? ()

Galerie (31)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení tét sondy do nitra moderní české společnosti začalo v dubnu 2012 a skončilo v průběhu ledna 2013. (ČSFD)
  • Režisérka dokumentárního seriálu Erika Hníková ve spolupráci se scenáristkou Irenou Hejdovou zvolila observační metodu natáčení, kdy tvůrci jen minimálně manipulují s natočeným materiálem a nechávají svým hrdinům co nejvíce prostoru a přirozenosti. (ČSFD)

Reklama

Reklama